جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: شکر و زیبائی پوست ما(مقالات و گزارشات)

  1. #1
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض شکر و زیبائی پوست ما(مقالات و گزارشات)

    مترجم :مژگان عبدالکریمی (همکاری افتخاری)

    مصرف زیاد شکر(یاقند) باعث ایجاد چین و چروک در پوستتان می­­گردد.

    اما مراحل زیر در خوردن غذای مناسب و نگه داشتن پوستتان در بهترین حالت ممکن، به شما کمک می­کند.





    اگر داشتن کمری باریک شما را به کاهش مصرف شکر ترغیب نمی­کند، شاید تمایل به داشتن پوستی صاف بتواند شما را از خوردن شکر نگه دارد. حقیقت تلخی است اما کارشناسان بر این باورند که خوردن بیش از حد شکر باعث ایجاد چین و چروک و شلی پوست می­گردد.






    علت این موضوع در فرایند طبیعی­ای به نام گلیکیشن (glycation) ایجاد میگردد، در این فرایند شکر در جریان خونتان به پروتئینها می­چسبد و مولکول­های مضری را به نام گلیکیشن پیشرفته یا ای جی ای (AGEs) می­سازد. هر چه بیشتر شکر بخورید ای جی ای (AGEs)بیشتری می­سازید. برطبق تحقیقات فردریک برنت، هر چه ای جی ای (AGEs)بیشتری ساخته شود، در فرایند دومینو مانندی مولکول­های پروتئین مجاور بیشتری را از بین می­برد. آسیب­پذیرترین پروتئین­ها، کلاژن و الستین هستند یعنی فیبر های پرو تئینی که مسئولیت حفظ سفتی و انعطاف­پذیری پوست را بر عهده دارند. معمول­ترین نوع پروتئین در بدن، کلاژن است. در هنگام که این پروتئین صدمه می­بیند الستین و کلاژن کشسان و انعطاف پذیر، خشک و شکننده می­شود که منجر به ایجاد چروک و شلی پوست میگردد. بر اساس تحقیقات که در مجله تخصصی پوست بریتیش(British Journal of Dermatology) آمده این تاثیرات در حدود سن 35 سالگی شروع شده و هر چه سن بالاتر می­رود روند افزایش آن سریعتر می­گردد.



    به گفته برندت (Brandt)غیر از مصرف زیاد شکر، اینکه کلاژن پوستتان چه نوعی است یا به بیانی دیگر چقدر در مقابل چین و چروک مقاوم است، یکی از عوامل مهم در صدمه دیدن پوستتان است.بیشترین نوع کلاژن،کلاژن نوع یک، دو و سه است که مقاوم ترین آن نوع سه می­باشد.در فرآیند گلیکیشن، کلاژن نوع سه به نوع یک که بسیار شکننده­تر است تبدیل می­شود. زمانی که چنین چیزی رخ می­دهد از انعطاف پذیری پوست کاسته می­شود. همچنین ای جی ای(AGEs) آنزیم­های آنتی اکسیدان طبیعی بدن را غیرفعال و در نتیجه پوست را در برابر نور خورشید آسیب­پذیرتر می­سازد. این مسئله یکی از مهمترین عوامل پیری پوست می­باشد.





    افراد دیابتی بیش از همه از اثرات مخرب شکر آگاه هستند. آنها ممکن است سا­ل­ها تحت اثرات مخرب قند خون پنهان بالا باشند که از نشانه­های اولیه آن پیری پوست است. همانطور که کارین گروسمن، مدیر بخش پوست بیمارستان سانتا مونیکا می­گوید، این افراد بسته به میزان کنترل بیماریشان، مقدار ای جی ای(AGEs) خونشان تا 50 برابر بیش از افراد سالم است.





    خبر خوب برای افرادی که پوستشان از شکر آسیب دیده این است که : هیچ وقت برای شروع و احیای پوستتان دیر نیست. یکی از راههای تولید کلاژن مصرف محصولات حاوی رتنوید(retinoids یکی از ترکیبات ویتامین آ) است. برای انعطاف­پذیر نگه داشتن این کلاژن جدید ساخته شده و جلوگیری از ایجاد ای جی ای مراحل زیر را دنبال کنید. اینجا 5 مرحله آمده است که به تغذیه صحیح و نگهداری پوستتان در بهترین و جوانترین حالت ممکن، کمک می­کند.







    1. مصرف خوراکی­های شیرین را در رژیم غذاییتان کاهش دهید.گرچه نمی­توانید شکر را کاملاً از رژیم غذاییتان حذف کنید زیرا حتی تمام سبزیجات، میوه ها و غلات هنگام هضم به گلوکز یعنی عامل ایجاد گلیکیشن تبدیل می­شود.





    اما می­توانید میزان شکر اضافی را کمتر از 10 درصد کل کالری مصرفی نگه دارید. اگر خانم 45 ساله با قدی متوسط هستید این میزان برای شما 160 کالری(یا 10 قاشق چایخوری) از شکراضافی است (یعنی حدوداً یک قوطی 150 گرمی کوکا کولا). اگر چه هر فرد در آمریکا به طور متوسط 31 قاشق شکر اضافی در روز مصرف می­کند که برابر با 465 کالری می­باشد.





    مراقب شکر پنهان موجود در غذاها باشید. بسیاری از غذاهای آماده حاوی مقادیر بالای شکر هستند اگر چه این شکر تحت عناوینی چون عصاره مالت، شربت ذرت، دکستروز و تربیندو (turbinadoیا نوعی شکر) در لیست مواد تشکیل دهنده خوراکی ها، پنهان شده است. راه تعیین میزان شکر اضافی به این صورت است که باید به میزان شکر با نگاه کردن به قسمت کربوهیدرات کل در روی برچسب کالا پی ببرید و این میزان را که به گرم است تقسیم بر چهار کنید(زیرا هر قاشق چایخوری شکر برابر با 4 گرم آن است) تا بفهمید برابر با چند قاشق چایخوری است.



    از مصرف شربت ذرت با میزان بالای فروکتوز خودداری کنید. این نوع از شیرین کننده­ها حتی بیش از انواع دیگر آن ای جی ای تولید می­کند. توجه داشته باشید چون این شربت ماندگاری (خوراکی بسته بندی شده موردنظر )را بالا می­­­برد و ارزان تر می­باشد، یکی از افزودنی­های معمول نوشابه­ها­، آبمیوه­ها و نون های بسته بندی شده، بیسکویت و اسنک ها می­باشد.



    2. روزانه یک گرم ازویتامین­های بی1 و بی6 (B1 and B6) به عنوان مکمل غذاییتان مصرف کنید. به گفته دیوید گلد برگ، پرفسور متخصص پوست، این ویتامین­ها باز دارنده­های قوی ای جی ای هستند. ویتامین­های بی1 و بی 6 به وفور در غذاها یافت می­شود اما برای حصول اطمینان از مصرف کافی آن، روزانه یک عدد مولتی ویتامین که معمولاً حاوی یک گرم از ویتامین های بی مذکور می­باشد بخورید.





    3. طبق تحقیقات موجود در مجله پوست بریتیش(British Journal of Dermatolog)،در پوستی که در معرض آفتاب قرار دارد ای جی ای بیشتری تولید می­شود. بنابراین هر روز ضد آفتابی با اس پی اف 30 بزنید.





    4.آنتی اکسیدان مصرف کنید. آنتی اکسیدان ها ضد رادیکال­های آزاد هستند و پروتئین­ها را در مقابل شکر محافظت می­کنند. بنابراین با خوردن آجیل و میوه­ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان و همینطور چای سبز و ویتامین­ های سی و ای از پوستتان محافظت کنید. به گفته گلدبرگ این بهترین راه حصول اطمینان از رسیدن آنها به لایه­های پوستی یعنی کلاژن و الستین است.





    5. از کالاهایی حاوی مواد جدید محافظ پوست (در مقابل شکر)، استفاده کنید. تعداد کالاهای که حاوی ترکیباتی چون آمینو گونیدین(aminoguanidine) و الیستین(alistin)است روبه افزایش است این ترکیبات از تشکیل ای جی ای جلوگیری می­کند. به گفته گراسمن، آمینوگونیدین به مولکول هایی که شروع به فرایند گلیکیشن می­کنند حمله کرده و از چسبیدن آن به الستین و کلاژن جلوگیری می­کند. درتحقیقاتی بر روی افرادی که به مدت 8 هفته از کرم­های ضد پیری با اس پی اف 25 که حاوی الیستین و آمینو گونیدین استفاده می­کردند، نشان داده شده است میزان ای جی ای پوستشان 21 درصد کمتر از کسانی است که این کرم را مصرف نکرده اند. چه خبر شیرینی!

    msn.com

    شکر و سلامتی ما(مقالات و گزارشات)
    شکر و سلامتی ما(مقالات و گزارشات)
    آخرین ویرایش توسط دکتر نادر در تاریخ 01-May-2011 انجام شده است
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    ك متخصص پوست هشدار داد:
    مصرف زياد شكر از شادابي پوست صورت مي‌كاهد



    يك متخصص پوست گفت: افرادي كه روزانه از مقادير زيادي شكر در غذاي خود استفاده مي‌كنند عموما پوست صورت كدري دارند.

    دكتر فريماه صادقي متخصص پوست، مو و زيبايي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، واحد علوم پزشكي ايران ضمن بيان اين مطلب گفت: علاوه بر شكر، مصرف طولاني مدت كربوهيدراتي با زنجيره طولاني مثل برنج و ماكاروني نيز به علت ايجاد تغييرات شيميايي خطرناك در بدن، براي سلامت و شادابي پوست مضرست.

    اين متخصص پوست گنجاندن مقاديري از روغن‌هاي گياهي طبيعي مثل روغن زيتون و روغن كانولا در رژيم غذايي را در تامين ماده مغذي امگا-‌3 موثر ذكر كرد و افزود:‌ وجود اين ماده به مقدار فراوان در بدن، نه تنها باعث شفاف شدن پوست صورت مي‌شود بلكه به مرور زمان لكهاي موجود در پوست را نيز از بين مي‌برد.

    وي درپايان تامين آب كافي براي سلامت سلولهاي پوست را در كاهش تيرگي صورت ضروري خواند و

    اظهار كرد: بدون نوشيدن شش تا هشت ليوان آب در روز دستيابي به يك پوست روشن، زيبا و شفاف امكانپذير نيس
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت