نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع
  1. #1
    zoya1 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    May 2009
    ارسالها
    10

    پیشفرض بی اشتهائی عصبی - پسر 21 ساله

    حدود يک سال پيش پسر 21 ساله من دچار بي‌اشتهايي شد و دکتر معالج او قرص سيپروهپتادين را براي او تجويز کرد و از آن تاريخ که حدود يک سال از آن مي‌گذرد، هنوز در 3 وعده صبحانه، ناهار، شام، قبل از صرف غذا از آن استفاده مي‌کند. مي‌خواستم بدانم که آيا مصرف قرص به اين شکل ضرري را متوجه او نمي‌کند و اعتيادآور نيست؟
    آخرین ویرایش توسط دکتر نادر در تاریخ 01-Oct-2010 انجام شده است

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    به‌طورکلي قرص سيپروهپتادين داراي ماده‌ آرام‌بخشي است که گاهي اوقات تمرکز فرد را کاهش داده و حالتي خواب‌آلود به او دست مي‌دهد اما در عين حال ديده شده که در اثر مصرف اين قرص اشتهاي فرد زياد شده و از طرفي موثرترين داروي شناخته شده براي افزايش اشتها است.

    برحسب وزن بدن در کودکان يا بزرگسالان، مصرف 8 ميلي‌گرم يا بعضا 12 ميلي‌گرم در روز يا بيشتر توسط پزشک براي افراد تجويز مي‌شود.

    هرچند اين قرص جزو داورهاي مجاز است اما از آنجا که چاق شدن و افزايش وزن، يک مساله درازمدت است بهتر است فرد عادت‌هاي غذايي خود را تغيير داده و موادي که خوردن آنها برايش سخت نيست را مصرف کند مانند يک ليوان آبميوه در صبح يا يک پياله ماست پرچرب همراه ناهار يا يک دسر کم‌ضرر بعد از شام. اين مواد باعث افزايش کالري و چاق شدن افراد مي‌شوند.

    نکته مهم اين است که حقيقتا بدون معاينه و از راه دور نمي‌توان به فرد توصيه کرد به يکباره مصرف قرص را قطع کند يا ادامه دهد بلکه توصيه مي‌شود به پزشک متخصص تغذيه و يک پزشک داخلي مراجعه کند و بنا به تشخيص آنها مصرف قرص را قطع کرده و خوردن برخي مواد غذايي را جايگزين کند.

    چنانچه فرد در اثر مصرف قرص سيپروهپتادين دچار عدم تمرکز نمي‌شود، يعني آنکه مشکلي در مصرف آن دارد.

    لازم به ذکر است که اين قرص اعتيادآور نبوده و مشکل خاصي ندارد و جزو داروهايي است که ساليان سال است مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ولي ممکن است فرد نسبت به آن وابستگي پيدا کند. بعضا ديده شده که برخي از افراد در هفته‌هاي اول مصرف دچار کاهش تمرکز شده و قادر به رانندگي نبوده‌اند يا اينکه در درس خواندن آنها مشکلي ايجاد شده است. البته اين اثرات بعد از چند هفته کاملا از بين مي‌رود.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  



Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0