جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 4 از 4 مجموع

موضوع: میوه های خشک شده

  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض میوه های خشک شده

    کالری میوه های تازه و خشک

    میوه ها جزوء تنها گروه غذایی هستند که تمام ارزش های غذایی را دارا هستند،اما کالری میوه های خشک بیشتر است یا میوه های تازه؟



    میوه ها تنها مواد غذایی هستند که سرشار از ویتامین های،فیبر های،آنتی اکسیدان،برای این که همیشه شاداب باشید و از هر گونه مریضی در امان بمانید با خوردن میوه های به سادگی به این منظور دست می یابید.بعضی از میوه های دارای انرژی فوق العاده زیادی هستند .
    میوه هایی که در این مقاله برای تان توضیح می دهیم شامل :میوه های تازه و میوه های خشک میشوند .در ابتدا به میوه های تازه می پردازیم :

    * میوه های تازه :
    میوه هایی هستند که 80 تا 95 درصد آب این میوه های شامل:فیبر،شکر،ویتامین ها و مینرال های متفاوتی هستند.کالری این میوه های بستگی به میزان قند آنها دارد،مثلا میوه ای مانند : * خربزه دارای 5% قند می باشد ،

    * هندوانه دارای 10تا 15 % قند ،

    * مرکبات دارای 10 % قند هستند .
    دانستن کالری میوه های می تواند به افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند کمک شایانی نماید،البته لازم به ذکر است میوهایی که در رابطه با کالری آنها توضح می دهیم یک واحد میوه کوچک است :
    موز 90 کالری،انگور 72 کالری،گیلاس 68 کالری،خرمالو 66 کالری،انار 62 کالری،انبه 60 کالری،انجیر 57 کالری،توت 54 کالری،آناناس 54 کالری،آلو 52 کالری،گلابی 50 کالری،خربزه 48 کالری،زرد آلو 47 کالری ، نارنگی 46 کالری،پرتقال 45 کالری،تمشک 38 کالری،توت فرنگی 25 کالری،هندوانه 30 کالری،لیمو ترش 28 کالری،به 29کالری.


    میوه های خشک :
    میوه هایی هستند که در قنادی ها به صورت میوه های خشک یافت می شوند این میوه های دارای کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه هستند .و البته مواد مغذی مانند:ویتامین ها،مینرال ها ، ویتامین سی،فیبر های کمتری دارند.مانند خرمای خشک که دارای 287 کالری می باشد.انگور خشک شده 280 کالری ،موز های خشک شده 273 کالری .

    .seemorgh.com
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    دکتر نسرين اميدوار متخصص تغذيه و رژيم درماني
    ميوه‌هاي خشک مغذي‌اند؟

    دسترسي‌ ما به انواع مواد غذايي، الگوي غذايي‌مان را تا حدودي تحت تاثير قرار داده است. مي‌پرسيد چه‌طور مگر؟ بهتر است مثال زير را با دقت بخوانيد. وقتي به يک قنادي وارد مي‌شويم و ظرف بزرگي از تکه‌هاي خشک شده انواع ميوه‌هاي فصل و غيرفصل را مي‌بينيم، وسوسه مي‌شويم که حتي شده 250 گرم از آنها را خريده و در يک ميان‌وعده (البته با ولع فراوان) تمام‌شان کنيم. هستند افرادي که براي کاهش وزن و کنترل انرژي دريافتي هر هفته مقداري ميوه خشک تهيه کرده و در ميان‌وعده‌ها به جاي هر نوع شيريني و شکلاتي آن را ميل مي‌کنند اما اين کار به واقع درست است يا نه؟ ...


    در نگاه اول اين عادت بسيار پسنديده است با اينکه اين نوع از ميوه‌ها در مقايسه با ميوه‌هاي تازه ويتامين‌هاي کمتري (به خصوص ويتامين c) دارند اما از نظر فيبر و املاح قابل تامل هستند. وقتي ما مي‌بينيم فردي با خوردن اين دسته از تنقلات از خوردن مواد غذايي پرچرب و شيرين دست برداشته و ميان‌وعده‌هاي پرفيبر را انتخاب مي‌کند، وي را تشويق خواهيم کرد اما اين به آن معنا نيست که افراد هميشه ميوه خشک ميل کنند زيرا تنوع شرط لازم يک تغذيه مناسب است بنابراين در کنار مصرف ميوه و سبزيجات تازه مصرف اين دسته از مواد غذايي به هرچه سالم‌تر شدن ذايقه‌مان کمک مي‌کند زيرا در بيشتر مواقع ذايقه ما بر اثر آموزش و عادت قابل تغيير است و با گذشت زمان غذاهايي را که هر روز ميل مي‌کنيم، مي‌توان تغيير داد.


    از سوي ديگر، با وجود تعريف‌هاي يادشده، اين دسته از تنقلات نيز کالري دارند. بنابراين نبايد در مصرفشان زياده‌روي کرد زيرا تقريبا نصف ليوان ميوه خشک شده از هر نوعي که باشد تقريبا 25 تا 30 کيلو کالري داشته که در صورت مازاد بر نياز دريافت شدن مي‌تواند افزايش‌دهنده بافت چربي باشد. پس مي‌توان چنين نتيجه گرفت که از اين دسته از تنقلات به خصوص اگر مخلوطي از چند ميوه باشند مي‌توان در ميان‌وعده‌ها در محدوده مشخص در برنامه‌هاي غذايي کنترل وزن بهره گرفت؛ البته درصورتي که هنگام تهيه‌شان تمامي نکات بهداشتي و اصولي از نظر مقدار نور، درجه حرارت، طول زمان انجام فرآيند و هوايي که ميوه‌ها در معرض آن قرار مي‌گيرند، مورد توجه باشند.


    به عنوان مثال قرار گرفتن تکه‌هاي ورقه شده ميوه در هواي آلوده به انواع ميکروب‌ها و گرد و غبار فراوان نه تنها فوايدي را براي مصرف‌کننده در پي ندارد بلکه مضراتي را نظير اختلالات گوارشي به همراه خواهد داشت. در ضمن فراموش نکنيد که براي تهيه هر ميوه خشکي لازم نيست از رنگ مصنوعي استفاده شود بلکه شرايط استاندارد موجب حفظ رنگ ميوه به‌طور طبيعي خواهد شد.


    در آن صورت است که از اين گروه مي‌توان به عنوان يک عضو تازه وارد اما سالم در هر چه مغذي‌تر و لذيذتر کردن رژيم‌هاي لاغري استفاده کرد. هر چند داشتن چنين عادتي در ميان افراد سالم نيز مي‌تواند يک عادت پيشگيرانه از بروز چاقي و در پي آن هزاران بيماري ديگر باشد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #3
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    چرا ميوه خشك شده؟


    موادغذائی- در حالي كه مي‌توان از ميوه‌هاي تازه استفاده كرد، چرا در چند سال اخير استفاده از ميوه‌هاي خشك شده در بين مردم رواج يافته يا به اصطلاح مد شده است؟
    البته از ديرباز، روش خشك كردن ميوه‌ها براي استفاده از آنها در خارج از فصلشان در بين مردم باب بوده اما متاسفانه برخي از مردم بر اين باورند كه مي‌توان ميوه خشك شده را جايگزين ميوه تازه كرد كه تصور كاملا اشتباهي است.

    در واقع بخش قابل توجهي از ويتامين‌ها و املاح و مواد مغذي ميوه‌ها در فرايند خشك كردن از دست مي‌رود و آنچه باقي مي‌ماند در واقع تفاله بدون آب ميوه است كه تنها كالري زيادي داشته و ميزان قند موجود در آن بيشتر از ميوه تازه است.

    براي مثال يك فنجان ميوه خشك شده حدود 175 كالري و 45 گرم شكر دارد اما همين ميزان ميوه تازه تنها 70 كالري و 15 گرم شكر دارد كه تفاوت فاحشي است.

    پزشكان توصيه مي‌كنند تا جاي ممكن از ميوه تازه استفاده شود و ميوه‌هاي خشك تنها در صورت معذوريت براي مصرف ميوه تازه يا به عنوان مكمل در كنار ميوه‌هاي تازه مصرف شوند
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  4. #4
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    ميوه‌هاي خشک شده مغذي‌ترند يا ميوه‌هاي تازه؟
    http://www.salamatiran.com/NSite/Too...sion/?id=19897
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت