محققان اعلام کرده اند مصرف بنشن و مواد غذایی با منشاء گیاهی میزان ابتلا به دیابت نوع دو را تا 40 درصد کاهش می دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلت دی نیوز، مصرف غذاهایی مانند لوبیا- نخود- سویا و میوه ها و سبزیجات و حتی تنقلات مغزدار مانند گردو و بادام به شدت بر کنترل قند خون در افراد موثر است.

بررسیهای انجام شده 4 تا 6 سال محققان چینی بر روی بیش از 64 هزار فرد میانسال که سابقه ای از بیماریهای قلبی- دیابت و سرطان نداشتند این موضوع را تایید کرد.

نتایج نشان داد که مصرف دانه های گیاهی مانند سویا و لوبیا و مصرف کمتر غذاهای حیوانی و چرب مانند گوشت از 38 تا 47 درصد میزان ابتلا به دیابت نوع دو را در افراد کاهش داد.

مصرف بیشتر غذاهای گیاهی از ابتلای افراد به فشار خون بالا و بیماریهای قلبی نیز می کاهد و همین امر در تنظیم فعالیتهای بدن موثر است.

با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت نوع دو هستند لزوم توجه به برنامه عذایی مناسب جهت پیشگیری از این بیماری ضروری به نظر می رسد.