جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: روزه گرفتن بیماران دچار سردرد و میگرن

  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض روزه گرفتن بیماران دچار سردرد و میگرن

    سردرد
    ▪ علل: عدم مصرف کافئین و تنباکو، انجام کار زیاد در طول روز، کم خوابی و گرسنگی که معمولا در طول روز بیشتر شده و در انتهای روز بدتر می شود. سردرد وقتی با افت فشار خون همراه شود می تواند منجر به سردرد شدید و حالت تهوع قبل از افطار شود.
    ▪ درمان: در طول یکی دوهفته قبل از ماه رمضان به صورت تدریجی کافئین و تنباکو را قطع کنید. چای سبز و بدون کافئین ممکن است جایگزین خوبی باشد. همچنین برنامه خود را در طول ماه رمضان طوری ترتیب دهید تا خواب کافی داشته باشید.

    در طول ماه مبارك رمضان برنامه خود را طوري تنظيم كنيد كه خواب و استراحت كافي داشته باشيد.


    اگر سردرد به علت افت فشارخون بسيار جدي باشد بايد روزه را شكست

    در بيماران ميگرني در طي روزه داري ميزان اسيدهاي چرب آزاد خون افزايش مي يابد که مستقيما بر شدت يا تسريع ميگرن از طريق آزادسازي کاته کولامين‌ها اثر مي گذارد، بنابراين متخصصان توصيه مي کنند بيماران ميگرني نيز روزه نگيرند.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    روزه‌دارانی کـه ‌سـردرد می‌گیـرنـد

    سردرد

    شایع‌ترین مشکلی که در ایام روزه‌داری مردم را به مطب‌ها و درمانگاه‌ها می‌کشاند، سردرد است.

    برای اینکه بتوانید با این نوع سردردها که عمدتا در نتیجه گرسنگی یا تشنگی پدید می‌آیند مقابله کنید، باید کمی الگوی خورد و خوراک‌تان را تغییر دهید، به این صورت که حجم غذای‌تان را کم کنید و کمتر هله‌هوله‌های پُرکالری بخورید و حتما سعی کنید تعداد و غلظت چای مصرفی روزانه‌تان را کاهش دهید تا به مروز بدن تان به چای کم عادت کند، زیرا یکی از عمده دلایل بروز سردرد در افراد روزه‌دار، کم نوشیدن چای است.

    می‌توانید با کم نوشیدن و رقیق نوشیدن چای، کمتر دچار سردرد شوید.



    ضمن اینکه حتما وعده سحری را بخورید و آن را پشت گوش نیندازید. آنهایی که می‌گویند: "ما ساعت 11 یا 12 شب غذا می‌خوریم تا مجبور نباشیم برای خوردن سحری بیدار شویم"، باید بدانند که امتناع از خوردن سحری و حذف این وعده مهم غذایی در ماه رمضان باعث کاهش بازده کالری در طی روز و در نتیجه غیرمفید بودن‌شان می‌شود. این افراد حتی در ساعات اولیه ی روز هم توان تمرکز و توجه فکری برای کار یا درس خواندن را ندارند. با این حساب، نخوردن سحری کار معقول و صحیحی نیست.



    از طرفی خوردن جدای افطار و شام از هم و با فاصله ی دو تا سه ساعت توصیه می‌شود تا افراد به یک‌باره هر غذایی که دم دست‌شان است، به سمت معده بیچاره‌شان روانه نکنند.



    جمله آخر هم اینکه اگر یک برنامه‌غذایی منظم و سالم برای خود و خانواده‌تان ترتیب دهید، بدون ایجاد هیچ مشکل جسمی و روحی می‌توانید ماه مبارک رمضان را به سلامت سپری کنید.

    دکتر مسعود کیمیاگر- متخصص تغذیه و رژیم درمانی
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت