دکتر حمید سجاد دکتر حمید سجاد
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: خون‌ريزي مقعد

  1. #1
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    4

    پیش فرض خون‌ريزي مقعد

    سلام

    مرد 37 ساله‌اي هستم که به دليل خون‌ريزي مقعد و نفخ شديد معده و روده به متخصص گوارش مراجعه کرده‌ام. پس از آندوسکوپي و کولونوسکوپي کپسول امپرازول و ايمي‌پرامين برايم تجويز شد که فرقي به حالم نکرد. بفرماييد چه کار کنم؟

  2. #2
    تاریخ عضویت
    May 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    12,006

    پیش فرض

    خون‌ريزي اندک از مقعد که به صورت دفع خون روشن هنگام دفع به‌خصوص با
    زور زدن زياد يا هنگام دفع مدفوع سفت و به هنگام يبوست اتفاق مي‌افتد، حدود يک‌ششم تا يک‌هفتم جوانان را در سال درگير مي‌کند. اگر اين‌گونه خون‌ريزي‌ها مکرر و شديد باشند، بايد تحت بررسي کولونوسکوپي قرار بگيرند که براي شما انجام شده و در ظاهر يافته مهم و بيمارگونه‌اي مشاهده نشده است. علت خون‌ريزي‌هاي اندک مقعد در افراد جوان که در کولونوسکوپي يافته مهمي ندارند، بيشتر وجود رگ‌هاي برجسته در ناحيه مقعد، بواسيرهاي داخلي يا ترک‌خوردگي و شقاق‌هاي ناحيه مقعد است. خون‌ريزي از راه بواسير تا وقتي که شديد نباشد، منجر به درد شديد در ناحيه مقعد نشود، ايجاد کم‌خوني نکند يا باعث اختلال در نشستن بيمار نشود، نياز به اقدامات فوري و جراحي ندارد اما در مورد شقاق‌هاي اطراف مقعد يا ترک‌هاي مقعدي، اگر بيمار احساس درد شديد، سوزش، خارش و علايم مانند آن داشت، مي‌تواند از داروهاي موضعي درمان شقاق استفاده کند و در صورت ادامه علايم يا عود آنها، نياز به جراحي وجود دارد. در مورد نشانه ديگر شما و وجود نفخ، باتوجه به محل نفخ، درمان‌ها متفاوت است. اگر نفخ در سرتاسر شکم باشد، با توجه به شرح‌حالي که به آن اشاره کرده‌ايد، عمدتا در اثر سوءعملکرد دستگاه گوارش و يک مشکل شايع، آزاردهنده و عودکننده اما بي‌خطر است. اختلال نفخ عملکردي، حدود يک‌دهم افراد جامعه را گرفتار مي‌کند و با 2 عامل روحيه و تغذيه در ارتباط است. عوامل روحي مانند اضطراب، استرس، دلشوره شخصيت کامل‌گرا، افسردگي و افزايش فشارهاي زندگي مي‌توانند باعث تشديد نفخ شوند. مصرف غذاهاي چرب، غذاهاي پرادويه، تند غذا خوردن، مصرف آب و مايعات همراه غذا و مصرف چاي و نسکافه زياد هم نفخ را تشديد مي‌کند. حدود يک‌سوم بيماراني که نفخ دارند، عدم تحمل به لبنيات نيز ديده مي‌شود و براي اينکه اين علامت اثبات شود، بيمار بايد 20 روز از مصرف لبنيات خودداري کند تا متوجه شود به علايم ناشي از مصرف آن مبتلاست يا خير. درمان در بيماراني مانند شما، درمان علامتي است و به عبارتي براي کاهش علايم و بهبود کيفيت زندگي انجام مي‌شود، بنابراين اگر دارويي روي علايم شما تاثير ندارد، بايد آن دارو با داروهاي ديگري از همان دسته يا دسته‌هاي ديگر تغيير داد. درواقع شما به يک بيماري شديد و مهم که طول دوره درمان با يک داروي خاص برايتان مطرح باشد، مبتلا نيستيد. پس مي‌توانيد داروي خود را قطع و دوباره به پزشک مراجعه کنيد تا براساس علايم جديد، يافته‌هاي جديد و شرايط جديدتان، داروهاي ديگري برايتان تجويز شود.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •