پژوهش‌هايي که روي زندگي انسان‌ها با طول عمر بالا انجام پذيرفته نشان مي‌دهد ورزش و نوع تغذيه مي‌تواند در اين ميان بسيار بااهميت باشد. در اينجا به 10 موردي اشاره مي‌کنيم که با گرايش به آنها مي‌توانيد طول عمر خود را افزايش دهيد.
1- خوش بگذرانيدهميشه به دنبال لذت بردن و حس خوشبختي باشيد. مبادا روزي را بدون خنديدن به پايان ببريد. فراموش نکنيد حالت روحي شما بر سلامت جسمي‌تان تاثير مي‌گذارد.2- ورزش کنيداگر مي‌خواهيد قلب و عروق‌تان سالم باشد هيچ چيز براي آنها مفيدتر از ورزش کردن نيست. در صورتي که تمرينات بدني نداشته باشيد، دچار اضافه‌وزن، فشارخون بالا، کلسترول بالا، قند و ... مي‌شويد. در حالي که ورزش سبب تحريک گردش خون و سلامت بدن مي‌شود. بدون يک گردش خوب خون، چربي‌هاي بد در عروق خوني رسوب کرده و اجازه نمي‌دهد فرد از 70 سال بيشتر عمر کند.3- تغذيه خوب داشته باشيدداشتن عادات خوب غذايي به ويژه از سن پايين به جوان ماندن و سالم بودن‌مان کمک مي‌کند. بايد به کودکان آموخت براي داشتن يک تغذيه سالم 3 نکته را به خاطر داشته باشند.· نيمي از موادغذايي که در روز مصرف مي‌کنيم بايد حاوي قند باشد تا انرژي مورد نياز ما را تامين کند.· روزانه 60 تا 80 گرم پروتئين مصرف کنيد. اين مواد براي حيات ارگانيسم‌ها ضروري‌اند.· براي آنکه مصرف چربي‌ها به عروق خوني صدمه نزند، سعي کنيد اسيدهاي چرب غيراشباع را در سبد غذايي خود بگنجانيد. اين نوع روغن‌ها در ماهي، روغن زيتون و مارگارين‌ها موجود است. 4- از شهر خارج شويدترافيک‌هاي جاده‌اي و کارخانجات مولد گازهاي سمي مانند دي‌اکسيدازت هستند. ميزان اين گازها به نسبت در شهرها بيش از اطراف آن است. افرادي که در شهرها زندگي مي‌کنند عمر کوتاه‌تري دارند و احتمال فوت‌شان در اثر ناراحتي‌هاي قلبي‌عروقي و ريوي بيشتر است5- اطلاعات کسب کنيدنداشتن اطلاعات درباره خوبي‌هاي يک تغذيه صحيح مي‌تواند عمر شما را به باد دهد. خجالت نکشيد و از هر کسي که در دسترس شماست، پزشک يا داروساز درباره مسايل مربوط به سلامت خود اطلاعات به دست آوريد.6- رژيم نگيريد، کمتر بخوريدکساني که کم‌غذا هستند، عمر طولاني‌تري دارند. رژيم غذايي کم‌کالري روند پيري را کند مي‌کند. تحقيقي که در سال 2004 ميلادي در دانشگاه کاليفرنيا انجام شد نشان داد موش‌هايي که کمتر مي‌خورند سالم‌تر بوده و کمتر از سايرين به سرطان مبتلا مي‌‌شوند در ضمن عمر آنها 42 درصد بيش از موش‌هاي پرخور است.7- سيگار نکشيددود سيگار حاوي 40 نوع ترکيب سرطان‌زا است و هر سيگاري مي‌تواند در اثر آن به انواع بيماري‌ها از جمله سرطان ريه، ناراحتي‌هاي انسداد ريوي، ناراحتي‌هاي قلبي‌عروقي، عفونت‌هاي ادراري، کروهن، آلزايمر، آرتريت‌روماتوييد و ... مبتلا شود. در ميان زنان، سيگار عامل سقط جنين و ناراحتي‌هاي دوران نوزادي است.8- مشروبات الکلي ننوشيدمتخصصان مي‌گويند براي داشتن قلب و عروق سالم به ويژه اگر مبتلا به ناراحتي‌هاي کبدي هستيد بهتر است نوشيدن مشروبات الکلي را کنار بگذاريد.9- به پزشک مراجعه کنيدبراي آنکه خوب و به جا پير شويد بهتر است به نيازهاي بدن‌تان توجه کرده و به محض نياز به پزشک مراجعه کنيد. اگر ديابت بالا درمان نشود مي‌تواند تا 10 سال عمر انسان را کوتاه کند. سعي کنيد هر سال حداقل يک بار به يک پزشک عمومي و يک متخصص تغذيه مراجعه کرده و به توصيه آنها عمل کنيد.10- داروي کمتري مصرف کنيدمتخصصان توصيه مي‌کنند تا حد ممکن از خوردن داروهاي غيرضروري مخصوصا مسکن‌ها پرهيز کنيد. داروها و به ويژه مسکن‌ها مي‌تواند سبب بروز ناراحتي‌هاي کليوي و ناراحتي‌هاي هپاتيک و خون‌ريزي‌هاي روده‌اي شود. تمامي داروها عوارض ثانويه دارند. مسکن‌ها اگر مداوما مصرف شوند، آثار خود را به مرور از دست خواهند داد.ريدرز دايجست