جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 3 از 3 مجموع

موضوع: تناسب اندام بعد از زایمان

  1. #1
    elham.m آفلاین است عضو دائمی
    تاریخ عضویت
    May 2006
    ارسالها
    39

    پیشفرض تناسب اندام بعد از زایمان

    با عرض سلام و خسته نباشيد. من 24 سال سن دارم و به تازگي زايمان داشتم.وزن من قبل از زايمان 55 كيلو و قدم 170 بوده. الان كودكم 1 ماهه شده و من وزنم 67 كيلو است. براي من به شدت مهم است كه اندامم به حالت قبل برگرده. ولي اطرافيانم ميگن زن بعد زايمان استخوان بنديش تغير ميكنه و به اصطلاح استخوان مي تركونه.
    آيا اين حرف درسته؟ و من به خواطر حاملگي و زايمان استخوان بنديم درشت شده؟:cry: در ضمن لطف كنيد و من رو راهنمايي كنيد كه چه رژيم غذاي ميتونم داشته باشم كه هم زود وزنم برگرده به 55 و هم شيرم كم نشه. چون شير خودم رو به بچه ميدم. راستي شايد بايد بدونيد كه من 10 سال پيش 85 كيلو بودم و در مدت 1 سال با ورزش و رژيم سخت خودم رو به وزن 55 رسوندم. البته بعد وزن كم كردن اصلا از اندامم معلوم نبود يه زمان چاق بودم.و در سالهاي اخير هم تغير وزنم بين 57 تا 52 بوده.
    خواهش ميكنم من رو راهنمايي كنيد.
    ممنونم از زحماتتون.

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    فکر نکنم حرف اون افراد درست باشه که خانمی که زایمان کرده دیگه نمی تونه به وزن قبلیش برسه.. بلکه شما با ورزش ( البته متناسب با حال خودتون و موقعیت شیر دهی خودتون) می توانید به تناسب اندام دلخواه خودتون برسید. البته باید حد اقل 4 تا 6 هفته بگذره تا بدن شما بتونه به شرایط قبل بارداری نزدیک بشه.. چون در دوران بارداری قلب تند تر میزنه.. مفاصل شل شده اند.. بدن زودتر خسته میشه... و هورمون ها در تعادل برای بارداری و زایمان هستند..

    وضعیت جسمانی مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند بسیار سریعتر از دیگر مادران به وضعیت مطلوب گذشته باز می گردد بنابراین تغذیه نوزادان با شیر مادرعلاوه بر مزایایی که برای نوزاد دارد می تواند به تناسب اندام مادر پس از زایمان نیز کمک زیادی کند

    راهنماي ورزش در دوران حاملگي و پس از زايمان
    http://www.irib.ir/health/html/sport-pregnancy.htm
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #3
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    بازگشت‌ به‌ وزن‌ اوليه‌ پس‌ از زايمان‌‌ تدريجي‌ است

    عجله‌ نكنيد


    دكتر نانسي‌ اونيل، متخصص‌ زنان‌ و زايمان، مي‌گويد: <2> البته‌ افزايش‌ وزن‌ در بارداري‌ به‌ وزن قبل‌ از بارداري‌ شما بستگي‌ دارد. قانون‌ عمومي‌ 11 تا 15 كيلوگرم اضافه‌ وزن‌ در بارداري، براي‌ زناني‌ است‌ كه‌ وزن‌ متوسطي‌ دارند. اگر خانمي‌ قبل‌ از بارداري‌ خيلي‌ لاغر بوده‌ باشد، ممكن‌ است‌ در اوايل‌ بارداري‌ وزن‌ بيشتري‌ اضافه‌ كند و بعد به‌ وزن‌ ثابت‌ برسد. اما يك‌ خانم‌ چاق‌ در بارداري‌ كمتر اضافه‌ وزن‌ پيدا مي‌كند چون‌ چربي‌ ذخيره‌ را از قبل‌ در بدن‌ خود دارد. مروري‌ بر مطالعات‌ انجام‌ شده‌ در دهه‌ 1990 نشان‌ داده‌ است‌ كه‌ افزايش‌ وزن‌ در محدوده‌ طبيعي‌ در دوران‌ بارداري، باعث‌ بهبود نتايج‌ بارداري‌ مي‌شود. وزن‌گيري‌ اندك‌ در دوران‌ بارداري‌ منجر به‌ تولد نوزاد كم‌وزن‌ و وزن‌گيري‌ بيش‌ از حد مادر باعث‌ تولد نوزادان‌ بسيار چاق‌ مي‌شود كه‌ ممكن‌ است‌ در حين‌ زايمان‌ آسيب‌ ببينند و مشكلات‌ زيادي‌ داشته‌ باشند.
    از سوي ديگر متخصصان‌ مي‌گويند خانم‌ها پس‌ از زايمان‌ بايد شش‌ ماه‌ تا يك‌ سال‌ به‌ خودشان‌ فرصت‌ بدهند تا به‌ وزن‌ اولشان‌ برگردند. مطالعات‌ نشان‌ داده‌اند كه‌ خانم‌هايي‌ كه‌ در دوران‌ بارداري‌ بيش‌ از حد وزن‌ اضافه‌ مي‌كنند، احتمال‌ چاق‌ماندنشان‌ پس‌ از زايمان‌ 2 برابر ديگران‌ است.
    درست‌ است‌ كه‌ پس‌ از زايمان، اندك‌ اندك‌ بدن‌ به‌ وزن‌ طبيعي‌ باز مي‌گردد، اما مادراني‌ كه‌ شير مي‌دهند نبايد انتظار داشته‌ باشند به‌ سرعت‌ لاغر شوند. با وجودي‌ كه‌ مطالعات‌ نشان‌ داده‌اند اثر شيردهي‌ بر از دست‌ دادن‌ وزن‌ پس‌ از زايمان‌ هنوز معلوم‌ نيست، دكتر اونيل‌ مي‌گويد: <بدن‌ مادر سعي مي‌كند در دوران‌ شيردهي‌ وزن خود را حفظ كند ولي‌ اغلب‌ مادران‌ با اين‌ حقيقت مشكل دارند.>
    دكتر اونيل، كه‌ به‌ مدت‌ 23 سال‌ به‌ تولد نوزادان‌ بسياري‌ كمك‌ كرده‌ است، مي‌گويد: <در اينكه‌ بلافاصله‌ بعد از زايمان بدن‌ را به‌ ورزش‌ مجبور كنيم، هيچ‌ فايده‌اي‌ وجود ندارد؛ مثلا ماهيچه‌ شكم‌ بايد مدتي‌ استراحت‌ كند تا كوتاه‌ شده‌، براي‌ ورزش‌ كردن‌ آمادگي‌ پيدا كند. در اين‌ دوران‌ بهتر است‌ كارهاي‌ سبكي‌ چون‌ راه‌ رفتن‌ و يوگا را به‌ منظور ورزش‌ انجام‌ دهيد.>
    به‌ عقيده‌ دكتر اونيل‌ بهتر است پس‌ از گذشت‌ 6 هفته‌ از زمان‌ زايمان، مادران‌ وقتي‌ را براي‌ ورزش‌ كردن‌ اختصاص‌ دهند. چرا كه‌ اگر يك‌ سال‌ از تولد فرزندتان بگذرد و شما تازه آن وقت بخواهيد ورزش‌ را وارد برنامه‌ روزانه‌تان‌ كنيد، بسيار دشوار خواهد بود. خانم‌هايي‌ كه‌ به‌ تازگي‌ مادر شده‌اند، از اينكه‌ وقتي‌ را به‌ خود اختصاص‌ دهند، و نه‌ به‌ كودكشان، احساس‌ گناه‌ مي‌كنند اما دكتر اونيل‌ مي‌گويد:
    <ورزش‌ براي‌ سالم‌ ماندن‌ حياتي‌ است.>‌ به‌ عقيده‌ متخصصان‌ بهتر است‌ انجام‌ ورزش‌ها را اندك‌ اندك‌ و در طول‌ زمان‌ شروع‌ كنيد. اگر نمي‌توانيد در يك‌ مرحله‌ 30 دقيقه‌اي‌ ورزش‌ كنيد، سه‌ زمان‌ 10 دقيقه‌اي‌ را در طول‌ روز انتخاب‌ كنيد. ورزش‌ به‌ شما انرژي، روحيه‌ و قدرت‌ كنار آمدن‌ بهتر با مسائل‌ را مي‌دهد. ضمن‌ اينكه‌ كودك‌ شما به‌ زودي‌ تبديل‌ به‌ يك‌ كوچولوي‌ نوپا مي‌شود كه‌ شما را به‌ سرعت‌ دنبال‌ خودش‌ خواهد كشيد!‌
    ‌ منبع: سياتل تايمز
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت