دکتر داريوش کمال هدايت

حتماً تجربه کرده‌ايد با افراد مختلف کار واجبي داريد و سعي مي‌کنيد از طريق تلفن همراه با آنها تماس بگيريد گذشته از اينکه در دسترس ممکن است نباشند يا تلفن آنها خاموش باشد حالت سومي هم وجود دارد که بسيارنااميد کننده و سوال برانگيز است. تلفن زنگ مي‌خورد ولي کسي جواب نمي‌دهد آن هم در شرايط و ساعات متفاوت، اين امر براي شخص تلفن کننده بسيار خطير است زيرا فکر مي‌کند چه امري باعث شده تا شخص مورد نظر به تلفن وي جواب ندهد؟


راستي اگر ما تلفن همراه داريم و شماره‌ي آن را به افراد مختلف مي‌دهيم و اين کار را از روي ميل انجام مي‌دهيم نه از روي اجبار، چرا بايد به تلفن جواب ندهيم؟ آيا اين امر ناشي از اختلال شخصيتي و احياناً ناشي از حس ما نسبت به افراد براي تحقير آنها نيست؟ آيا ما نمي‌خواهيم خودمان را با اهميت‌تر از آنچه هستيم نشان دهيم و ثابت کنيم موفقيت ما در حدي است که هر لحظه امکان صحبت با ما وجود ندارد و هر فردي اين لياقت را ندارد که با ما بتواند صحبت کند اگر چنين است چرا شماره‌ي ما در نزدشخص تلفن کننده وجود دارد؟

در جهت عکس قضيه به ياد داريد وقتي با کسي کار داريد و پيغام مي‌گذاريد و منتظر تلفن او هستيد قرار است معامله‌ي پرسودي کنيد يا کار شما در اداره‌يي قرار است توسط اين شخص انجام شود چه طور تلفن‌ها را به سرعت کنترل مي‌کنيد و بي‌صبرانه منتظر تلفن شخص مورد نظر هستيد آيا در اين حالت هم در آن مکان والا و بالا و بي‌اهميت به افراد قرار داريد که تلفن شخصي را که منتظر او هستيد جواب ندهيد؟ البته خير.

پس بدانيد افراد نيازمند که به ما تلفن مي‌زنند با اميد وآرزو و براي رفع مشکلاتشان به ما تلفن مي‌زنند. بگذاريد خداوند متعال از طريق حل مشکلات مردم در ساعات شبانه روز ما را موفق به خدمت به مردم نمايد و ارج و قرب ما در نزد خالق به اين ترتيب بالا رود. يک جواب بموقع يک توصيه‌ي بموقع مي‌تواند جان عزيزي را نجات دهد. در پس هر زنگ تلفني دل پراميد و نگراني است که منتظر شنيدن صداي شماست اينقدر به خواسته‌هاي بيماران و همنوعان و دوستان بي‌تفاوت نباشيد. ما در هر موقعيت اجتماعي که هستيم بالاخره هميشه همه به هم نياز داريم يادمان باشد نيازهايمان هميشه دو طرفه و چند طرفه است و آسياب هميشه در يک جهت نمي‌چرخد.