جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 3 از 3 مجموع

موضوع: فعالیت بدنی و کاهش کلسترول و تریگلیسیرید

  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض فعالیت بدنی و کاهش کلسترول و تریگلیسیرید

    علاوه براين بايد فعاليت بدني معتدل در برنامه روزانه افراد گنجانده شود به طوري كه اگر هيجگونه امكان ورزشي ندارند، روزانه حداقل ‪۳۰‬ دقيقه پياده روي در برنامه ورزشي شان باشد.محدود كردن مقدار مصرف چربي اشباع شده و به جاي مصرف كره حيواني در غذاها از كره گياهي يا روغن زيتون و روغن دانه انگور از ديگر توصيه‌هاي خانم فتحي براي كاهش كلسترول يا چربي خون است.پرهيز از مصرف غذاهاي حاوي چرب ترانس و روغن جامد و به جاي آن استفاده از غذاهاي آب پز و يا كبابي نيز توصيه مي‌شود.

    کاهش کلسترول خون با ورزش
    انجام فعالیت های ورزشی باعث کاهش کلسترول خون می گردند، اما این فعالیت ها شامل نظافت منزل، باغبانی کردن ، طراحی برنامه یا فکر کردن نمی باشد.
    تمرینات ورزشی به چند روش به کاهش کلسترول خون کمک می کند:
    - ورزش باعث افزایش مقدارhdl خون توام با کاهشldl می گردد.
    - ورزش موجب کاهش وزن و کنترل آن می شود.
    - ورزش منجر به بهبود گردش خون و پاک شدن خون از مواد زائد می گردد و عضله ی قلب را قوی تر کرده و اثر مثبتی بر روی عمل پمپ قلب دارد.


    چگونه فعاليت بدني به بهبود كلسترول كمك مي‌كند؟
    انجام فعاليت بدني منظم ـ براي مثال پياده‌روي سريع، شنا يا دوچرخه ‌سواري ـ براي مدت 30 دقيقه در روز حداقل 5 بار در هفته مي‌تواند به بهبود كلسترول كمك كند. فعاليت بدني باعث افزايش hdl كلسترول (كلسترول محافظت كننده) شده ولي بر روي ldl اثري ندارد.
    و نيز فعاليت بدني نقش مهمي در حفظ يا رساندن شما به وزن سلامت بازي مي‌كند. در افراد چاق احتمال اينكه كلسترول بالا باشد بيشتر است.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    ورزش مداوم كلسترول مضر را كاهش مي‌دهد

    ورزش مداوم باعث افزايش «كلسترول مفيد» و كاهش «ذرات كوچك كلسترول مضر» خون مي‌شود.

    به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، يافته‌هاي اخير محققان حاكي از آن است كه ورزش مداوم اما آرام باعث افزايش چربي‌هاي مفيد و كاهش كلسترول مضر خون مي‌شود.

    بر اين اساس در يك پژوهش 84 نفر كه دچار اضافه وزن و بي تحركي بودند و نيز چربي خون بالا داشتند پس از فعاليت‌هاي ورزشي دوره‌اي مورد بررسي قرار گرفتند.

    اين افراد بر اساس مقدار و شدت ورزش به سه گروه تقسيم شدند. پژوهشگران بعد از هشت ماه با اندازه‌گيري ليپوپروتئين‌هاي خون اين افراد و مقايسه آن با گروه شاهد دريافتند كه گروه‌هايي كه ورزش كرده بودند ميانگين غلظت كلسترول مفيد بالاتري داشتند اما متوسط ذرات كوچك كلسترول مضر آنها كه در مقايسه با ذرات بزرگ تاثير بيشتري بر بروز تصلب شرايين يا آترواسكلروز دارد، كاهش نشان مي‌دهد.

    اين يافته‌ها همچنين حاكي از آن است كه مقدار ورزش در مقايسه با شدت آن اثر بيشتري در تغييرات مناسب ليپوپروتئين‌هاي خون دارد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #3
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    تأثير ورزش بر سطح کلسترول خون



    تحقيقي که اخيراً در دانشگاه آلاباما ، Birmingham انجام شده نشان داده است که فعاليت هاي بدني طولاني مدت نسبت به فعاليتهاي ورزشي سخت و کوتاه مدت اثر بيشتري در کاهش سطح کلسترول خون دارند . اگر چربي خونتان بالاست بايد بدانيد که تنها استفاده از رژيم غذايي کم چربي نمي تواند شما را در کاهش سطح کلسترول خونتان ياري نمايد براي اين امر بايد ميزان کالري دريافتي خود را نيز کنترل نماييد . به عبارت ديگر رژيم غذايي تنها هنگامي مي تواند سطح کلسترول خون شما را تنظيم نمايد که ميزان کالري دريافتي نيز تا حد نرمال تقليل يابد چربيهاي اشباع شده در گوشت و فرآورده هاي تهيه شده از شير کامل در بدن انسان تبديل به ماده اي بنام استن مي شوند . کبد از اين ماده براي ساختن کلسترول استفاده مي کند . در صورتيکه ميزان کالري که شما مي سوزانيد بيش از آن حدي باشد که وارد بدن شما شده است بدن از استن براي توليد انرژي و جبران اين کمبود استفاده مي کند . به عبارتي ديگر ورزش با افزايش مصرف کالري و استفاده از استن در توليد انرژي و جبران کمبود کالري ، از تجمع اين ماده در بدن شما جلوگيري به عمل مي آورد .

    حال نکته مهم اين است ، کدام ورزش براي شما مفيدتر خواهد بود . ورزشهاي سخت موجب بروز آسيبهاي عضلاني و به تبع آن دردها و کشيدگي ها و کوفتگي هاي ماهيچه اي مي شود . لذا انجام آن مي تواند موجب شود که شما تا چند روز بعد از انجام يک تمرين نتوانيد تمرين ديگري را انجام دهيد در صورتيکه انجام فعاليت هاي سبک تر و طولاني مدت اين آسيب ها را وارد ننموده و به شما اجازه مي دهد تا با انجام يک فعاليت مستمر و همه روزه بدن خود را در کاهش سطح کلسترول خون ياري نماييد .
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت