در سه ماهه اول بارداري چه بخورید

دکتر اعظم سعيدي متخصص زنان و زايمان درباره رژيم غذايي مناسب در سه ماهه بارداري به راديو سلامت گفت :عادتهاي بد تغذيه اي مانند مصرف زياد غذاي چرب، مصرف فست فودها و همچنين استعمال دخانيات بايد قبل از بارداري ترك شود



به گزارش روابط عمومي راديو سلامت ، به گفته وي در دوران بارداري مادر باردار بايد متعادل و متنوع غذا بخورد و در اين دوران يا ترکيب رژيم غذايي اصلاح مي شود و يا اينکه ميان وعده هايي به وعده غذا اضافه مي کنند.

به گفته وي اين افزايش به معني افزايش حجم غذانيست بلكه بايد کيفيت غذاي مادر افزايش يابد.

دكتر سعيدي خاطر نشان كرد : مادر باردار بايد روزانه 2 تا 3 سهم لبنيات استفاده كند به طور مثال يک ليوان دوغ يک سهم محسوب مي شود.به گفته وي در صورت مصرف کم لبنيات جنين از ذخيره کلسيم مادر استفاده ميکند و اين امر سبب ايجاد پوکي استخوان براي مادر در سنين بالاتر خواهد شد.