۵ ورزش بـرای سـلامـت جنسـی مـردان


آیا می خواهید زندگی جنسی تان را راحت و به رایگان بهبود ببخشید؟ یک راه ساده این است که با انجام ورزش های گوناگون، وضعیت جسمی تان را بهبود بخشید. اما نقش ورزش در سلامت جنسی مردان به این مورد محدود نمی شود...

شما و همسرتان می توانید رضایت از روابط زناشویی تان را با انجام ورزش ها افزایش دهید. گرچه ورزش هایی که در این مطلب توضیح داده می شود مخصوص مردان طراحی شده اما زنان نیز می توانند آنها را انجام دهند. برخی از ورزش ها واقعا می توانند باعث ارتقای روابط زناشویی شوند. کارشناسان این ۵ ورزش را برای بهبود زندگی جنسی مردان توصیه می کنند:

▪ شنا رفتن: اگر می خواهید فقط یک ورزش را انتخاب کنید، شنا رفتن را انجام دهید. اگر آمادگی بدنی تان در حدی نیست که در ابتدا از شنا رفتن شروع کنید، می توانید با تمرین فشار روی دیوار شروع کنید. ۳ مجموعه ۱۲ تا ۱۵ حرکتی انجام دهید. هنگامی که آمادگی بدنی تان افزایش یافت، شنا رفتن را با زانوی های خم شده روی زمین شروع کنید؛ در حین انجام این تمرین پشتتان را راست نگه دارید و بدنتان را به آهستگی پایین بیاورید تا بینی تان با زمین تماس پیدا کند. درنهایت هنگامی که آمادگی بدنی بیشتری پیدا کردید، می توانید شنا رفتن را به شیوه معمول با تکیه دست ها و پنجه های پا روی زمین انجام دهید.

▪ تقویت عضلات شکم: پس از دراز و نشست، تقویت عضلات شکم مهم ترین نقش را در بهبود فعالیت جنسی ایفا می کند. برای تقویت عضلات شکم، می توانید از تمرین درازونشست شروع کنید. به پشت روی زمین دراز بکشید، دست هایتان را پشت گردنتان بگذارید. زانوهایتان را خم کنید و پاهایتان را روی زمین بگذارید، بعد بدنتان را آنقدر بالا بکشید تا شانه هایتان از زمین جدا شود. ۳ تا ۵ مجموعه شامل ۱۵ تا ۲۰ بار، این حرکت را تکرار کنید. اگر بخواهید عضلات شکمتان را بیشتر تقویت کنید، می توانید حرکت پل زدن را انجام دهید. به پشت روی زمین دراز بکشید، زانوهایتان را خم و لگنتان را از زمین بلند کنید و بعد به جای خود بازگردانید؛ ۳ مجموعه حرکت شامل ۱۵ بار تکرار را انجام دهید. مردان می توانند «تیلت لگنی» را نیز به این منظور انجام دهند؛ در حالت ایستاده یا درازکشیده روی زمین، بخش پایینی پشتتان (کمرتان) را صاف و عضلات شکمتان را منقبض کنید و نافتان را به داخل بکشید تا زمانی که بخش پایینی پشتتان با دیوار یا زمین تماس پیدا کند. زنان می توانند تمرین های کگل را هم امتحان کنند یعنی عضلات کف لگن، عضلاتی که با انقباض آنها جریان ادرار متوقف می شود، برای ۳ ثانیه سفت و بعد برای ۳ ثانیه شل کنند. این حرکت باید ۱۰ تا ۱۵ بار ۳ بار در روز انجام شود.

▪ تمرین لیفت مرده (deadlift): این تمرین پشت شما را تقویت می کند و با انجام آن می توانید عضلات ساق پا و تنه تان را تمرین دهید. در این تمرین، باید یک هالتر وزنه دار یا دو دمبل را از روی زمین بلند کنید. برای شروع، در وضعیت خم شده از کمر روی وزنه قرار بگیرید و آن را در دست گرفته و با راست کردن بدن آن را بلند کنید. بعد وزنه را روی زمین بگذارید و حرکت را تکرار کنید. بهتر است برای انجام درست این حرکت و پیشگیری از آسیب، با یک مربی ورزشی مشورت کنید.

▪ خم کردن و پیچش جانبی تنه: این تمرین بیشتر از هر تمرینی عضلات تنه شما را تقویت می کند ولی بهتر است آن را در سالن ورزشی انجام دهید. این حرکت بسیار مفید است زیرا خم کردن و پیچش جانبی تنه، عضلات بالا تنه را تقویت می کند و بنیه جسمی را افزایش می دهد. برای ایجاد بیشترین تاثیر بهتر است این حرکت را روی دستگاه کابل متقاطع در سالن ورزشی انجام دهید.

▪ تمرین های فشاری و کششی در سالن ورزش: در سالن ورزشی با همان دستگاه کابل متقاطع می توانید انواع حرکات فشاری و کششی را انجام دهید تا توانایی بدنی تان را برای انجام فعالیت جنسی افزایش دهید. برای انجام درست این حرکات با مربی ورزشی سالن مشورت کنید. به غیر از ورزش منظم روزانه و انجام حرکاتی که توضیح دادیم، باید درست پیش از برقراری روابط زناشویی، ۲۰ دقیقه ورزش کنید. با این کار می توانید انتظار رابطه لذت بخشی را داشته باشید.

● سایر ورزش ها

به جز این تمرین ها انجام انواع ورزش ها باتوجه به علاقه شخصی می تواند به بهبود کیفیت روابط زناشویی کمک کند. ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا، دویدن آرام، یوگا، دوچرخه سواری، اسکی و هر ورزش دیگری که دستگاه قلب و عروق را به فعالیت وادارد، برای زندگی جنسی شما هم مفید است. بهتر است انجام این ورزش ها را به آخر هفته موکول نکنید و ۵ بار در طول هفته هر بار به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید. فعال کردن قلب برای تلمبه کردن خون به طور منظم نتیجه ای ساده دارد؛ افزایش بنیه جسمی، قدرت بیشتر و افزایش انعطاف پذیری بدن هنگام انجام فعالیت های جنسی.

● یک امتیاز اضافی ورزش؛ بهبود نعوظ

ورزش منظم امتیازهای دیگری هم دارد؛ ورزش به پیشگیری اختلال نعوظ و بهبود نعوظ هم کمک می کند. یک بررسی در مردان بالای ۵۰ سال نشان داد مردان فعال از لحاظ جسمی نسبت به مردان کم تحرک۳۰ درصد کمتر در معرض خطر اختلال نعوظی هستند. بررسی ها همچنین بیانگر رابطه چاقی و اختلال نعوظی بوده اند. درواقع افرادی که ورزش می کنند، نسبت به افرادی که زندگی بی حرکتی دارند، تصویر بدنی بهتری از خود در ذهن دارند و این وضعیت به آنها کمک می کند که خود را از لحاظ جنسی جذاب تر احساس کنند. یک بررسی نشان داد ۸۰ درصد مردان و ۶۰ درصد زنانی که ۲ تا ۳ بار در هفته ورزش می کنند، خود را از لحاظ جنسی بالاتر از حد میانگین مطلوب احساس می کنند. اگر می خواهید به دوران جوانی تان بازگردید، بهترین راه حل، ورزش است. در مجموع می توان گفت داشتن بدنی قدرتمند و انعطاف پذیر و با بنیه قوی، روابط زناشویی شما و همسرتان را متحول خواهد کرد. مهم تر از تقویت هر عضله ای در بدن، تقویت اندامی است که میان دو گوش شما قرار دارد یعنی مغز اهمیت دارد؛ اگر از لحاظ ذهنی احساس سلامت کنید و تصویر مثبتی از بدن خود داشته باشید، زندگی جنسی بهتری خواهید داشت.



ترجمه: حسین غلامی
منبع: WebMD
روزنامه سلامت