جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 3 از 3 مجموع

موضوع: طرز تهیه همبرگر ساده و سالم

  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض طرز تهیه همبرگر ساده و سالم

    اين همبرگر رابه راحتي در منزل تهيه كرده و همراه با گوجه فرنگي، خيارشور، كاهو و سس كچاپ ميل كنيد.

    زمان تهيه: 10 دقيقه

    زمان پخت: 10 دقيقه

    مواد لازم براي 4 نفر:

    گوشت چرخ‌كرده: نيم كيلوگرم

    پياز متوسط: يك عدد، رنده شود و آب آن گرفته شود.

    سير: ‌يك حبه، له شده

    روغن زيتون: 2- 1 قاشق سوپ‌خوري

    جعفري تازه: يك قاشق سوپ‌خوري، خرد شده

    نمك: يك قاشق چاي‌خوري

    فلفل: 4/1 قاشق چاي‌خوري

    روغن نباتي: يك قاشق سوپ‌خوري

    طرز تهيه:

    • گوشت، پياز، جعفري، روغن زيتون، سير و نمك و فلفل را با هم مخلوط كنيد، سپس آن‌ها را به شكل 4 پاته درآوريد.

    • روي آن‌ها را پوشانده و طي شب درون يخچال قرار دهيد.

    • درون يك تابه، يك قاشق روغن ريخته، آن را روي حرارت متوسط قرار دهيد.

    • هر طرف همبرگرها را به مدت 5 دقيقه در روغن سرخ كنيد.

    • شما مي‌توانيد به جاي اين‌كه همبرگرها را در روغن سرخ كنيد، آن‌ها را كباب كنيد.
    آخرین ویرایش توسط دکتر نادر در تاریخ 22-Aug-2012 انجام شده است
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    سالم‌ترين دستورپخت يک ساندويچ پرطرفدار

    همبرگر خانگي

    http://salamatiran.com/NSite/FullSto...F%D9%8A&type=2
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #3
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض همبرگر سالم‌تر

    نكاتی كه با به كار بردن آنها می‌توان همبرگر سالم‌تری را میل كرد، شامل موارد زیر هستند:


    ۱) همان‌طور كه همه ما می‌دانیم، همبرگر یك غذای كاملا گوشتی است كه توصیه می‌شود به جای گوشت قرمز آن، از گوشت مرغ و یا حتی ماهی استفاده شود. به این ترتیب كه به جای گوشت قرمز چرخ كرده، انواع گوشت سفید را به شكل چرخ كرده درآورده و در تهیه همبرگرتان استفاده كنید.
    ۲) در صورتی كه تمایل دارید فقط از گوشت قرمز در تهیه این غذا استفاده كنید، می‌توانید با نسبت یك به سه از سویا استفاده كنید. به این ترتیب كه در هر حجمی كه گوشت قرمز در مایه همبرگرتان می‌ریزید، به میزان سه برابر سویای چرخ شده اضافه كنید تا به این ترتیب از میزان گوشت كاسته شده و وجود سویا، ارزش غذایی همبرگرهایتان را افزایش دهد.
    ۳)سعی كنید به جای خیارشور و یا چیپس، از سایر سبزی‌های تازه یا بخارپز شده نظیر حلقه‌های تازه گوجه‌فرنگی، قارچ و فلفل دلمه‌ای استفاده كنید. به جای كاهو از كلم بروكلی و به جای سیب زمینی سرخ كرده از ذرت استفاده كنید و به این ترتیب، اصل تنوع را رعایت كنید.

    همبرگر سلامت
    ۴)توجه داشته باشید، نانی كه در كنار این غذا میل می‌كنید از نوع سبوس‌دار باشد تا هم كالری كمتری به شما برسد و هم از مزایا و خواص سبوس گندم بهره‌مند شوید.
    ۵) همبرگرهایتان را در روغن زیاد سرخ نكنید بلكه آنها را در سینی فر قرار داده و با حرارت كم و روغن اندك سرخ كنید. در صورتی كه می‌خواهید آنها را روی اجاق سرخ كنید، از روغن‌های مخصوص سرخ كردن استفاده كرده و یا قبل از این كار آنها را نیم پز كنید و سپس با روغن تفت دهید تا به این ترتیب روغن به كار رفته در غذا به حداقل خود برسد.
    ۶)این غذا در دسته غذاهایی قرار می‌گیرد كه در هنگام خوردن آن، از سس قرمز فراوانی استفاده می شود. توصیه ما به شما آن است كه به جای سس از گوجه فرنگی‌های تازه و یا سرخ شده در ساندویچ‌‌تان استفاده كنید.
    ۷)نكته آخر آنكه، در صورتی كه این غذا را برای فرزندانتان كه یا كودك هستند و یا در سنین نوجوانی و جوانی بوده و به انرژی فراوانی نیازمندند، تهیه می‌كنید از پنیر پیتزا به منظور تشویق آنها به خوردن غذا و بالاتر بودن انرژی دریافتی روزانه‌شان استفاده كنید.

    منبع:www.vista.ir
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت