جستجو در سایت توسط گوگل

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج 1 تا 10 از 11 مجموع

موضوع: خواب زن باردار (مقالات)

  1. #1
    پيوند آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    ارسالها
    5

    پیشفرض خواب زن باردار (مقالات)

    با سلام و خسته نباشيد
    من در هفته شانزدهم بارداري هستم مي خواستم بدانم آيا ميشود بصورت طاق باز خوابيد و مشكلي براي جنين بوجود نمي آيد ؟ به چه صورت بخوابم بهتر است ؟
    ديگر آنكه ترشحات واژن در اين زمان مشكلي ندارد ؟
    با تشكر

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,980
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    بهتره به پهلوی چپ خوابیده بشه.. زانوها خم شده باشه و بالشتکی بین رانها گذاشته بشه( این حالت رو بنام sleep on side)
    یا بنام sos میگن.
    1- اگر شما درد کمر دارید.. همان حالت sos رو داشته باشید.. به اضافه اینکه بالشتکی زیر شکم شما باشه
    2- اگر شما در طی شب احساس سوزش سینه میکنید.. بهتره بالشتی رو زیر سرتون بزارید
    3- اگر در طی ماه های آخر بارداری احساس تنگی نفس دارید.. یا روی یک طرف بخوابید و یا اینکه بالشتی رو زیر سرتون بزارید

    اطلاعات بیشتر و کاملتر در این لینک انگلیسی خیلی جالب مطرح شده
    http://www.americanpregnancy.org/pre...positions.html

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,980
    Blog Entries
    3

  4. #4
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,980
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    کاهش مشکلات خواب زمان بارداری

    براي كاهش مشكلات خواب كه به علل مختلف مثل سو هاضمه ,سوزش سر دل, فشار رحم و ..ايجاد مي شود به نكات زير توجه كنيد:


    يك دوش آب گرم قبل از خواب بگيريد

    قبل از خواب شير گرم و يامخلوط آب گرم با آب ليموي تازه بنوشيد

    نور و صداي اضافي را حذف كنيد


    طي 2 ساعت قبل از خواب غذاي سنگين نخوريد
    ورزشهايي مثل نفس كشيدن عميق را تجربه كنيد

    به پهلوي چپ خوابيده و از بالشهاي متعدد در قسمتهاي حساس بدن استفاده كنيد

    از ماساژ قسمتهاي مختلف بدن بهره ببريد

    از خوردن محصولات كافئين دار خوداري كنيد

    كتابهاي دوست داشتني خود را بخوانيد

    اصلا از داروي خواب استفاده نكنيد.

  5. #5
    صبور آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2006
    ارسالها
    5

    پیشفرض

    سلام
    من در هفته 19 بارداري هستم و از ماه هاي اول سعي كردم كه به پهلو بخوابم ولي با ورود به ماه چهارم و ممنوعيت به پشت خوابيدن دردهاي شديدي در وسط كمر و استخوان هاي پاييني ش دارم كه واقعا غير قابل تحمل شدن مي خواستم بدونم آيا براي دقايقي مثلا 5 دقيقه در بين فواصل اين پهلو به پهلو شدن ها به پشت خوابيدن خطري جنين رو تهديد مي كنه؟ ممونم

  6. #6
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,980
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    سلام

    اتفاقا برای خانم هائی که درد کمر دارند توصیه به پهلو خوابیدن (مخصوصا به چپ ) به اضافه گذاشتن یک بالش بیشتر در کمر...
    و مخصوصا توصیه شده که به پشت نخوابید چون ایجاد درد کمر , مشکلات تنفسی , مشکلات گوارشی , بواسیر ,کم شدن جریان خون به قلب مادر و جنین خواهد شد.و علت آن هم به این خاطر است که شکم شما روی روده ها و عروق بزرگ و اصلی فشار وارد می آورد...لذا به نظر من حتی همان 5 دقیقه نیز ایجاد مشکل خواهد کرد...

    If you find that you are having problems with back pain, use the "SOS" position and try placing a pillow under your abdomen as well
    http://www.americanpregnancy.org/pre...positions.html

  7. #7
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,980
    Blog Entries
    3

  8. #8
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    نتايج يك پژوهش نشان داد:
    تن آرامي بر کاهش اختلالات خواب در دوران بارداري موثر است

    تن آرامي مجموعه تمريناتي است که به زنان باردار به خصوص در سه ماهه سوم دوران بارداري داده مي‌شود تا اختلالات خواب که در بسياري از آنها بروز مي کند کاهش يافته و اعتماد به نفس و آرامش براي زايمان هر چه بيشتر افزايش يابد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران؛ طي پژوهش‌هاي انجام شده توسط اقدس ملک‌زادگان كارشناسي ارشد پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي ايران حدود ‌٩/٨٠ درصد زنان باردار در سه ماهه سوم بارداري داراي اختلال خواب هستند که خود نشانگر اين است که اختلالات خواب يکي از شايعترين مشکلات دوران بارداري است که مي‌تواند زمينه‌ساز بسياري از مشکلات قبل، حين و پس از زايمان شود. وي ادامه داد: با توجه به اين امر درمان اين اختلال از اهميت خاصي برخوردار است و تن آرامي از جمله اقداماتي است که مي تواند در کاهش اين اختلال موثر باشد. گفتني است، پژوهش انجام شده بر روي زنان باردار به مدت چهار هفته صورت گرفت و نشان داد که شدت اختلال خواب پس از انجام تمرينات تن آرامي در گروه آزمون کاهش يافته است.


    خواب در دوران بارداری

    عوامل بسیاری چه جسمی و چه عاطفی ممکن است در دوران بارداری خواب شما را به هم بزند.
    اما داشتن خواب کافی در این دوران اهمیت دارد.عمل به این توصیه‌ها به برطرف کردن بیخوابی‌ شما در دوران بارداری کمک می‌کند:
    یک وضعیت راحت و – شاید جدید- برای خوابیدن بیابید.
    پیش از رفتن به بستر با ماساژ یا حمام گرم به خود آرامش بدهید.
    هوای اتاق خود را خنک و مطبوع نگهدارید، و برای آرامش موسیقی یا صداهای طبیعی پخش کنید.
    قبل از خواب از تکنیک‌های آرامش‌بخشی عضلانی (relaxation) استفاده کنید.
    هر روز مقداری ورزش کنید. در مورد مقدار ورزشی که برای شما مجاز است، با دکترتان مشورت کنید.
    اگر در به خواب رفتن دچار اشکال هستید، از تختخواب بیرون بیایید و غذای مختصری بخورید یا کتاب بخوانید، سپس هنگامی که خواب‌آلود شدید، دوباره به بستر برگردید.
    HealthDay News,11 June, 2008


    وضعیت‌های خوابیدن در دوران بارداری

    همچنانکه بارداری در شما پیشرفت می‌کند، ممکن است خوابیدن در هر ماه کمی ناراحت‌‌‌کننده‌تر شود

    برای خوابیدن راحت در دوران بارداری به این توصیه‌ها در مورد وضعیت خوابیدن عمل کنید:

    خوابیدن روی پهلو را امتحان کنید، به خصوص اگر احساس راحتی می‌کنید روی پهلوی چپ.
    زانوتان را خم کنید و یک بالش میان آنها قرار دهید.
    همچنین برای حمایت یک بالش زیر شکم‌تان قرار دهید.
    اگر سوزش سر دل ناراحت‌تان می‌کند، زیر بالاتنه‌تان بالش بگذارید تا سرتان بالاتر قرار بگیرد.
    اگر احساس تنگ‌نفس دارید، روی پهلو بخوابید یا زیرسرتان را بالا بیاورید.
    در طول بارداری از خوابیدن روی پشت یا شکم پرهیز کنید.
    HealthDay News, 15 Aug., 2008


    چند توصیه برای رفع بدخوابی در دوران بارداری
    توصیه های لازم برای رفع بدخوابی در دوران بارداری
    لزومی ندارد که زنان باردار مجبور باشند ۹ ماه بی خوابی را تحمل کنند.

    عوامل بسیاری وجود دارد که ممکن است موجب بروز بی خوابی یا بدخوابی در دوران بارداری شود.

    سرپرست مرکز خواب دانشگاه پنسیلوانیا می گوید، همه این عوامل را می توان تا حد زیادی برطرف کرد. محققان و متخصصان زنان با تاکید بر اهمیت خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت مادر و کودک می گویند اگر مواد غذایی مختصر و مایعات کم پیش از خواب مصرف شود از گرسنگی شبانه و کابوس ناشی از افت قندخون و رفتن مکرر به دستشویی جلوگیری کرد.همچنین توصیه می شود مادران باردار از چند بالش نرم برای حمایت کمر و شکم استفاده کنند و مایعات حاوی کافئین را پس از ناهار ننوشند.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  9. #9
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    نکته بهداشتی روز: خواب در دوران بارداری

    عوامل بسیاری چه جسمی و چه عاطفی ممکن است در دوران بارداری خواب شما را به هم بزند.
    اما داشتن خواب کافی در این دوران اهمیت دارد.

    عمل به این توصیه‌ها به برطرف کردن بیخوابی‌ شما در دوران بارداری کمک می‌کند:

    یک وضعیت راحت و – شاید جدید- برای خوابیدن بیابید.
    پیش از رفتن به بستر با ماساژ یا حمام گرم به خود آرامش بدهید.
    هوای اتاق خود را خنک و مطبوع نگهدارید، و برای آرامش موسیقی یا صداهای طبیعی پخش کنید.
    قبل از خواب از تکنیک‌های آرامش‌بخشی عضلانی (relaxation) استفاده کنید.
    هر روز مقداری ورزش کنید. در مورد مقدار ورزشی که برای شما مجاز است، با دکترتان مشورت کنید.
    اگر در به خواب رفتن دچار اشکال هستید، از تختخواب بیرون بیایید و غذای مختصری بخورید یا کتاب بخوانید، سپس هنگامی که خواب‌آلود شدید، دوباره به بستر برگردید.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  10. #10
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    نکته بهداشتی روز: وضعیت‌های خوابیدن در دوران بارداری

    همچنانکه بارداری در شما پیشرفت می‌کند، ممکن است خوابیدن در هر ماه کمی ناراحت‌‌‌کننده‌تر شود


    برای خوابیدن راحت در دوران بارداری به این توصیه‌ها در مورد وضعیت خوابیدن عمل کنید:

    خوابیدن روی پهلو را امتحان کنید، به خصوص اگر احساس راحتی می‌کنید روی پهلوی چپ.
    زانوتان را خم کنید و یک بالش میان آنها قرار دهید.
    همچنین برای حمایت یک بالش زیر شکم‌تان قرار دهید.
    اگر سوزش سر دل ناراحت‌تان می‌کند، زیر بالاتنه‌تان بالش بگذارید تا سرتان بالاتر قرار بگیرد.
    اگر احساس تنگ‌نفس دارید، روی پهلو بخوابید یا زیرسرتان را بالا بیاورید.
    در طول بارداری از خوابیدن روی پشت یا شکم پرهیز کنید.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت