جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: ورزش کردن نیمه حرفه ای خانم 39 ساله - تغذيه صحيح

  1. #1
    hajar_1020 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    ارسالها
    1

    پیشفرض ورزش کردن نیمه حرفه ای خانم 39 ساله - تغذيه صحيح

    باسلام

    من يك خانم 39 سالم هست و حدود 9 سالي هست كه ورزشي ميكنم. بيشتر اين مدت را با دستگاه كار كردم ولي ايروبيك - دو را تا 8 9 ماه پيش انجام ميدادم ولي بخاطر مشكل عضلات كف پا فعلا فقط با دستگاه كار ميكنم.169 سانتي متر قدم هست و بين 59 و 60 كيلوگرم هم وزنم هست. در حال حاضر 3 روز در هفته و هر بار كمي بيشتر از 2 ساعت ورزش ميكنم. البته هفته يكي دوبار هم ميدوم(بسته به اينكه چقدر عضلات كف پايم احساس درد داشته باشه) هر بار هم حدود 5 كيلومتر jogging ميكنم.
    من ميخوام همين وضعيتم را حفظ كنم. هدفم از ورزش تندرستي هست.البته اگر يكخورده لاغرتر بشم بهتراست ولي نميخوام خودم را بكشم.
    سوال من اين هست. با توجه به اين ميزان فعاليت روزانه: برنامه غذايي من چطور بايد باشد كه من در آينده دچار مشكلات استخواني نشم. چون يكي از دوستان كه پزشك هم هستند معتقد هست كه ميزان غذاي من براي برنامه ورزشيم كم هست و اين ميتونه باعث مشكلات پوكي استخوان در آينده بشه.
    من برنامه خاص غذايي ندارم. مثل هر فرد ايراني غذا ميخورم.
    هر روز صبحانه ( شامل نون - پنير- مربا- عسل- شير) به اندازه دو تا سه تا نون تست.
    نهار كاملا متفاوت- يك روز برنج و خورشت و يك روز كباب و دقيقا يك برنامه كاملا ايراني. ميزانش هم به اندازه يك ظزف غذا كه كارمند ها ميبرن سر كار.
    عطر 2 3 تا تيكه ميوه بسته به نوع ميوه ميزانش تغيير ميكنه
    شام هم سالاد يا ماست

    اين ميزان غذا براي فعاليت من كم هست يا خير؟
    ميشه من رو در زمينه تغذييه اي كه بايد داشته باشم راهنمايي كنيد.

    مرسي

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,982
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    در باره ورزشکاران زن تحقیقات زیادی انجام نشده ولی چیزی که مسلم هست اینه که ورزش باعث جلوگیری و پیشگیری از پوکی استخوان خواهد شد. اگر شما تحرک به اندازه کافی ( و نه بیش از حد ) داشته باشید و همه جور مواد غذائی لازم را به بدن برسانید سلامتی شما با ورزش نه تنها در خطر نخواهد بود بلکه ارتقاءهم خواهد یافت.
    ورزش سبب بهبود تراکم استخوان زنان نمی شود، بلکه فقط سبب حفظ آن می شود. در صورت مصرف مقادیر کافی کلسیم،ورزش احتمالاً در شکل گیری استخوان های قوی تر کمک خواهد کرد. احتمال پوکی استخوان با ورزش کردن زنان وقتی بالا می رود که مشکل قائدگی ایجاد شود و بماند و درمان نشود.با اینحال همانطور که گفتم اگر تغذیه مناسب نباشد نه تنها در ورزشکاران حرفه ای خانم مشکلاتی ایجاد می شود بلکه بلکه در دختران جوانی که ورزش و نرمش می کنند هم مشاهده می گردد. برای مقابله با مشکلاتی که شما هم به آن اشاره کردید این موارد توصیه می شود

    در مقابله با این مشکلات بهترین و راحت ترین راه، تغذیه صحیح و علمی می باشد که در این صورت مشکلات غذاخوردن،آمنوره و پوکی استخوان نیز خود به خود حل خواهند شد.
    رعایت نکات تغذیه ای زیر برای حل مشکلات فوق سودمند است:
    ▪ استفاده از ۶ تا ۱۱واحد از گروه نان و غلات
    ▪ ۳ تا ۵ واحد سبزی
    ▪ ۲ تا ۴ واحد میوه
    ▪ ۲ تا ۳ واحد گوشت
    ▪ ۲ تا ۳ واحد شیر و مشتقات آن
    ▪ روغن ها و شیرینی جات به مقدار کم
    جانشین های غذایی از مواد غذایی فوق عبارتند از:
    ▪ ۱ واحد گروه نان و غلات = یک سوم لیوان برنج پخته یا نصف لیوان ماکارونی،یا ۳۰ گرم نان
    ▪ ۱ واحد سبزی جات = یک لیوان سبزی خام یا نصف لیوان سبزی پخته یا آب سبزی
    ▪ ۱ واحد میوه جات = نصف لیوان میوه تازه یا آب میوه، یایک چهارم لیوان میوه خشک شده
    ▪ ۱ واحد گوشت = ۳۰ گرم از انواع گوشت کم چرب، مرغ، ماهی و ...
    ▪ ۱ واحد شیر و مشتقات آن = یک لیوان شیر، یا یک لیوان ماست و ...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت