جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 3 از 3 مجموع

موضوع: توضیحاتی در مورد رژیم غوغائی اتکینز

  1. #1
    aarash آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Mar 2006
    ارسالها
    11

    پیشفرض توضیحاتی در مورد رژیم غوغائی اتکینز

    میخواستم با اجاز از مدیر این قست و مدیر کل در اینجا مطلب بزارم در مورد رژیم اتکینز که فکر میکنم هنوز تو ایران اصلا طرفدار نداره و شاید یک صدم از مردم اطلاعات بسیار کمی در مورد این رژیم دارند

    رجمه از یک سایت معتبر خارجی

    رژیم اتکینز
    در مورد رژیم غذایی:
    رژیم غذایی اتکینز دارای کیفیتی هست که یک رژیم برای همیشه به رژیم گیرندگان میده و تا آخر عمر برای اونا برنامه داره ! البته رژیم گیرندگان میتونند بعد از اینکه به وزن ایده آل خود رسیدند رژیم رو ترک کنند و روند عادی خود رو پیش بگیرند و سعی کنند دیگه چاق نشند ( با کنترل کالری که مصرف میکنند ) بدون این که وزنی اضافه کنند . رژیم غذایی اتکینز یک رژیم غذایی پر پروتئین ( High Protein ) و کم کربوهیدرات ( Low Carb ) میباشد. این رژیم تشکیل شده از چندین دوره که میبایست توسط رژیم گیرندگان به ترتیب پشت سر گذاشته بشه . اولین دو هفته از رژیم اتکینز دوره "Induction" میباشد . در این 14 روز رژیم گیرندگان میبایست دقیقا به دستورات توجه کنند . نکته ای که در این مرحله هست اینه که بدن وارد حالت لیپولیز/کتوزیز شود . در این مرحله بدن بجای سوزاندن کربوهیدرات به عنوان سوخت خود چربی بدن رو میسوزاند !
    در دوره بعد رژیم محدودیت هاش کمتر شده و لذیذ تر و دلپذیر تر میشه ، با بیشتر شدن گیاهان مجاز و بالا بردن کربوهیدرات . تا زمانی که به وزن ایده آل میرسید ، رژیم گیرندگان رژیم خود رو روی همین مقدار کربوهیدرات بنا میکنند . که بیشترین مقدار کربوهیدرات میباشد که بدن اونا میگیره بدون برگشت به وزن قبلی .
    غذاهایی که میتوانید در این رژیم بخورید :
    دنبالگران رژیم اتکینز میتوانند انواع مختلف گوشتها ( دریایی ، قرمز ، سفید ، پرندگان و ... ) ، پنیرها ، تخم مرغ ها و چربی ها ( مانند : روغن و کره ) بخورند بدون شمردن کالری آنها .
    غذاهایی که در این رژیم قدقن هست :
    کربوهیدرات هایی که در مرحله اول ( 14 روزه ) رژیم غذایی اتکینز مجاز هست حدود 20 گرم در روز میباشد که هفته ای 5 گرم افزایش میابد تا رژیم گیرندگان به حداکثر کربوهیدرات مجاز در روز که بدن آنها وزن اضافه نکند برسند . در بیشتر قسمتها ، موفقترین رژیم گیرندگان کسانی هستند که بنیادی عادت غذاییشون رو تغییر میدن . منظور ترک غذاهایی هست که کربوهیدرات زیاد دارن و بسیار چاق کننده هستند مثل : کیک ، سیب زمینی ، کلوچه ، شکالات ، نان ، برنج ، ماکارونی و ... . درضمن میوه ها و لبنیات بجز خامه و پنیر و سرشیر بسیار محدود هستند .
    انتخاب غذا :
    رژیم غذایی اتکینز مقدار رو محدود نکرده . یعنی یک رژیم کیفی هست نه یک رژیم کمی !!! مقدار فراوانی از گوشت قرمز ، گوشت سفید و کره مجاز هست ولی کربوهیدرات ها بسیار اندک میباشند .
    نیاز به ورزش :
    نیازی به ورزش نیست در این رژیم ولی 100% ورژش کردن بسیار تاثیر گذار هست .
    تعداد رژیم گیرندگان :
    در پنج سال اخیر این رژیم سروصدای بسیار زیادی بین مردم کرده هست . در ضمن بسیاری از رستوران ها ( البته اونور آب این ور که من تا به حال ندیدم ) غذاهای بدون یا کم کربوهیدرات در اختیار مردم میزارن . این ها شواهدی هست که این رژیم یکی از مشهور ترین رژیم های این روزها هست !
    امکان موفقیت :
    امار و ارقام که به وسیله مطالعات فراوان کسب شده نشان دهنده آن است که در این رژیم بعد از 2 یا 3 ماه نتیجه ای که بدست می آید تقریبا 2 یا 3 برابر رژیم های کم کالری و یا کم چربی هست . در صورتی که فرد در مدت این رژیم وضعیت روحی و جسمی بسیار بهتری هم دارد ! مطالعات نشان میدهد که رژیم گیرندگان وزن از دست میدهند بدون هیچ ریسکی و یا امکان حمله قلبی و یا افزایش کلسترول ، تریگلیسیرید و یا فشار خون و در خیلی از مواقع مقدار اینها رو بهتر کرده ! در واقع رژیم گیرندگان اتکینز کالری بسیار زیادتری نسبت به کسانی که در رژیم های پر کربوهیدرات هستند مصرف میکنند ولی 2 یا 3 برابر وزن کم میکنند .
    مراحل آخر این رژیم قوقایی ( که همونطور که گفتم خیلی مهم نیست ) :
    مرحله "pre-maintenance" از رژیم اتکینز کربوهیدرات روزانه رو هفته ای 10 گرم افزایش میده تا زمانی که وزن کم کردن متوقف بشه . البته بعد از این که به وزن مورد نظر خود رسیدید باید وارد این مرحله بشید . بمحض اینکه به وزن مورد نطر رسیدید و وزن کم کردن متوقف شد شما وارد مرحله "lifetime maintenance" میشوید . که در این مرحله دنبال کنندگان رژیم از دستورهای غذایی اتکینز استفاده میکنند و کربوهیدراتها رو کنترل میکنند .

    اینم ترجمه ! فقط از کسانی که این مطلب رو میخونن خواهش میکنم بدون ذکر منبع از اون استفاده نکنند ! به خاطر اینکه اینو خودم ترجمه کردم و اگر شما بدون منبع از این استفاده کنید حق من ضایع میشه !
    با تشکر از دوستان ! منتظر مطالب بعدی باشید
    نظر یادتون نره
    یا علی

    پزشکان: 'رژیم غذایی اتکینز خطرناک است'
    http://www.iransalamat.com/?file=art...bsectionId=529

    مقالاتی در باره رژیم اتکین
    http://www.iransalamat.com/?file=art...bsectionId=529

  2. #2
    SM_Emrani آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    3

    پیشفرض

    نقل قول ارسالی توسط aarash
    من هم این رژیم رو به عنوان یک رژیم علمی قبول ندارم ! ولی خوب بهترین را برای وزن کم کردن در مدت کم هست ! من خودم با این رژیم 15 الی 20 کیلو کم کردم !
    دوست عزيز جناب آرش خان!
    شما عين همين مطلب رو در سايت پرشين تولز در بخش ورزش نوشته بوديد:
    wink:Web Page Name]Persian Tools[/url]
    و من در اونجا با نام كاربري mori_model54 جواب مفصلی برای شما نوشتم. اصلا فکرش رو نمی کردم که اینجا هم شما رو زیارت کنم!
    به هر حال فقط این نکته رو اینجا عرض می کنم:
    این که یک روشی میلیون ها نفر پیرو و دنبال کننده داشته باشه به تنهایی هیچ دلیل خوبی برای ما جهت استفاده از اون روش یا حتی وسیله نمی تونه باشه. الان در دنیا میلون ها نفر سیگار می کشند! نکنه شما می خوای از این طریق سیگار کشیدن رو هم توجیه کنید؟؟!
    در نتیجه کثرت استفاده کنندگان از رژیم دکتر اتکینز - حتی اگه شما موفق به کاهش وزن هم شده باشید - نمی تونه دلیلی قابل قبول برای به کار بردن اون باشه. ضمن اینکه از نظر علمی اصولا کاهش وزن بیش از 3-2 کیلوگرم در ماه درست نیست. در مورد عوارض هم شما فقط الان رو نگاه نکنید، بسیاری از عوارض چنین رژِیم هایی در آینده روشن می شن و خلاصه اینکه از هر روشی برای کنترل وزن استفاده نکنید. و الا باید منتظر عواقب اون هم باشید.
    موفق باشید. :wink:

  3. #3
    toraj609 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2006
    ارسالها
    5

    پیشفرض

    http://www.bodybuildingforyou.com/ar...s-low-carb.htm

    اين لينك همه دروغ هايي كه در مورد اين رژيم گفته شده را بر ملا مي كنه.
    رژيمي كه كربوهيدرات نداشته باشه يا كم باشه اصلا به درد نمي خوره و اثرش فقط در چند هفته اول هست ولي عوارضش بعدا معلوم ميشه.

    نصف غذايي كه مي خوريد بايد كربوهيدرات باشه مگر براي افراد خاص و يا ورزشكاران اونهم فقط در دوراني كه در كورس مسابقه هستند يعني يه دوره محدود.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
بیمارستان تخصصی بیکن مالزی