پژوهشگران توصيه مي‌كنند كه مصرف ويتامين d در فصل زمستان موجب بهبود خلق و خو و ايجاد روحيه خوب مي‌شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، محققان دانشكده پرستاري مارسلا نيهوف در دانشگاه شيكاگو در يك پژوهش جديد دريافته‌اند كه مصرف روزانه دوزي از ويتامين d در طول روزهاي زمستان مي‌تواند به ما كمك كند كه در اين روزهاي طولاني و سرد، خلق و خوي بهتري داشته باشيم. اين ماده معدني در ماه‌هاي سرد زمستان كه روزهاي كوتاه دارد و مردم اغلب ساعات را در فضاي بسته ساختمان سپري مي‌كنند، خلق افتاده را بهبود مي‌بخشد.

دكتر سوپنكوفر در اين باره متذكر شد: از آنجا كه ويتامين d بر اساس نتايج تحقيقات گسترده مزاياي بسياري براي سلامتي دارد،‌ كمبود و يا فقدان آن مي‌تواند مشكلات قابل توجهي براي بدن بوجود آورد. اين مشكلات بويژه در فصل زمستان كه روزها كوتاهتر هستند و مدت زمان تماس با نور خورشيد كاهش پيدا مي‌كند، بيشتر مي‌شود.

محققان مي‌گويند: رژيم غذايي به تنهايي ممكن است ويتامين d كافي را به بدن نرساند، بنابراين تركيبي از يك رژيم غذايي مناسب حاوي ويتامين d، قرار گرفتن در معرض نور خورشيد و نيز استفاده از مكمل‌هاي ويتامين‌هاي d2 و d3 مي‌تواند خطرات فوق را براي سلامت بدن به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.