جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: سوال در باره مفید بودن استخر برای کمر درد

  1. #1
    darya66 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    May 2011
    ارسالها
    5

    پیشفرض سوال در باره مفید بودن استخر برای کمر درد

    به دليل کمردرد به توصيه برخي از دوستانم به استخر مي‌روم و در قسمت‌هاي کم‌عمق استخر راه مي‌روم اما اخيرا شنيده‌ام که اين کار براي کمر ضرر دارد. کدام نظر درست است؟

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    کمردرد انواع مختلفي دارد. علت بيش از 90 درصد کمردردها کشيدگي رباط‌ها و عضلات است. 5 تا 6 درصد کمردردها نيز به دليل سياتيک بوده و 2 تا 3 درصد آنها شامل روماتيسم، بيماري‌هاي عفوني و بيماري‌هاي بدخيم هستند که جزو کمردردهاي خطرناک به شمار مي‌روند. بنابراين در ابتدا بايد نوع کمردرد اين خانم مشخص شود.

    پياده‌روي در آب يک ورزش ايروبيک محسوب مي‌شود و براي تسکين درد، به خصوص براي تسکين دردهاي مزمن، موثر و مفيد است. بنابراين پياده‌روي در آب و انجام فعاليت‌هاي ايروبيک براي کاهش کمردرد موثر است.

    نکته ديگر اين است که آب به دليل خواصي که دارد، کمک‌هاي زيادي به بيماران مي‌کند. در زير به 2 مورد از خواص فيزيکي پياده‌روي در آب اشاره مي‌کنم:

    • وقتي فردي در آب شروع به پياده‌روي مي‌کند، حدودا 12 برابر انرژي بيشتري نسبت به زماني که در خشکي راه مي‌رود، نياز دارد. بنابراين 10 دقيقه پياده‌روي در آب، معادل 120 دقيقه پياده‌روي در خشکي محسوب مي‌شود.

    • به دليل خواص غوطه‌وري و شناوري آب، وقتي فردي در آب قرار مي‌گيرد، وزنش معادل يک‌دهم وزن وي در خشکي مي‌شود. يعني فردي که وزنش 70 کيلوگرم است، هنگامي که در خشکي راه مي‌رود، حدودا وزني معادل 30 کيلوگرم به هر زانويش وارد مي‌کند اما زماني که در آب راه مي‌رود اين وزن به 3 کيلوگرم در هر زانو مي‌رسد. به همين دليل افرادي که آرتروز زانو دارند هنگامي که در خشکي راه مي‌روند به دليل وزن زيادي که روي زانويشان است خيلي زود خسته مي‌شوند اما در آب به دليل کاهش وزن، پياده‌روي راحت‌تري دارند. همچنين پياده‌روي در آب بر سلامت روان افراد نيز تاثير گذاشته و باعث نشاط، شادابي و سرخوشي آنها مي‌شود.

    متاسفانه مشکل شايعي که برخي بيماران دارند اين است که وقتي به آنها توصيه مي‌شود براي فعاليت ورزشي به استخر بروند (با توجه به اينکه سانس استخر 2 ساعت است) تصور مي‌کنند که بايد تمام مدت در آب باشند.

    اما به دليل اينکه براي پياده‌روي در آب بايد انرژي زيادي صرف کرد، فرد هنگامي که مدت زمان زيادي در آب بماند خسته مي‌شود يا اينکه فرداي همان روز احساس بدن‌درد مي‌کند و به همين خاطر تصور مي‌کند که آب برايش مضر بوده. بنابراين فردي که تا به حال فعاليت ورزشي نداشته، 5 دقيقه پياده‌روي فعال در آب يا شناکردن (بسته به علاقه فرد) به او توصيه مي‌شود.

    اگر فردي قصد دارد مدت زمان بيشتري در آب باشد، بهتر است به ورزش‌هاي غيرفعالي مانند جکوزي پرداخته يا اينکه در آب بنشيند که اين کار نيز در شادابي روحيه فرد موثر است.

    در پايان نيز توصيه مي‌کنم از حالت‌هاي انرژي‌بر (پياده‌روي بيش از حد در آب) بپرهيزيد و بسته به توان قلبي- ‌عروقي خود، فعاليت پياده‌روي را شروع کنيد و کم‌کم فعاليت‌تان را به سطوح بالاتري برسانيد. ضمن اينکه مي‌توانيد به پزشک متخصص نيز مراجعه کرده و با صلاحديد پزشکتان به فعاليت ورزشي در آب بپردازد.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت