جستجو در سایت توسط گوگل

صفحه 3 از 3 ابتداابتدا 123
نمایش نتایج 21 تا 24 از 24 مجموع

موضوع: آبمیوه (مقالات)

  1. #21
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    میوه کامل بهتر از آبمیوه

    مصرف میوه و سبزی خطر ابتلا به دیابت را كاهش اما مصرف آبمیوه احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.
    بررسی 18 ساله محققان درباره 71 هزار و 346 زن، نشان می دهد، اضافه كردن 3 وعده میوه یا سبزی، به ویژه سبزی های برگ دار مانند اسفناج به برنامه غذایی روزانه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 18 درصد كاهش می دهد.

    این بررسی كه نتایج آن در مجله مراقبت دیابت چاپ شد، همچنین نشان می دهد زنانی كه به جای میوه كامل از آبمیوه استفاده می كنند 18 درصد بیش از دیگران به دیابت مبتلا می شوند.

    به گفته محققان غلظت بالای قند در آبمیوه و همچنین مایع بودن آن كه جذب قند را سریع تر می كند باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت با مصرف آبمیوه می شود.

    هرچند محققان برای اثبات نتایج این بررسی پژوهش های تكمیلی را لازم می دانند با توجه به تحقیقات متعددی كه در سراسر جهان انجام شده است استفاده از میوه كامل را بسیار سودمندتر از آبمیوه می دانند.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #22
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    آب ميوه هاي حاوي شکر خطر ابتلا به ديابت را افزايش مي دهند

    آب ميوه هاي حاوي قند که اغلب به عنوان جايگزين هاي سالمتر نوشابه هاي غيرالکلي به بازار عرضه مي شوند به همان اندازه آنها باعث بالا رفتن وزن و افزايش خطر ابتلا به ديابت مي شوند.
    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رويترز ، جولي پالمر و همکارانش در دانشگاه بوستون طي گزارشي که در نشريه آرشيو طب داخلي منتشر شده است تاکيد کردند که به مردم بايد آگاهي داده شود که اين نوشيدني ها جايگزين سالمي براي نوشابه هاي غيرالکلي نيستند.
    ديابت نوع دوم شايعترين نوع ديابت است که ارتباط نزديکي با چاقي دارد و در سراسر جهان شايع شده است.
    اين يافته ها حاصل بررسي ۴۴ هزار زن سياهپوست در آمريکا طي سالهاي ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ است.
    کساني که روزانه دستکم دو نوشابه غيررژيمي مي نوشيدند ۲۴ درصد بيشتر از کساني که کمتر از يک بار در ماه نوشابه غيرالکلي نوشيدند به ديابت مبتلا شدند.
    زناني که در روز دستکم دو بار آب ميوه حاوي قند مصرف کردند ۳۱ درصد بيشتر از کساني که يک بار در ماه از اين نوع نوشيدني ها مصرف کردند با خطر ابتلا به ديابت روبرو شدند. نوشابه هاي رژيمي غيرالکلي، آب گريپ فروت و آب پرتقال با افزايش خطر ابتلا به ديابت مرتبط شناخته نشد.
    آب گريپ فروت و آب پرتقال خالص حاوي قند طبيعي هستند و تاثير سوخت و سازي متفاوتي بر بدن مي گذارند.
    نوشابه هاي غيرالکلي و آب ميوه هاي حاوي قند اغلب در بين وعده هاي غذايي مصرف مي شوند و ممکن است به خوردن خوراکي هاي غيرلازم منجر شوند.
    در تحقيقات قبلي بر روي هزاران زن سفيد پوست ابتلا به ديابت با مصرف نوشابه هاي غيرالکلي و آب ميوه هاي حاوي قند مرتبط شناخته شده است.
    تحقيق ديگري در همين مجله نشان مي دهد مصرف ميوه و سبزيجات با پيشگيري از چاقي و تامين ريزمغذي هاي بدن نظير آنتي اکسيدان ها از بروز ديابت نوع دوم پيشگيري مي کند.
    تحقيق سوم نشان داد رژيم غذايي کم چرب تاثيري در خطر ابتلا به ديابت ندارد.
    دکتر مارک فينگلوس از مرکز پزشکي دانشگاه دوک در کاروليناي شمالي در اين باره مي گويد کالري بر همه چيز تاثير مي گذارد. او مي گويد برخي ريزمغذي ها نظير شربت ذرت با فروکتوز بالا پرخوري را تسهيل مي کند.
    اگر کالري را در سطح پاييني نگه داريد شايد بتوانيد همه چيز بخوريد اين درسي است که رژيم هاي غذايي کم کالري به ما مي دهد. جدا از مسئله سوخت و سازي، يک دليل مهم اثربخشي کربوهيدرات پايين آنست که در باعث مي شود فرد ،کالري خيلي زيادي نخورد
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #23
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    مصرف آب‌ميوه شيرين براي دندان مضر است


    مهر: متخصصان در خصوص مصرف آب‌ميوه‌هاي آماده و شيرين که حاوي اسيد و قندهاي مصنوعي هستند، هشدار مي‌دهند.


    به گزارش نچرال نيوز، بسياري افراد با تصور اينکه آب‌ميوه براي سلامتي بدن و دندان مفيد است اقدام به مصرف انواع بسته‌بندي شده و شيرين آن مي‌کنند در صورتي که اين‌گونه آب‌ميوه‌ها موجب فساد دندان‌ها مي‌شود.


    کارشناسان علت فساد دندان ها را نيز استفاده از مقادير بالاي اسيد و مواد شيرين‌کننده مصنوعي در بسياري از آب‌ميوه‌هاي بسته‌بندي شده مي‌دانند.


    بررسي‌هاي انجام شده توسط انجمن دندانپزشکان ملي انگليس و برخي از شرکت‌هاي سازنده خميردندان نشان مي‌دهد آب‌ميوه‌ها در صورتي مفيدند که تازه باشند و هيچ‌گونه مواد شيرين‌کننده و افزودني به آنها اضافه نشده باشد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  4. #24
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    تاثير مثبت‎ مصرف‎ آب‎ ميوه‎ در كودكان‎

    كارشناسان مسائل‎ بهـداشتـي‎ اعـلام‎ كردند: آب‎ ميوه‎ بهترين‎‎ نوشيدنـي‎ كـودكـان سنين‎ هشت‎‎ ماهه‎‎ تا پنج‎ ساله است.
    به گـفتـه كارشناسان‎ استفاده‎‎‎ از آب‎ ميوه در برنامـه غذايي‎‎ كودك‎ ضروري‎ است‎ و اين‎ نوشيدني هابه‎ علت‎ مزه‎ شيرين‎, تـازگـي‎, قـابـل‎ دستـرس‎ و ارزان‎‎ بودن در مقايسه‎ با ديگر نوشيدنيهـا سالمتر ارزيابي‎‎ مي شود.

    آب‎‎ ميوه‎‎ تاميـن‎ كـننـده انـرژ,ي‎ آب, ويتامين‎‎ و مواد معدنـي‎ ضـروري‎‎ بـراي بـدن كودكان‎ است‎.

    يك‎ دوم‎ ليوان‎ آب‎ ميوه‎ خالص‎ برابر با يك‎‎ واحد ميوه‎‎ يك عدد ميوه متوسط است‎.

    همچنين‎‎ آب‎ ميوه‎ها مهـمتـريـن مـنبـع‎ تامين‎‎‎ ويتامين ث كودكان است‎ 90تا 180 سي‎‎ سي آب‎ ميوه‎ در روزبراي‎ تامين‎‎‎ ويتامين ث كودكان كافي‎ است‎.

    آب‎ ميوه‎ها از لحاظ فـيبـر, پكـتيـن‎, سوربيتول‎ و تركيبات‎‎ كربورهيـدرات بـسيـار غني‎‎ ارزيابي شده‎ است‎.

    متخصصان‎ علوم‎ تغذيه‎ معتقدنـد, مصـرف‎ آب‎ ميوه‎ زياد نيز مي‎‎ تواند عامل‎ چاقي شود.

    استفاده‎‎‎ زياد از آب‎ ميوه در برنامـه غذايي‎ به‎ علت‎ افزايش‎ فروكتوز و سوربيتـول‎ سبب‎‎ اسهال‎ و جذب نشدن‎بقيه‎ مواد مغـذي‎ در برنامه‎ غذايي‎‎ مي شود.

    همچنين‎ استفاده‎‎ زياد از آب‎ ميوه سو تغذيه‎‎ در كودكان‎ را همراه دارد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت