عدم مصرف سحری و همچنین پرخوری در افطار، چاقی و ناراحتی های گوارشی را به دنبال دارد. به دنبال عدم مصرف وعده سحری، قند خون افت پیدا کرده و تمایل به مصرف غذاهای سرخ کرده و بویژه شیرین افزایش یافته و باعث چاقی می شود. همچنین افت قندخون، سردرد، سرگیجه و عوارض عصبی را به دنبال دارد.

در ماه رمضان، بدن دچار کمبود ویتامین و سایر ریزمغذی‌ها نمی‌شود مگر ‌آنکه فرد از رژیم غذایی نامناسبی در وعده‌های غذایی تبعیت کند. یعنی خوردن بیش از حد شیرینی‌ها، چربی‌ها و مصرف نکردن میوه و سبزی و لبنیات. چرا که در این صورت بدن دچار ضعف و سستی می‌شود

تغذيه در ماه رمضان از اهميت خاصي برخوردار است و چنانچه به نكات ضروري تغذيه‌اي در اين ماه توجه نشود ممكن است اختلالاتي در سلامت انسان به خصوص نوجوانان ايجاد كند.
برليانت بزرگمهر دبير انجمن تغذيه ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تغذيه در ماه رمضان بايد به گونه‌اي باشد كه بتواند سلامت انسان را كاملا تامين كرده و از بروز اختلالات و مشكلاتي كه به علت تغذيه نامناسب در انسان بروز مي‌كند پيشگيري ‌كند.
وي گفت: پيروي از الگوي غذايي صحيح در ماه رمضان براي افرادي كه عادت به ريزه خواري دارند بسيار مفيد است و مي‌تواند اين عادت ناپسند را در آنان كنترل كرده و از بين ببرد، زيرا اين افراد به علت روزه‌داري نمي‌توانند در طول روز به طور مداوم غذا بخورند و بتدريج در طول ماه رمضان مي‌توانند با اين عادت مبارزه كنند.
مشاور تغذيه و رژيم درماني افزود: چاقي عارضه ديگري است كه با تغذيه صحيح در ماه رمضان و پيروي از برنامه غذايي مناسب مي‌توان با آن مقابله كرد و وزن را به حد متعادل كاهش داد.

يبوست، چاقي، لاغري، كاهش قدرت ايمني بدن و آسيب پذيري در برابر بيماري‌ها، سرگيجه و سردرد، عوارض عصبي مانند بي‌حوصلگي، افسردگي، عصبانيت و پرخاشگري، سستي، بي‌حالي، ‌خستگي، كم خوني، افزايش چربي‌هاي نامطلوب خون، سنگ مجاري ادراري، افزايش فشار خون، ريزش موها، خشك شدن و شكنندگي موها و ناخن‌ها و خشكي پوست از عوامل بروز تغذيه غلط درماه رمضان است

افزايش فشار خون و ريزش موها از عوارض تغذيه غلط در ماه رمضان است