جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: گوش دادن به موسيقي مؤثرتر از دارو براي خواب خوب است

  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض گوش دادن به موسيقي مؤثرتر از دارو براي خواب خوب است

    براساس تازه‌ترين پژوهش‌ها گوش دادن به يك موسيقي آرامش بخش به مدت 45 دقيقه پيش از خواب منجر به داشتن يك خواب آرام شبانه خواهد شد.

    به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا، به نقل از مجله علمي ادونس نرسينگ، محققان با اين كشف جديد اعلام كرده‌اند كه اگر خواب راحتي نداريد خوردن قرص‌هاي خواب‌آور را ترك كرده و به يك موسيقي ملايم گوش فرا دهيد.

    در اين پژوهش، محققان تايواني الگوي خواب 60 فرد مسن را كه دچار مشكلات خواب بودند، بررسي كرده و دريافته‌اند كه اين روش نه تنها باعث داشتن يك خواب آرام مي‌شود، بلكه اثرات جانبي ناشي از مصرف دارو مانند ساير روش‌هاي معالجه و درمان را نخواهد داشت.

    به گفتة اين محققان، گوش دادن به موسيقي باعث تغييرات فيزيكي شده كه منجر به داشتن خواب آرام مي‌شود و مي‌توان به كاهش ضربان قلب و آرام شدن تنفس اشاره كرد.

    در گروهي كه قبل از خواب به موسيقي گوش مي‌دادند طي هفته اول 26 درصد حالت بهبود در خواب مشاهده شد و اين ميزان با ادامة به كارگيري از اين تكنيك با موسيقي‌هاي آرامش‌بخش افزايش مي‌يابد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    موسيقي جاز بهترخوابيدن افراد كمك مي كند‏! ‏




    محققان مي گوينداگرمشكل خوابيدن داريد شمردن گوسفندان رافراموش كرده وبه سي دي موسيقي جازگوش دهيد‏.‏
    براساس جديدترين تحقيقات به عمل آمده ‏45 ‏دقيقه گوش دادن به موسيقي آرامش بخش پيش ازرفتن به رختخواب سبب برخورداري ازخواب راحت مي شود‏.‏
    محققان تايواني درنشريه "پرستاري ومراقبت پيشرفته "ساده بودن اين روش وعدم وجودعوارض چانبي درمقايسه باسايردرمانهاراتوضيح دادند‏.‏



    پروفسور"جيم هورن "ازمركزتحقيقات خواب دردانشگاه لوگبورگ اعلام كرد اگرشخصي پيش ازرفتن به رختخواب نگران ومضطرب است ,هرچيزي كه بتواند وي را آرام كرده و تسكين دهدخوب است ‏.‏
    شركت كنندگان دراين تحقيق مي توانستند پيش ازرفتن به رختخواب به انواع موسيقي ملايم همچون جاز,عاميانه ياقطعات مربوط به اركسترگوش كنند‏.‏
    محققان دريافتندگوش كردن به موسيقي سبب بروزتغييرات فيزيكي دربدن مي شود كه به خواب راحت كمك مي كندازجمله اين تغييرات كاهش ضربان قلب و تنفس است ‏.‏
    شركت كنندگان دراين تحقيق ‏35 ‏درصدبهبوددرالگوي خواب ,شامل ساعت خواب شبانه بهتر و طولاني تروهمچنين اختلال رفتاري كمتردرطول روزرا گزارش كردند‏.‏
    برخي ازمحققان پيشنهادكردند خوابيدن كمتر دربعدازظهر و قرارگرفتن كافي درمعرض نورخورشيدمي تواندبه برخورداري ازخواب شبانه بهتركمك كند‏.‏
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت