جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 5 از 5 مجموع

موضوع: چه قدر ورزش برای کاهش وزن لازم است؟

  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,903

    پیشفرض چه قدر ورزش برای کاهش وزن لازم است؟

    افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند،باید ورزشهایی را نیز به تناسب انجام دهند تا وزنشان کاهش پیدا کند،اما چه مدت ورزش لازم است؟

    شاید 250 دقیقه ورزش در هفته نهایتا شما را به کاهش وزن هدایت کند و 150 دقیقه ورزش درهفته به حفظ وزن دلخواه شما کمک کند.
    بزرگسالان حداقل نیاز به 250 دقیقه ورزش در هر هفته نیاز دارند.یعنی 50 دقیقه تمرین بدنی در 5 روز هفته به منظور کاهش وزن مناسب کفایت می کند.اگر تمام تلاش شما بعد از کاهش وزن،حفظ وزن دلخواهتان می باشد 30 دقیقه تمرین بدنی در روز (150 دقیقه در هفته) مقدار مناسبی خواهد بود و از افزایش وزن جلوگیری می کند.گزارشات حاکی است که انجام حرکات کششی در ورزش بسیار مهم است زیرا به کاهش توده چربی کمک می کند.
    کنترل وزن این روزها از مسائل مهم سلامت عمومی می باشد.گفته شده که بیش را 66% از مردم امریکا دچار اضافه وزن و چاقی هستند و از طرفی کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمنی نظیر دیابت، بیماری های قلبی و .. . در گرو کاهش وزن خواهد بود.

    ایسنا
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    azodi.m آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    ارسالها
    1

    پیشفرض

    من در مطالب شما خوندم که رژیم گرفتن به تنهائی برای کم کردن وزن کافی نیست.و باید حتما ورزش انجام شود. و این مطالب بالائی هم که شما گزارش کردین خیلی به درد بخور بود ولی به اندازه کافی برای من واضح نیست . اگر ممکن است در این زمینه بیشتر توضیح بدهید. با تشکر

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    بستگی داره. هر موقع ما کالری بیشتری بیش از میزانی که وارد بدن می کنیم بسوزونیم وزن کم می کنیم. کارهای روزمره و ورزش های سبک مثل قدم زدن آرام 33 کالری به ازای هر کیلو در هر ساعت کالری می سوزانند.ولی وقتی قدم زدن حالت شدید تری پیدا کنه و یا حالت دویدن انجام بشه این عدد به 100 میرسه.ورزش هائی که به اصطلاح حالت چست و چالاکی بیشتری داشته باشه به 300 کالری هم میرسه.

    اگر شما در هر روز 500 کالری بسوزانید و مقدار کالری غذایتان را هم زیاد نکنید شما در هفته 3500 کالری سوزانده اید که معادل نیم کیلو هست.از طرف دیگه اگه 250 کالری از غذای روزانه تان کم کنید و 250 کیلو کالری در روز بسوزانید باز هم در هفته نیم کیلو کم کرده اید.

    برای اینکه در برنامه ورزش به هدف کاهش وزن موفق شوید سعی کنید شدت تمرینتون رو کم کم زیاد کنید.ازپله به جای آسانسور استفاده کنید یا اینکه ماشینتونو در جای دوری پارک کنید تا مجبور بشید پیاده روی کنید.شنا کردن ورزش خیلی خوبی در این مورد هست.به این ترتیب نه تنها وزن کم می کنید بلکه انرژی بیشتری پیدا می کنید.

  4. #4
    shomali.s آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    ارسالها
    7

    پیشفرض

    جهت کاهش وزن از دستگاه تردميل به مدت 40 دقيقه استفاده مي‌کنم و ميزان 300 کالري مي‌سوزانم. مي‌خواستم بدانم به ازاي هر 300 کالري معادل چند گرم چربي از بين مي‌رود؟خانمي 32 ساله هستم

  5. #5
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    نقل قول ارسالی توسط shomali.s مشاهده موضوع
    جهت کاهش وزن از دستگاه تردميل به مدت 40 دقيقه استفاده مي‌کنم و ميزان 300 کالري مي‌سوزانم. مي‌خواستم بدانم به ازاي هر 300 کالري معادل چند گرم چربي از بين مي‌رود؟خانمي 32 ساله هستم
    کالري مصرفي‌اي که تردميل‌ها نشان مي‌دهند خيلي دقيق نيست، بنابراين افراد نبايد خيلي به آن توجه کنند. اگر فردي قصد دارد با پياده‌روي وزن خود را کم کند به ازاي هر يک کيلوگرم وزن خود در هر يک کيلومتر پياده‌روي يک کيلو کالري مي‌سوزاند. به عنوان مثال يک فرد70 کيلوگرمي به ازاي هر يک کيلومتر پياده‌روي نرم معادل 70 کالري از دست خواهد داد. در عين حال اگر فردي در طول روز با استفاده از تردميل يا ورزش کردن 500 کالري از دست بدهد در طول هفته معادل 3500 کالري از دست داده است که اين مقدار موجب کاهش بيش از 300 گرم از وزن فرد مي‌شود. به ياد داشته باشيد کاهش وزن مطلوب، کاهش وزني است که فرد هفته‌اي 300 تا 500 گرم وزن کم کند.

    لازم به ذکر است براي سوزاندن يک کيلوگرم چربي تقريبا بايد 9 هزار کيلوکالري از دست داد. فرد براي سوزاندن اين ميزان کالري لازم است حدود 40 مايل يعني بيش از 60 کيلومتر را به صورت پياده‌روي تند يا دويدن آهسته طي کند. روي پياده‌روي تند يا دويدن آهسته تاکيد مي‌کنم چون اگر فردي بسيار نرم، ورزش يا پياده‌روي کند ميزان کالري از دست رفته صرفا از چربي‌ها نبوده بلکه بدن براي سوخت و ساز به سراغ کربوهيدرات‌ها مي‌رود بنابراين براي چربي‌سوزي فرد بايد اين را مد نظر داشته باشد که شدت ورزش را بالا ببرد.

    در پايان توصيه مي‌کنم در صورتي که فرد منع پزشکي براي انجام ورزش شديد از قبيل ناراحتي قلبي و تنفسي ندارد به جاي مدت زمان بيشتر، در مدتي کوتاه‌تر اما با شدت بيشتري ورزش کند که در اين صورت بيشتر از منابع چربي براي تامين کالري مورد نياز استفاده خواهد شد.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت