روی
منابع غذایی آن انواع گوشتها ( هرچه قرمزتر میزان روی آن بیشتر ) و غذاهای دریایی ، صدف ، گوشت قرمز ، مرغ،ماهی ، جگر، حبوبات ، بادام زمینی ، غلات سبوس دار ، سبزی های سبز تیره و زرد تیره ، شیر و فراورده های آن می باشد. در کل روی موجود در مواد غذایی حیوانی نسبت به روی مواد غذایی گیاهی بهتر جذب می شود.

آهن
استفاده از مواد غذایی صحیح و همچنین غنی از آهن مثل انواع گوشت­ها، سبزی­های سبز برگ و حبوبات.
۲) استفاده از مواد غذایی دارای ویتامین ث، انواع سبزی­های تازه، فلفل سبز، گوجه فرنگی، کلم، میوه­های تازه بخصوص پرتقال، لیمو و سایر مرکبات همراه با غذا که سبب می­شوند آهن بیشتر جذب شود.

b12


ويتامين ب-12 در غذاهاي حاوي پروتئين حيواني وجود دارد. غني ترين منبع اين ويتامين كبد و كليه است. ديگر منابع خوب براي اين ويتامين شامل شير، تخم مرغ، ماهي و پنير است.