نمایش نتایج 1 تا 3 از 3 مجموع
  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض لباس‌خواب مناسب چگونه بايد باشد؟

    الهه جوانپور/لباس‌خواب مناسب چگونه بايد باشد؟
    بپوشيد و بخوابيد



    نه تنگ باشد و نه خيلي گشاد

    براي انتخاب لباس‌خواب بايد به شكل بدن خود توجه كنيم تا در عين انتخاب لباسي زيبا، بتوانيم خواب راحتي داشته‌باشيم. اندازه لباس‌خواب بايد مناسب باشد. لباس تنگ مانع خواب راحت و آسوده مي‌شود و لباس گشاد نيز دست‌وپا گير است.

    آستين کوتاه براي تابستان

    براي فصل تابستان، لباس‌خواب سبك و نازك با آستين كوتاه انتخاب كنيد و براي زمستان لباس‌خوابي كه دست‌ها و پاها را كاملا بپوشاند، حتي مي‌توانيد در زمستان هنگام خواب جوراب هم پا كنيد تا خواب آرام‌تري داشته باشيد.

    لباس?تان مصنوعي نباشد

    از خريد لبا‌س‌هايي از جنس نايلون خودداري كنيد. اين لباس‌ها به بدن مي‌چسبند و باعث تعرق زياد مي‌شوند. لباس‌خواب كتاني بهترين گزينه است. اين جنس پارچه نرم و لطيف و شستشو و نگهداري از آن آسان است. حساسيت‌زا نيست و باعث تحريك‌ پوست نمي‌شود. برخي از انواع پارچه‌ها مثل پارچه‌هاي پشمي و آكريليك محرك پوست هستند و باعث خارش مي‌شوند و خواب راحت را از شما مي‌گيرند.

    ريزنقش?ها ساتن بپوشند

    اگر قد كوتاهي داريد و ريز نقش هستيد، بهترين لباس‌خواب براي شما، پيراهن ابريشمي يا ساتن است. خانم?هايي که سينه‌هاي كوچكي دارند، بهتر است پيراهن دكلته بپوشند و اگر سينه‌هاي بزرگي دارند، بهتر است يقه لباس?شان بسته باشد.

    آيا مي‌دانستيد آدم‌ها هنگام خواب به 2 دسته تقسيم مي‌شوند؟

    يك عده لباس‌خواب به تن مي‌كنند و عده‌اي ديگر با لباس خانه به رختخواب مي‌روند. عادت دوم، عادت پسنديده‌اي نيست. بهتر است خارج از خانه يك نوع پوشش، هنگام بيداري در خانه يك نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن كنيم. در طول روز، بدن عرق مي‌كند و باكتري‌ها روي پوست پخش مي‌شوند، بدن در طول شب به تعريق ادامه مي‌دهد و باكتري‌هاي جديد به باكتري‌هاي قبلي اضافه مي‌شوند. اگر هنگام خواب، لباستان را عوض نكنيد، باكتري‌هايي كه از عرق تغذيه مي‌كنند روي پوستتان افزايش مي‌يابند و نه تنها باعث بوي بد بدن مي‌شوند، بلكه مي‌توانند ناراحتي‌هاي پوستي ايجاد كنند. در صورتي كه قانع شده‌ايد تا هنگام خواب، لباس‌خواب به تن كنيد، قبل از انتخاب اين لباس به اين نكته‌ها توجه كنيد:

    چاق?ها لباس با خطوط عمودي بپوشند

    بهترين لباس‌خواب براي شما، پيژامه‌‌اي با خطوط عمودي است. اگر پاهاي بلندي داريد، مي‌توانيد پيراهن كوتاه انتخاب كنيد تا در عين آزاد بودن در آن زيبا به نظر برسيد.

    لاغرها لباس با خطوط افقي بپوشند

    اگر قد بلندي داريد و ريزنقش هستيد، لباس‌خواب رنگي براي شما بسيار مناسب است. اگر لاغر هستيد، لباس‌هايي با خطوط افقي انتخاب كنيد. در غير اين صورت هر نوع طرح‌ و رنگي برازنده شماست.

    با لباس سبک بخوابيد

    با حداقل لباس بخوابيد. نتايج تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده خوابيدن بدون لباس يا با لباس سبك مي‌تواند به سلامت كمك كند. طي خواب، بدن كاملا در حالت استراحت است، عضلات و ماهيچه‌ها شل مي‌شوند و كار بازسازي ارگان‌ها و حذف سم‌ها آغاز مي‌شود. خوابيدن با لباس‌هاي راحت به بدن كمك مي‌كند تا اين كار را راحت‌تر انجام دهد.

    خانم‌ها لازم است قبل از خواب سوتين خود را درآورند زيرا استفاده از سوتين بيش از 12 ساعت احتمال ابتلا به سرطان پستان را بالا مي‌برد. خوابيدن آقايان با لباس زير آزاد نيز باعث كاهش حرارت بيضه‌ها و بهبود كيفيت اسپرم مي‌شود. بهترين لباس‌خواب براي آقايان ربدوشامبر، كيمونو يا زيرپوش و شلوار راحتي يا شورتك است.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    مريم بهادري/5 پيشنهاد خوب براي لباس خواب
    لباس سالم تر خواب بهتر

    شايد خريد لباس خواب موضوع خيلي ساده‌اي به‌نظر برسد. درحالي که اصلا اين‌طور نيست. ما براي اينکه روز خوبي را در پيش داشته باشيم، بايد بتوانيم راحت بخوابيم و براي يک خواب راحت هم به يک لباس خواب راحت و مناسب نياز داريم. صفحه مد اين هفته نگاهي دارد به اين پوشش شبانه که بزرگ و کوچک و زن و مرد نمي‌شناسد و براي همه لازم است...

