غذای افطار و سحر نباید پر حجم باشد

مصرف ناگهاني غذاهاي چرب و سنگين به عنوان افطار مي تواند ضررهايي براي سلامت فرد روزه دار به همراه داشته باشد.

حتی الامكان از مصرف غذاهای پرچرب و دیرهضم خودداری شود

بشقاب خود را پُر نکنید. نه آن قدر غذا زیاد بریزید که نتوانید بخورید و نه آن قدر کم، که گرسنه بمانید. این امر را خصوصا در مورد غذاهای پُر کالری رعایت کنید.

در افطار از غذاهای حجیم استفاده نکنید، بلکه بدن خود را آرام آرام برای شام آماده کنید. در غیر این صورت شما دچار انواع بیماری های گوارشی از قبیل: سوزش معده ، نفخ و... می گردید

پرهيز از پرخوري پيشگيرنده از سوء هاضمه و ترش كردن معده

متاسفانه ما گاهی فکر می‌کنیم هر چقدر سفره سحر و به خصوص افطارمان سنگین و پرحجم باشد،‌ دیرتر گرسنه می‌شویم و راحت‌تر روزه می‌گیریم، درصورتی که این پرخوری‌ها نه تنها هیچ کمکی به دیر گرسنه شدنمان نخواهد کرد بلکه مشکلات گوارشی پس از ماه رمضان را به دنبال خواهد داشت.

انباشتن معده ازغذاهاي مختلف در وعده افطار اشتباه است

به گفته وي، يبوست عارضه طبيعي روزه نيست. عدم مصرف كافي آب، سبزيجات و سالاد در ماه رمضان يبوست را به دنبال دارد. مشاهده مي‌شود برخي از افراد بعد از يك ماه روزه گرفتن، چاق مي‌شوند؛ پرخوري در وعده سحر و به ويژه افطار و افراط در مصرف مواد چرب، غذاهاي سرخ كرده و مواد شيرين مانند زولبيا و باميه، چاقي را به دنبال دارد. در مجموع انباشتن معده از انواع غذاها در وعده افطار اشتباه است.