چگونه از دويدن به عنوان روشي صحيح براي ورزش استفاده كنيم؟


دويدن روش بسيار مطلوبي براي ورزش كردن است اما اين روش همچنين ممكن است بدون در نظر گرفتن برخي احتياط‌ها، به ماهيچه‌ها و مفاصل آسيب وارد كند.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، انجمن آمريكايي جراحان ارتوپد در اين باره اعلام كرد كه علاوه بر گرم كردن و خنك كردن بدن به ترتيب قبل و بعد از هر بار دويدن، پوشيدن كفش مناسب براي اين كار بسيار اهميت دارد.

كفش‌هايي را براي دويدن انتخاب كنيد كه استحكام و ضربه‌گيري مناسبي داشته باشند و قبل از اين كه بيش از حد مستعمل به نظر برسند، آنها را تعويض كنيد.

اين انجمن همچنين توصيه‌ مي‌كند كه قبل و بعد از دويدن مقادير زيادي آب بنوشيد. به علاوه شما بايد به زميني هم كه روي آن مي‌دويد، توجه داشته باشيد.

سعي كنيد روي ردپاها بدويد و از دويدن در شيب‌ها پرهيز كنيد چون ممكن است به مچ پا و پاها آسيب وارد شود.