جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 3 از 3 مجموع

موضوع: داروهای مسکن - زخم و خونریزی معده

  1. #1
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض داروهای مسکن - زخم و خونریزی معده

    بیشتر صحبت در باره داروهای رده غیر استروئیدی هست. این داروها شامل اغلب مسکن هائی هست که مصرف می کنیم و شامل آسپیرین - ایندومتاسین - بروفن - ناپروکسن - پیروکسیکام است.

    بطور کلی بین 50-10% کسانی که این داروها را مصرف می کنند دچار درجاتی از مشکل و عوارض گوارشی می شوند که شامل اسهال , درد و ناراحتی شکم و معده است.تا 15% کسانی که به مدت طولانی از این داروها استفاده می کنند ممکن است دچار زخم معده و دئودنوم شوند.خیلی از اینها علامت جدی ندارند و ممکن است که اصلا متوجه این مسئله نشوند ولی این امکان وجود دارد که با یکی از عوارض زخم معده مواجه شوند که شامل خونریزی پایدار , انسداد , درد شدید و سوراخ شدن معده است.آمار گرفتن احتمال بروز عوارض جدی در کسانی که بطور مزمن از این مسکن ها استفاده می کنند سالانه بین 4-1% است.احتمال بروز این عوارض در افراد خاصی بیشتر است مثل , افراد مسن ,بیماران آرتریت روماتوئید ,مصرف کنندگان هپارین و وارفارین ,مصرف کنندگان کورتون ,بیماران قلبی و کسانی که سابقه ای از خونریزی های دستگاه گوارش دارند.

    در این مورد صحبت بیشتری وجود دارد . بعدا بیشتر صحبت می شود. علاقه مندان استفاده از منابع انگلیسی می توانند به این مقاله معتبر مراجعه کنند
    Nonsteroidal Antiinflammatory Drugs (NSAIDS) and Ulcers
    http://www.medicinenet.com/nonsteroi...rs/article.htm

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    ضرر مسکن ها برای دستگاه گوارش آشکار شد

    براساس تحقيقات تازه خطر آسيب ديدن روده در اثر مصرف مسکن های رايج مانند ايبوبروفن و آسپيرين، احتمالا شديدتر از آن است که تاکنون تصور می شد.

    پزشکان دريافتند بيش از ۷۰ درصد بيمارانی که برای بيش از سه ماه مسکن های نوع “انسيد”
    (non-steroidal anit-inflammatory drugs) مصرف می کنند، آثار زخم در روده کوچک آنها پديدار می شود.

    قبلا تصور می شد که خطر اين داروها برای دستگاه گوارش بسيار کمتر است.

    نتايج اين مطالعه، که توسط کالج پزشکی بيلور در شهر هيوستون آمريکا انجام شده است در نشريه “بيماری های دستگاه گوارش و هپاتولوژی” منتشر شد.

    تيم محققان دانشگاه بيلور ۲۱ بيمار را که مسکن های نوع “انسيد” مصرف می کردند با ۲۰ بيمار که از انواع ديگر داروهای مسکن استفاده می کردند يا اصلا مسکن مصرف نمی کردند مقايسه کردند.

    در حدودا ۷۱ درصد از بيمارانی که “انسيد” مصرف می کردند، در روده کوچک آثار زخم هويدا شد در حالی که اين رقم برای ساير بيماران تنها ۱۰ درصد بود.

    دکتر ديويد گراهام، که در اين تحقيقات شرکت داشته است، می گويد: “هميشه می دانستيم که انسيدها می توانند باعث ناراحتی های بالقوه مرگبار در معده شوند، اما ابعاد تاثير آنها در روده کوچک تاکنون مجهول بود.”

    او افزود: “ما شاهد تعدادی زخم و مقدار زيادی فرسايش (در سطح روده) بوديم. هرکسی که برای يک سال آسپيرين يا ساير انسيدها را مصرف می کند با يک تا چهار درصد خطر ناراحتی های جدی دستگاه گوارش و روده روبروست.”

    با احتياط مصرف کنيد

    دکتر الستر فوربز، متخصص بيماری های معده و روده در بيمارستان سن مارک در لندن و سخنگوی “بنياد اختلالات گوارشی” (Core) به بی بی سی گفت که احتمالا در اکثر کسانی که دستگاه گوارش آنها در اثر مصرف انسيدها صدمه ديده است هيچ گونه علائم جدی پديدار نمی شود.

    وی گفت: “بايد همچنان نسبت به مصرف آنها محتاط باشيم و اين مطالعه به ما می گويد که نبايد آنها را مثل نقل و نبات تجويز کنيم يا مردم را به خريداری و مصرف آنها بدون مشورت با پزشک تشويق کنيم.”

    “اما در عين حال نبايد بيهوده وحشتزده شويم. کليه داروهای قوی دارای عوارض جانبی هستند، و گاهی فوايد آنها بر زيان هايشان می چربد.”

    دکتر مادلين ديوی، مدير پزشکی “تلاش برای پيشبرد تحقيقات آرتروز” گفت: “بسياری از بيماران می توانند درد آرتروز را در درازمدت با داروهای بسيار ايمن تر مانند پاراستامول (استامينوفن) - يا پاراستامول به علاوه کدئين - کنترل کنند.”

    “البته انسيدها جایگاه خود را دارند، اما بايد برای دوره های کوتاه و نه برای ساليان طولانی مصرف شوند.”

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    مصرف داروهاي مسكن سبب خونريزي دستگاه گوارش مي‌شود

    رييس هيات مديره جامعه‌پزشكان متخصص‌داخلي گفت: مصرف خودسرانه و طولاني مدت داروهاي مسكن سبب خونريزي دستگاه گوارش مي‌شود.

    دكتر "ايرج خسرونيا " روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مركز استان تهران افزود: داروهاي مسكن همچون آسپرين، ايبوپروفن، استامينوفن و غيره،به علت تخريب لايه محافظت‌كننده دستگاه گوارش سبب بروز آسيب‌هاي مخاطي و در اثر شدت آسيب، ايجاد زخم‌هاي معده و اثني‌عشر مي‌شود كه از عوارض آن خونريزي است.

    وي اظهار داشت: اين خونريزي ممكن است در مرحله نخست آنقدر كم و سطحي باشد كه در بيمار ايجاد علائم نكرده و تنها در آزمايشگاه با انجام آزمايش ميكروسكوپي مدفوع قابل مشاهده باشد.

    خسرونيا افزود: در صورت شدت يافتن خونريزي بيمار دچار علائمي همچون سرگيجه، رنگ پريدگي و حالت تهوع مي‌شود.

    رئيس هيات مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي تاكيد كرد: در مراحل پيشرفته‌تر خونريزي، تزريق سرم و خون به منظور جبران خون از دست رفته در بدن ضروري است.

    وي افزود: استامينوفن ضمن بروز آسيب در معده و اثني‌عشر مي‌تواند سبب از بين رفتن سلول‌هاي كبد و ايجاد آسيب‌هاي جبران ناپذير در كبد شود.

    خسرونيا گفت: تعداد زيادي از مردم از داروي استامينوفن كدئين‌دار در صورت بروز كوچك‌ترين درد و بدون تجويز پزشك استفاده مي‌كنند در حالي كه مصرف روزانه اين دارو به دليل دارا بودن كدئين كه نوعي مواد مخدر بوده، اعتيادآور است.

    وي يادآور شد: براين اساس به منظور پيشگيري از بروز هرگونه عارضه و بيماري به دنبال مصرف داروهاي مسكن، بايد از مصرف اين دسته از داروها به صورت خودسرانه و بدون تجويز پزشك خودداري شود.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت