جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: منابع ویتامین ث

  1. #1
    ali.b7 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    ارسالها
    1

    پیشفرض منابع ویتامین ث

    با توجه به فوايد ويتامين ث براي بدن، غير از مركبات، آيا ميوه و سبزيجات ديگري هستند كه منبع اين ماده مغذي محسوب شوند؟

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    ويتامين c در مجموعه ويتامين هاي محلول در آب جاي مي گيرد . آب از جمله عوامل اتلاف اين ماده مغذي است، به طوري كه اگر آبميوه‌ها و سبزيجات غني از ويتامين c را در آب زياد بخيسانيد يا بپزيد مقدار زيادي از اين ماده مغذي در آن حل شده، از بين مي رود . به همين دليل توصيه مي شود، ميوه ها و سبزيجات غني از ويتامين c را در آب كم يا در ماكروويو بپزيد. به غير از مركبات، قسمت فعال گياهان يعني جوانه آنها ازجمله منابع سرشار اين تركيب هستند. بنابراين مصرف تازه جوانه گندم ، ماش و شبدر به همراه غذا مي تواند مفيد باشد. به علاوه، انواع كلم ها خصوصا كلم بروكلي ، كيوي و طالبي پس از مركبات از منابع غذايي مهم اين ويتامين محسوب مي شوند. به طور كلي، مصرف انواع سبزيجات سبز رنگ تيره و ميوه هاي زرد رنگ از منابع غني آن به شمار مي آيند . جالب است بدانيد، مصرف روزانه 5 ميوه نياز روزانه به اين ويتامين ( تقريبا 200 ميلي گرم) را برطرف مي كند . توجه داشته باشيد در مصرف اين ماده مغذي اعتدال احتياط را رعايت كنيد.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت