جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: راهنمائی برای رژیم خام خواری

  1. #1
    ali36 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    ارسالها
    9

    پیشفرض راهنمائی برای رژیم خام خواری

    با سلام و خسته نباشید، من می خواهم رژیم خام خواری شروع کنم چون شنیدم برای رفع انواع بیماری مثل pms و سوریازیس و ... مفید هست میشه لطفا برای شروع این رژیم منو راهنمایی کنید.؟

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,980
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    این رژیم شروع خاصی لازم ندارد. اما رژیم غذایی متعادل ، متنوع و متناسب را به شما توصیه می کنیم.
    با رعایت رژیم متعادل، کنترل وزن و ورزش شما از ابتلا به بیماری ها در امان می مانید. اگر هم می خواهید رزیم گیاهخواری را استفاده کنید باید از نوعی باشد که تخم مرغ و لبنیات را می خورید در غیر این صورت با مشکلات و کمبود های مواد مغذی روبرو خواهید شد.
    در ایران به اندازه کشورهای اروپایی خام‌خوار نداریم؛ مثلا در اروپا گروهی هستند که حتی گوشت اسب را به شکل خام مصرف می‌ کنند در حالی که در ایران عادت به خوردن گوشت خام اصلا دیده نمی‌ شود. به عبارتی می ‌توان گفت خام‌خوارها در ایران فقط گیاه‌خوار هستند...



    در کل، مواد غذایی وقتی خام مصرف می ‌شوند اعم از اینکه نشاسته‌ای باشند یا پروتئینی؛ هضم‌شان کامل انجام نمی ‌شود و وقتی حرارت می ‌بینند بهتر، کامل‌تر، راحت‌تر و حتی سریع‌تر هضم خواهند شد. به ‌علاوه، افراد گیاه‌خوار به دو دسته تقسیم می شوند. گروهی شیر و تخم‌مرغ را می‌ خورند و گروهی دیگر هیچ نوع موادغذایی حیوانی نمی‌ خورند. دسته اول کمتر در معرض سوءتغذیه قرار می‌ گیرند چون قسمت اعظم نیازهای‌شان با خوردن شیر و تخم‌مرغ کنار غذاهای گیاهی تامین می ‌شود اما در گیاه‌خوارهای مطلق بدن فرد دچار کمبود ویتامین b12 می‌ شود و در درازمدت ضایعات عصبی پیدا می ‌کنند و کم‌خون می‌ شوند. در ضمن خام‌خوارها اعتقاد دارند ویتامین بیشتری به بدن‌شان می ‌رسانند؛ چون وقتی میوه و سبزی‌های به شکل خام مصرف می‌ شود، ویتامین c درون آن حفظ می‌ شود، ویتامین های گروه b نیز تخریب نمی ‌شود ولی کاروتن‌هایی که تبدیل به ویتامین a می ‌شوند وقتی از منابع غذایی خام دریافت شوند، ضریب تبدیل‌شان 1به 3 است ولی وقتی به شکل پخته و با چربی خورده می‌ شوند ضریب تبدیل‌شان سه برابر می‌ شود.

    کودکانی که در حال رشد هستند نباید رژیم گیاه‌خواری بگیرند چون موجب مختل شدن رشد آنها می‌ شود.بنابراین همیشه خام‌خواری دلیل بر جذب ویتامین بیشتر نیست. عناصر معدنی هم در صورتی که ماده‌غذایی به شکل خام مصرف شود تاثیر چندانی نمی ‌گذارند. البته چون در مواد غذایی خام ویتامین c تخریب نمی ‌شود خود ویتامین c جذب عناصر معدنی مثل روی و آهن و کلسیم را بهتر می‌ کند. نکته آخر اینکه کودکانی که در حال رشد هستند نباید رژیم گیاه‌خواری بگیرند چون موجب مختل شدن رشد آنها می‌ شود. زنان باردار و شیرده نیز نباید این نوع رژیم را انتخاب کنند. در ضمن افراد همه‌چیزخوار بهتر است ناگهان گیاه‌خوار و خام‌خوار نشده و در صورت تمایل این تغییر را به تدریج اعمال کنند.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت