خب به هيچ وجه خود يا خانواده‌تان راضي به ترک يا حداقل محدود کردن برنامه‌هاي تلويزيوني نيستيد....

راه گريزي نيست اما مي‌توان همين زمان را به زمان مفيدي‌تري تبديل کرد، با اضافه کردن چند عادت خوب سلامت:
ميوه خوردن: ظرفي از ميوه‌هاي پوست کنده آماده کنيد. شايد بهترين زمان براي خوراندن ميوه به اعضاي خانواده همين زمان باشد.
در جا زدن: همين‌طور که تلويزيون نگاه مي‌کنيد، از جا برخيزيد و شروع کنيد آرام آرام به در جا زدن، با اين کار نه تنها برنامه مورد علاقه‌تان را ديده‌ايد که کلي کالري سوزانده‌ايد.
نوازش تن: احساس سردرد مي‌کنيد؟ احساس مي‌کنيد پاهايتان خسته است؟ خودتان را نوازش کنيد. کف پايتان را در دست بگيريد و مالش بدهيد. خستگي از تن‌تان بيرون مي‌آيد.
ناخن‌گير: ناخن‌هاي دست‌تان شکسته؟ ناخن‌هاي پاهاي‌تان زيادي بلندشده؟ چه فرصتي بهتر از اين، با يک تير دو نشان بزنيد.
مرتب کردن وسايل: خيلي وقت‌ها شنيدن صداي تلويزيون اگر زياد نباشد، کافي است چون نه تصوير فوق‌العاده‌اي در کار است و نه صحنه از دست رفتني. خب به جاي خيره شدن به تلويزيون به کارهاي روز بعدتان سر و سامان بدهيد. مثلا کيف وسايل فردا را مرتب کنيد يا درحين ديدن برنامه تلويزيون، کارهايي که فردا بايد انجام بدهيد و تماس‌هايي که بايد بگيريد را يادداشت کنيد.