نکته بهداشتی روز: دویدن ایمن در زمستان

زمستان نباید شما را مجبور کند که کفش‌های ورزشی‌تان را کنار بگذارید.

این نکات ایمنی را هنگام دویدن در زمستان به یاد داشته باشید:

خودتان را گرم کنید- گرم کردن بدن در زمستان اندکی بیشتر طول می‌کشد، بنابراین پیش از شروع کردن به دویدن، دست کم پنچ دقیقه پیاده‌روی تند انجام دهید.
برای کمک به گرم شدن، چند دقیقه قبل از پوشیدن لباس‌های ورزشی‌تان، آنها را با یک خشک‌کن گرم کنید.
در زمستان هنگام دویدن قدم‌های کوتاه‌تری بردارید تا احتمال لیزخوردن و افتادن‌تان کاهش یابد. همچنین خودتان را از مکان‌های یخ‌زده و برف انباشته‌شده دور نگهدارید.
در چند لایه لباس بپوشید تا بتوانید هنگامی که بیش از حد گرم‌تان می‌شود، لباس‌‌تان را درآورید.
اگر هوا خیلی سرد است، روی تردمیل درون خانه بدوید.
فراموش‌ نکنید که پیش از دویدن، حین دویدن و پس از دویدن، به مقدار کافی مایعات بنوشید.