    تي‌شرت راحت و شلوار نخي

    کافي است سري به مغازه‌هايي که لباس‌هاي اسپرت مي‌فروشند بزنيد تا تي‌شرت‌ها و شلوارهاي متفاوتي را با جنس‌هاي خوب و نرم براي پوشيدن هنگام خواب پيدا کنيد. اگر يقه اين لباس‌ها گرد و بازتر از معمول باشد و شلوارها کمرکشي آزاد داشته باشند، بهتر است. خوبي اين نوع پوشش اين است که براي تمام گروه‌هاي سني مناسب هستند و از خانمي 35 ساله گرفته تا دختر بچه 12 ساله‌ و حتي مردهايي که يک لباس‌ را همه‌جا مي‌پوشند، مي‌توانند از آن استفاده کنند.

    پيراهن‌هاي نخي

    اين مدل لباس‌خواب را به خانم‌ها، مخصوصا کساني که کمي اضافه وزن دارند، پيشنهاد مي‌کنيم. پيراهن به علت اينکه کمترين فشار را به بدن وارد مي‌کند، مي‌تواند راحت‌ترين نوع لباس باشد. اگر جنس پيراهنتان نخي يا الياف طبيعي باشد، مي‌توانيم بگوييم بهترين لباس را انتخاب کرده‌ايد. اگر آستين پيراهنتان هم کوتاه يا سر‌آستين‌هايتان کش محکمي نداشته باشد که ديگر کامل است. پيراهن را براي دختربچه‌ها هم پيشنهاد مي‌کنيم.

    كودكان دوتکه بپوشند

    لباس‌خواب كودكان بهتر است به شكل پيژامه 2 تكه از جنس كتان خالص يا كتان و نايلون باشد. قبل از خواب اين لباس را به تن كودك بپوشانيد و مطمئن شويد كش شلوار يا مچ‌پا سفت نيست و دكمه لباس زير گردن كودك محكم بسته نشده و احساس خفگي به او نمي‌دهد.

    پيژامه‌ها يا شلوارهاي گشاد

    بهتر است يادي کنيم از لباس‌هاي سنتي خودمان مثل پيژامه‌ها يا شلوارهاي گشادي که قديمي‌ترها در خانه مي‌پوشيدند، مثل شلوارهاي کردي که پارچه‌هاي خنک و رنگ‌هاي متفاوتي داشتند و البته دارند. اين شلوارها خنک هستند و مي‌توانند از سوختن پاها و خشکي و سياهي زانو جلوگيري کنند. البته مدل‌هاي گشاد را براي مسن‌ترها که کمتر در قيد‌و‌بند مد و شيک بودن هستند، پيشنهاد مي‌کنيم و به جوان‌ترها بلوز و پيژامه‌هاي ست که نه گشادند و نه تنگ و درست اندازه بدن هستند. هر چند بهتر است لباس‌خواب، کمي گشاد و آزاد باشد.

    شلوارک‌هاي نخي و کتان

    بهترين پيشنهاد براي آقايان، شلوارک‌هاي نخي و کتان است که همه رنگ و مدل آن را مي‌توان در بازار پيدا کرد. اين شلوارک‌ها هم راحت هستند، هم قيمت زيادي ندارند و هم اينکه مي‌توانند علاوه بر محيط خصوصي خانه، مثلا در ساحل دريا هم مورد استفاده قرار گيرند. اين شلوارک‌ها مخصوص تابستان هستند و عيبشان اين است که ممکن است پاهايتان در قسمت زانو به علت کشيده شدن به اين طرف و آن طرف، دچار خشکي و تيرگي شوند. البته بهتر است شلوارکي که براي رفتن به رختخواب انتخاب مي‌کنيد، همان شلوارکي نباشد که با آن در خانه مي‌گرديد يا در پيک‌نيک مي‌پوشيد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #3
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    نگاه متخصص پوست/ دكتر اميرهوشنگ احساني/‌ عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
    ميکروب ها را به رختخواب نبريد

    لباسي كه بيرون از منزل مورد استفاده قرار مي‌گيرد، در معرض تمام آلودگي‌هاي محيطي است. برخي ويروس‌ها و قارچ‌ها و حتي باكتري‌ها مي‌توانند در محيط خشك باقي بمانند و در تماس مرتب با لباس بيرون ما هستند...

    فردي كه از بيرون وارد خانه مي‌شود بايد لباس‌هايش را در محلي كه افراد خانواده خيلي با آن در تماس نباشند، آويزان كند. اين قارچ‌ها، ويروس‌ها و باكتري‌ها اگر وارد رختخواب شوند، پوست در تماس مستقيم با آنها قرار مي‌گيرد و مي‌تواند عامل ابتلا به انواع عفونت‌‌ها باشد. فراموش نكنيم محيط گرم و مرطوب براي پوست مضر هستند و باعث ايجاد التهاب فوليكول مو و قارچ‌هاي پوستي مي‌شوند. خوابيدن با لباس پوشيده عامل بروز اين نوع مشكل‌هاست. بهتر است هنگام خواب لباسي راحت و سبك به تن كنيد زيرا پوشش زياد باعث ايجاد التهاب‌هاي اعصاب لامسه پوست مي‌شود و احساس آرامش به دست نمي‌آيد و خستگي برطرف نمي‌شود مگر با درآوردن اين پوشش!
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  



Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0