جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 5 از 5 مجموع

موضوع: خواب زیاد و خواب آلودگی در اثر مصرف داروی ضد افسردگی

  1. #1
    imant1361 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2008
    ارسالها
    4

    پیشفرض خواب زیاد و خواب آلودگی در اثر مصرف داروی ضد افسردگی

    من پسر 26 ساله هستم وحدود 6 ماه است که به دلیل افسردگی و داشتن علائم بیماری خستگی مزمن از داروهای سیتالوپرام و نورتلیپتریم استفاده می کنم . بعد از 3 ماه استفاده به منظور کاهش میزان خواب مصرف این داروها را قبل از خواب از 1 عدد به نصف کاهش دادم بعد از 2 ماه باز چون خوابم زیاد بود مصرف را به ربع کاهش دادم ولی 2 هفته پیش علاوه بر خواب زیاد خواب آلودگی و کسل بودن شدیدی هم اضافه شد به همین دلیل چون نمی توانستم به انجام اموراتم از جمله درس خواندن برسم مصرف قرصها را قطع کردم ولی همچنان بعد از گذشت 2 هفته همانطور هستم و میلی برای درس خواندن ندارم(البته این کسل بودن و خواب آلودگی توانی برای درس خواندن برایم نگذاشته) و یک حالت بیخیالی نسبت به درس و آینده و.. پیدا کرده ام. لطفا برای رهایی از این حالت مرا راهنمایی نمایید.

  2. #2
    taher12 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2007
    ارسالها
    19

    پیشفرض

    دوست من ، لطفاً بیماری "خستگی مزمن" را تعریف کنید ؟ احساس من این است که منظور شما نارکولپسی است. در بسیاری موارد خواب بیش از حد در بسیاری از ساعات از علائم بیماری افسردگی است و جهت درمان آن قالباً از داروهایی استفاده میکنند که اثرات تسکینی به همراه ندارد. متاسفانه هر دو دارویی را که شما انتخاب کرده اید دارای اثرات تسکینی هستند. پیشنهاد من تغیر دارو به نمونه هایی همچون فلوکستین ، بوپروپیون ، ونلافاکسین و دارو هایی نظیر اینهاست که نه تنها اثرات تسکینی به همراه ندارد بلکه در بسیاری موارد از میزان خواب نیز کاسته میشود. پیشنهاد من بوپروپیون است. این دارو نه تنها به عنوان یک ضد افسردگی بسیار موثر از کلاس ndri ها است ، بلکه به عنوان داروی خط دوم در درمان اختلال پیش فعالی و متعاقباً سندرم نارکولپسی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این دارو میتواند علائم افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و همچنین به جهت مهار بازجذب دوپامین ، میتواند از میزان خواب آلودگی شما در طول روز بکاهد.

  3. #3
    etemad20 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    ارسالها
    4

    پیشفرض

    با سلام خدمت مدیران گرامی جنابhananeh وniva2 یکی از بستگان من قرص بی پریدن2 (روزی 2/1) و قرص هالوپریدول5 (روزی4/3)و کپسول فلوکستین20 یک روز در میان 1 عدد میخورد و دایم خواب آلود میباشد و دلش می خواهد که فقط بخوابد ،دکترش هم می گوید که نخوابد ولی نمیتواند .آیا شما فکر می کنید راهی برای جلوگیری از خواب بیش از حد ایشان هست ؟لطفا راهنمایی های لازم را مبذول بفرمایید .قبلا سپاسگذارم

  4. #4
    taher12 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2007
    ارسالها
    19

    پیشفرض

    نقل قول ارسالی توسط niva2 مشاهده موضوع
    با سلام خدمت مدیران گرامی جنابhananeh وniva2 یکی از بستگان من قرص بی پریدن2 (روزی 2/1) و قرص هالوپریدول5 (روزی4/3)و کپسول فلوکستین20 یک روز در میان 1 عدد میخورد و دایم خواب آلود میباشد و دلش می خواهد که فقط بخوابد ،دکترش هم می گوید که نخوابد ولی نمیتواند .آیا شما فکر می کنید راهی برای جلوگیری از خواب بیش از حد ایشان هست ؟لطفا راهنمایی های لازم را مبذول بفرمایید .قبلا سپاسگذارم
    دوست عزیز ، با توجه به توضیحات شما ، پزشک معالج تشخیص بیماری اختلال دو قطبی یا مانیک دپرسیو را داده اند.

    داروی هالوپریدول یک داروی ضد سایکوز تیپیک بوده و تقریباً به عنوان قویترین داروی این دسته مورد استفاده قرار میگیرد. متاسفانه در هنگام مصرف این دسته دارویی عوارض خارج حرمی نظیر پارکینسونیسم بروز کرده و لذا به همراه آن دارویی نظیر بیپریدن تجویز میکنند تا از عوارض آن کاسته شود.

    فلوکستین نیز یک داروی ضد افسردگی است که سبب تخفیف علائم افسردگی شده و تاثیرات مثبت آن در هنگام ترکیبش با داروی های ضد سایکوز به جهت درمان اختلالات دو قطبی به اثبات رسیده است.

    خواب آلودگی بیمار به دلیل مصرف داروی هالوپریدول است. در صورت تحمل بیمار ، میتوان به مصرف دارو ادامه داد و باید در نظر داشت از میزان خواب آلودگی پس از چند هفته از مصرف دارو به شدت کاسته میشود. در صورتی که انتظار برای بیمار مقدور نباشد ، میتوان به پزشک مربوطه مراجعه نموده و ایشان نیز میتوانند دارو را با نمونه های مشابه نظیر پرفنازین ، تری فلوئوپرازین و ... تعویض نمایند.

  5. #5
    imant1361 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2008
    ارسالها
    4

    پیشفرض

    نقل قول ارسالی توسط دکتر نادر مشاهده موضوع
    با سلام

    متاسفانه مطالب شما مبهم است...معلوم نیست مشکل خستگی مزمن شما را دچار مشکل کرده و یا بی خیال بودن شما نسبت آینده...
    بهتر است جهت ارزیابی سلامتی تان به پزشک عمومی مراجعه کنید تا هم سلامت جسم و هم روان شما را بدقت بررسی کند و اگر خدای نکرده مشکلی بود ما در باره آن مفصلا صحبت خواهیم کرد. هر چند به نظر میرسد خودتان تحصیلات طبی دارید!
    با سلام و تشکر از اینکه من را راهنمایی نمودید.

    پس از مراجعه به یک فوق تخصص روان پزشکی ایشان هم برای من بوپروپیون150 زیبان و فلوکستین تجویز نمودند. به این صورت که هر روز صبح یک عدد بوپروپیون و یک عدد فلوکستین و بعداز نهار نیز یک عدد بوپروپیون مصرف نمودم. که این روند را از آبان 87 شروع کردم و در ابتدا بسیار موثر بود و خواب آلودگی من از بین رفت ولی بعد از 4 ماه دوباره خواب آلودگی من برگشت و پس از 2ماه برای حل این مشکل به یک متخصص روان پزشکی مراجعه کردم و ایشان برای رفع این مشکل به من گفتند که همراه بوپروپیون ریتالین هم استفاده کنم و من صبح یک عدد ریتالین و بعد از نهار هم یک ریتالین مصرف نمودم ولی این کار هم تاثیری بر خواب آلودگی من نگذاشت. لطفا برای رفع این مشکل من را راهنمایی نمایید. متشکرم.
    آخرین ویرایش توسط دکتر نادر در تاریخ 30-May-2009 انجام شده است

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت