جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 5 از 5 مجموع

موضوع: كلسيم مورد نياز بدن

  1. #1
    مونا آفلاین است عضو دائمی
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    33

    پیشفرض كلسيم مورد نياز بدن

    با سلام
    من 25 سال سن دارم...استفاده از قرص كلسيم-د 500 روزانه 1 عدد براي من مفيد هست يا نه؟ چون من تمايلي به نوشيدن شير ندارم و روزانه 1 واحد لبنيات ماست يا دوغ مصرف مي كنم كه مي دونم كافي نيست...با توجه به اينكه من روزانه 2 ساعت ورزش ايروبيك انجام ميدم من را راهنمايي كنيد.

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    بهتره اول به این توضیحات توجه کنید:

    بطور کلی نیاز بدن به کلسیم باید روزانه 1000-1500 میلی گرم در روز باشه.. و این مقدار کلسیم باید در طول روز بصورت
    غذائی یا بصورت مکمل تامین بشه. چون کلسیم ممکن است حد اکثر توده استخوانی را افزایش دهد, مقدار توصیف
    شده روزانه برای نوجوانان و بزرگسالان جوان در آمریکا در حد 1200 تا 1500 میلی گرم کلسیم در روز
    است. خیلی از مکمل های غذائی باید با غذا میل شوند اگر چه سیترات کلسیم موقعی که معده خالی است مورد
    استفاده قرار میگیرد. نشان دادن اختلافات مهم بالینی بین فرم های مختلف مکمل های کلسیم به سختی صورت میگیرد
    ترکیبات کلسیم که به عنوان مکمل غذائی در داروخانه های ایران فروخته میشود

    1- calcium-D: قرص- که حاوی 500 میلیگرم کلسیم کربونات و 200 واحد ویتامین D است. بهتر است بالغین و کودکان روزانه یک قرص یا طبق دستور پزشک مصرف کنند.

    2-calcium forte:قرص- حاوی کلسیم لاکتات گلوکونات و کلسیم کاربونات- برای استئوپرز استفاده میشه-جنبه مصرف کودکان نداره- دو قرص جوشان سه بار در روز به مدت 8 هفته و سپس روزانه دو قرص جوشان به مدت 6 ماه استفاده میشه

    3-calcium pantothenate: قرص 100 میلی گرمی- بیشتر برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین B5 در بالغین و کودکان
    استفاده میشه..

    4- calcium supplements: شربت-حاوی کلسیم گلوکونات و کلسیوم لاکتوبیونات- برای موارد محرز شده کاهش کلسیم
    بدن داده میشه- 4 بار در روز قبل از غذا داده میشه.. البته با دوز تجویزی پزشک


    اما در باره شما: همانطور که نوشتم قرص های calcium-D هم دارای کلسیم است و هم حاوی ویتامین D.. که هر دو برای پیشگیری از پوکی استخوان لازم هست.. و در بقیه ترکیبات شما ویتامین D رو نمیبینید.چون با مواد غذائی مقداری از اون نیاز
    1500 میلیگرم رو در یافت میکنید.. به نظر من مصرف یک قرص در روز بلامانع میباشد.

    لينك اطلاعاتي انگليسي در باره مكمل هاي كلسيم
    Calcium Supplements (Systemic)
    http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/d...di/202108.html

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    مواد غذايي حاوي كلسيم بهتر از مكمل‌ها به استخوانها استحكام مي‌بخشند

    محققان فنلاندي مي‌گويند مصرف مواد غذايي حاوي كلسيم بيشتر از مكملهاي كلسيم توده استخواني را در دختران جوان افزايش مي‌دهد.

    با اين حال كودكاني كه تغذيه آنها كلسيم مورد نياز بدنشان را تامين مي‌كند مصرف كلسيم اضافي فايده‌اي براي آنها دربرندارد.

    به گزارش خبرگزاري رويترز هلث از نيويورك، دكتر سولين چنگ از دانشگاه جيواسكيل در فنلاند براي آنكه دريابد چگونه مي‌توان توده استخواني كودكان را طي رشد سريع دوران بلوغ كه ‪ ۶۰‬درصد توده استخواني بزرگسالي در اين دوران جمع مي‌شود به حداكثر برساند و نيز پيشگيري از پوكي استخوان در بزرگسالي دست به انجام اين تحقيق زدند.

    چنگ و همكارانش به مدت دو سال ‪ ۱۹۵‬دختر سالم ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬ساله را كه ميزان مصرف كلسيم در آنها كمتر از ميزان توصيه شده ‪ ۹۰۰‬ميليگرم در روز بود بررسي كردند. اين دختران به چهار گروه تقسيم شدند، هر گروه قرصهاي كلسيم هزار ميلي گرمي، يا قرصهاي ويتامين دي ‪ ۲۰۰‬واحد بين‌المللي و هزار ميليگرمي كلسيم، يا پنير كم چربي(حاوي هزار ميليگرم كلسيم) يا قرصهاي دارونما مصرف كردند.

    محققان تاثير مكملهاي كلسيم را بر توده استخواني و تركيب بدن بررسي كردند و با استفاده از آمارهاي سنتي و نيز الگوي جديدي كه ميزان رشد بدن را نيز مورد توجه قرار مي‌دهد نتايج بدست آمده را مورد تجزيه و تحليل قرار دادند.

    محققان فوايد بيشتري را در گروهي كه پنير مصرف كردند مشاهده نمودند.

    بااين حال هيچ يك از اين روشها تاثير مفيدي بر سرعت رشد هر فرد نداشت.

    اين امر به آن معناست كه اگر مصرف كلسيم حاصل از مواد غذايي از حد معيني فراتر رود فايده بيشتري براي بدن ندارد.

    در اين مطالعه بيشتر شركت‌كنندگان مقدار كافي كلسيم در رژيم غذايي خود دريافت مي‌كردند. ميزان مصرف كلسيم غذايي فقط در يك درصد دختران كمتر از ‪ ۴۰۰‬ميليگرم در روز است. در كشورهاي شمال اروپا مردم كلسيم كافي مصرف مي‌كنند.

    نتايج اين مطالعه در شماره ماه نوامبر مجله "‪clinical nutrition‬ ‪ "american journal of‬منتشر شده است.

  4. #4
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    مصرف ويتامين "دي" مفيدتر از استفاده از مكمل‌هاي كلسيم است


    محققان معتقدند ويتامين d براي استخوان‌ها مفيدتر از مكمل‌هاي كلسيم است.

    به گزارش ايسنا واحد علوم پزشكي تهران، مصرف مناسب ويتامين d يا ايجاد شرايط مناسب براي توليد اين ويتامين در بدن مانند قرار گرفتن در برابر نور ملايم آفتاب مي‌تواند در سلامت استخوان‌ها مفيد باشد و نياز به مصرف مكمل‌هاي كلسيم را بر طرف كند.

    همچنين مصرف مكمل‌هاي ويتامين d يا مصرف ماهي براي كساني كه در مناطق كم آفتاب زندگي مي‌كنند اثر مشابه را خواهد داشت.

  5. #5
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    ميزان کلسيم مورد نياز افراد :

    · از ۱۱تا ۲۴ سالگي 1200-500 ميلي گرم

    · از ۲۵ تا ۴۹ سالگي ( شامل زنان غير يائسه ۱۰۰۰ ميلي گرم )

    · از ۵۰ تا ۶۴ سالگي ( شامل زنان يائسه ۱۵۰۰ - ۱۰۰۰ ميلي گرم )‌

    · در بعد از ۶۵ سالگي ۱۵۰۰ ميلي گرم

    · زنان باردار يا شيرده ۱۵۰۰ - ۱۲۰۰ ميلي گرم

    چیزی که لازمه اینه که به مقدار کافی کلسیم به بدن برسه.مصرف 4-3 لیوان شیر به بهترین نحوی این مقدار کلسیم را تامین میکنه.. با اینحال اگه به دلائلی امکان مصرف شیر نیست بهتره از سایر مواد لبنی استفاده بشه...ماست و پنير جايگزين هاي خوبي اند . پياله اي ماست و دو قطعه پنير ( اندازه دو قوطي کبريت ) تقريباً معادل يک ليوان شير ، کلسيم دارند .

    اگر شير دوست نداريد...
    خيلي‌ها شير دوست ندارند و چون اين ماده غذايي براي رشد استخوان‌ها و استحكام آنها ضروري است بايد در قدم اول تا آنجا كه امكان دارد از اين نوشيدني به شكل‌هاي گوناگون استفاده كنند وسپس ساير منابع كلسيم را برگزينند. بسياري شير را به تنهايي نمي‌توانند ميل كنند اما اگر شير با كاكائو، كمي نسكافه و يا انواع ميوه‌ها مخلوط شود، قابل تحمل مي‌شود. از اين رو، توصيه مي‌شود كه براي مخلوط كردن شير از ميوه‌هاي تازه نظير موز، توت فرنگي و حتي آب هويج استفاده كنيد. اما اگر عادت داريد كه به شيرتان كاكائو اضافه كنيد آن‌را به ميزان كم در آن بريزيد زيرا كاكائو جذب كلسيم را كاهش مي‌دهد. ماست نيز بعد از شير يكي از منابع مهم كلسيم است. به طوري كه در هر 100 گرم از آن 150 تا 190 ميلي گرم كلسيم وجود دارد. علاوه بر فرآورده هاي لبني، كنجد نيز كلسيم بالايي دارد به طوري كه در هر 100 گرم از آن 670 ميلي گرم كلسيم ديده مي‌شود اما چون اين مقدار كنجد داراي كالري بسيار بالايي، نزديك به 600 كالري است، شايد، اضافه وزن و چاقي را به همراه داشته باشد

    شير: شير ماده غذايي غني از كلسيم است و با دارا بودن لاكتوز احتمال جذب كلسيم را افزايش مي دهد، زناني كه به مقدار زيادي شير مي نوشند تراكم استخواني آنها 5 درصد بيشتر از زناني است كه شير خيلي كم مي خورند. استفاده از شير كم چربي يا بي چربي بهترين انتخاب است. كلسيم شير بز اندكي بيشتر از شير گاو است و درمواقعي كه نوزاد انسان به شير گاو حساسيت دارد غالباً از اين شير استفاده مي شود.
    پنير: براي رساندن كلسيم لازم به بدن استفاده از انواع پنيرها نيز راه مناسبي است، زيرا مي توان به راحتي مقداري پنير پارمزان به پيتزا و يا لازانيا اضافه كرد. يك قاشق سوپخوري پنير پارمزان در حدود70 ميلي گرم كلسيم و مقدار جزئي چربي دارد، يا 28 گرم پنير چدار به اندازه يك فنجان شير كلسيم دارد. پنيرهاي چرب از قسمت پرچرب شير كه كلسيم كمتري دارد تهيه مي شود. بنابراين منبع فقيري از كلسيم است. از طرفي يك فنجان بستني مي تواند جايگزين نصف فنجان شير گردد.

    معرفی منابع غذائی حاوئ کلسیم و مقایسه آنها( به انگلیسی)
    http://www.stonyfield.com/Wellness/Calcium.cfm
    محاسبه مقدار کلسیم رژیم غذائی شما ( به انگلیسی)
    http://www.osteoporosis.ca/english/a...efault.asp?s=1

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت