این نکات به شما می آموزند که چگونه و چه قدر گوشت مصرف کنید:
1- اجازه ندهید گوشت بخش اعظم غذای شما باشد.

نگذارید گوشت غذای اصلی شما شود. از سبزیجات به مقدار زیاد و از نان، سیب زمینی، برنج، ماکارونی و حبوبات به میزان متعادل مصرف کنید و از غذاهای متنوع بهره مند شوید.


2- چقدر گوشت باید مصرف شود؟

مقدار گوشت مصرفی روزانه نباید از صد گرم بیشتر شود. این توصیه بیشتر متخصصین سرطان است. آن ها مدارک زیادی برای اثبات ادعای خود دارند. امروزه خطر کمبود دریافت پروتئین بسیار کم است، پس نگران کم خوردن گوشت نباشید.


3- کدام یک از انواع گوشت بهتر است؟

انواع کم چرب بهتر هستند. پس، از دشمنان قلب نظیر برگرها، سوسیس، کباب های چرب، گوشت سردنده، گوشت های با استخوان، گوشت گاو معمولی(چرخ کرده) پرهیز کنید و در عوض ماهی، مرغ و گوشت گاو خالص مصرف کنید.


4- چربی های قابل مشاهده گوشت را جدا کنید و دور بریزید.

تمام چربی های قابل مشاهده گوشت را جدا کنید، زیرا مصرف آن ها مُضر می باشد.


گوشت آب پز
5- تنها آن چه که می خورید مهم نیست بلکه طریقه پخت آن ها مهم است.

گوشت را سرخ نکنید، در عوض آن را به صورت آب پز یا کبابی مصرف کنید. برای یک شروع خوب دفعات پختن خورش و تاس کباب و آب گوشت را در مقایسه با غذاهای سرخ کرده، بیشتر کنید و از گوشت سینه مرغ یا گوشت خالص و مقدار زیادی سبزیجات، سیب زمینی پخته و لوبیا استفاده نمایید.


6- عادت گوشت خوردن و شیوه زندگی خود را تغییر دهید.

از گوشت های خطرناک برای قلب و غذاهای چرب پرهیز کنید و به گوشت های کم چرب روی آورید، بله این بدین معنی است که تغییراتی در برنامه زندگی خود بدهید. به این ترتیب زندگی سالم تر و طول عمر بیشتری خواهید داشت.

دکتر بهمن محمدی – دنیای تغذیه