جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: 9 کیلو کاهش وزن طی یک ماه

  1. #1
    sabaghan آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    ارسالها
    2

    پیشفرض 9 کیلو کاهش وزن طی یک ماه

    مردي 35 ساله هستم و مدت 3 سال است که ازدواج کرده‌ام. قبل از ازدواج ورزش بدنسازي انجام مي‌دادم. بعد از ازدواج 12 کيلوگرم چاق شدم. من دامپزشکم و فعاليت بدني زيادي دارم و غذايم هميشه رژيمي بوده است و از نان و برنج بسيار کم استفاده مي‌کنم. در حال حاضر مدت يک ماه است ورزش بدنسازي را کنار گذاشته‌ام و غذايم را باز هم کمتر کرده‌ام. در مدت يک ماه وزنم از 91 کيلوگرم به 82 کيلوگرم رسيد. آيا اين کاهش وزن در مدت يک ماه معقول است؟ چگونه مي‌توانم وزنم را ثابت نگه دارم؟

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    کم کردن 9 کيلوگرم از وزن در طي يک ماه زياد است زيرا افرادي که حتي اضافه‌وزن بالايي دارند، در ماه اول و دوم رژيم درماني نبايد بيشتر از 6 کيلوگرم وزن کم کنند. به‌طور معمول کاهش وزن حدود 4 کيلوگرم در ماه و در بعضي از افراد 3 کيلوگرم در ماه و در افرادي که وزن بالاتري دارند 6 کيلوگرم مناسب است و مشکلي ندارد بنابراين شما بايد از 91 کيلوگرم به 85 کيلوگرم مي‌رسيديد ولي بيشتر از اين کاهش وزن جايز نيست.

    البته اگر فقط يک بار و آن هم در افراد جوان اين اتفاق بيفتد اشکالي ندارد چون جوان‌ها مي‌توانند بافت پروتئيني از دست رفته را جبران کنند. اگر اين کار مدام تکرار شود، بافت از دست رفته ديگر قابل تشکيل نخواهد بود به‌خصوص اگر در افراد با سن بالاتر از 60 سال انجام شود.

    اگر بخشي از بافت پروتئيني يا عضله بدن در اين سنين به واسطه کاهش وزن غلط از بين برود به سختي جايگزين و ساخته خواهد شد. کاهش وزن بايد هميشه منطقي داشته باشد. اشاره کرده‌ايد که غذايتان را کم کرده‌ايد و از نان و برنج بسيار کم استفاده مي‌کنيد.

    متاسفانه خطاي بسيار شايعي که بين افراد وجود دارد اين است که همه مي‌گويند ما نان و برنج را کم يا حذف کرده‌ايم در حالي که همه غذاها حتي گوشت و مرغ، شير، ماست و حتي ميوه و سبزيجات کالري دارند و بدن چرتکه مي‌اندازد و همه اين کالري‌ها را مي‌شمارد و حساب مي‌کند. کم يا حذف کردن نان و برنج رژيم نيست.

    ممکن است فردي نان و برنجش را کم کند اما مصرف ساير موادغذايي را افزايش دهد. آنچه مهم است بستن سقف کالري است. هر فردي بايد متناسب با فعاليتي که انجام مي‌دهد، سن و جنسش ميزان کالري‌اش را تعيين و به همان ميزان کالري استفاده کند.

    اين ميزان کالري هم بايد در گروه‌هاي مختلف غذايي تقسيم شود. يعني اصل اساسي در رژيم درماني که رعايت تنوع است، هرگز نبايد فراموش شود. فردي که مي‌خواهد لاغر شود يا قندخونش را کاهش دهد يا ميزان چربي‌خونش را کم کند و... بايد از هر 4 گروه اصلي غذايي به ميزان متعادل استفاده کند. اين نسبت‌ها و مقادير را متخصص تغذيه تعيين مي‌کند. رژيم گرفتن‌هاي سرخود باعث اشتباه رفتن مسير مي‌شود.

    توصيه مي‌کنم روزي 40 دقيقه پياده‌روي نسبتا تند در روز داشته باشيد. زيرا همه ما بايد عضلات بدنمان را بيدار نگه داريم. بيشترين عضلات هم در پاها وجود دارد که به تحرک بيشتري نياز دارند.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت