جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 5 از 5 مجموع

موضوع: طب ورزشی میانسالان و سالمندان( اخبار و گزارشات)

  1. #1
    دکتر یاور آفلاین است عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    451

    پیشفرض طب ورزشی میانسالان و سالمندان( اخبار و گزارشات)

    ورزش منظم : يک عادت سالم براي پيرشدن سالم
    http://www.irib.ir/health/html/Exerc...rly-840311.htm
    ورزش سالمندان

    http://www.irib.ir/health/html/oldmensport.htm

    ورزش هاي مناسب براي دوران مختلف زندگي

    http://www.irib.ir/health/html/Sportandhealth.htm

    با انجام ورزش استخوانهاي خود را در برابر پوكي استخوان مقاوم كنيد


    حركات ورزشي سبك نرخ مرگ و مير در ميان افراد ميانسال را كاهش مي‌دهد

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    سالخوردگي و ورزش


    جام جم آنلاين: آمار نشان مي دهد هر چه سن بالا مي رود از مقدار ورزش و تحرك افراد كاسته مي شود.
    هنگامي كه از 50 سال رد مي شويم عده كمي از ما به طور مرتب ورزش مي كنيم.
    به گزارش بي بي سي ، در انگليس فقط 32 درصد مردان و 21 درصد زنان 55 تا 64 ساله در بيشتر روزهاي عمر خود 30 دقيقه ورزش توصيه شده در روز را انجام مي دهند.
    اين ارقام در اسكاتلند از اين هم كمتر و به ترتيب 26 و 19 درصد است.
    براي 65 تا 74 ساله ها اين ارقام از اين هم پايين تر و در مردان 17 درصد (14 درصد در اسكاتلند) و در زنان 12 درصد (8 درصد در اسكاتلند) است.

    ورزش هرگز خيلي دير نيست

    يافتن بهانه براي اين كه هيچ ورزشي نكنيم در هر سني كه باشيم آسان است اما اين مهم نيست كه تا حالا زندگي فعال و پرتحركي داشته ايد يا هميشه از ورزش شانه خالي كرده اند هرگز براي شروع دير نيست.
    مرد يا زن ، مجرد يا متاهل با يا بي نوه ، مي توانيد ورزش كنيد.
    استفاده اي كه از ورزش مي كنيد مي تواند كاملا آشكار و مشخص باشد مثل بهتر شدن وضع سلامتي اما مسائل ديگري هم هست كه ممكن است حتي فكرش را هم نكرده باشيد و بعد شروع به برنامه ريزي كنيد.
    انرژي بيشتر: عجيب است اما ورزش باعث مي شود احساس كنيد انرژي بيشتري داريد.
    برعكس بيكار نشستن و هيچ كاري نكردن باعث مي شود احساس تنبلي كنيد و قادر به انجام خيلي از كارها نباشيد.
    خواب بهتر: طرف ديگر اين مساله اين است كه بدن و فكر شما احساس مي كنند كاري كرده اند و آماده استراحت در شب هستند.
    وزن ثابت: ورزش مرتب كمك مي كند كاهش سوخت و ساز به علت افزايش سن خنثي شود و وزن بدن ثابت بماند.
    محافظت در برابر بيماري قلبي: نكشيدن سيگار ، تغذيه درست و معقولانه و ورزش مرتب باعث مي شوند كهنسالي سالمتري داشته باشيد.
    گردش بهتر خون: ورزش مي تواند فشار خون را پايين بياورد و به ساير شرايط بدن كمك كند حتي افسردگي را از بين ببرد.
    تاخير پيري: فعال بودن باعث تقويت عضلات ، مفاصل و استخوان ها مي شود و به تحرك و تعادل بدن كمك مي كند.
    اين امر با بالا رفتن سن خيلي مهم است و كمك مي كند زمين نخوريم در حالي كه زمين خوردن از رايج ترين دلايل كشيدن كار سالخوردگان به بيمارستان است.
    نتايج ديگر:
    دوستان جديدي پيدا خواهيد كرد: ورزش كردن با ديگران براي زندگي اجتماعي شما عالي است.
    اختصاص زماني به خودتان: كار ، خانواده يا دوستان وقت شما را مي گيرند.انجام كاري كه فقط به خاطره خودتان باشد گاهي چيزي است كه خيلي لازم است.
    احساس موفقيت خواهيد كرد: كمتر كاري مانند تكميل يك فعاليت ورزشي خاص باعث نشاط انسان مي شود.
    رسيدن به هدف: رسيدن به هدف خاصي را مشخص كنيد.در يك ماراتن بدويد ، فاصله دوري را پياده برويد ، از اين كه توانسته ايد به هدف خاصي برسيد ، خوشحال خواهيد شد.
    كاهش فشار و نگراني:روز بد ، هفته بد ، يا اطرافيان كه باعث ناراحتي انسان مي شوند؟ ورزش به شما كمك مي كند ، آرام شويد و مسائل ناراحت كننده را پشت سر بگذاريد و فراموش كنيد.
    احساس و ظاهر بهتري پيدا خواهيد كرد: بسياري از كساني كه ورزش مي كنند نسبت به همسالان بي تحرك خود جوان تر ، چالاك تر ، خوش قيافه تر و خوش برخوردترند.

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    فعاليت بدني و افراد مسن

    براي مردم در تمام سنين ، فعاليت بدني باعث بهبود کيفيت زندگي به طرق مختلف مي شود . فوايد جسمي شامل بهبود و افزايش تعادل ، قدرت ، هماهنگي ، انعطاف پذيري و تحمل مي باشند . فعاليت بدني باعث بهبود بهداشت رواني ، تنظيم حرکتي و عملکرد تشخيصي نيز مي شود .

    شيوه زندگي فعال باعث مي شود افراد مسن دوستان جديدي پيدا کنند ، در شبکه اجتماع باقي بمانند و با ساير مردم در سنين مختلف تعامل داشته باشند و انعطاف پذيري ، تعادل و قدرت عضلاني را بهبود مي بخشد که مي تواند از افتادن جلوگيري کند که علت عمده ناتواني در افراد مسن مي باشد . مشخص شده که شيوع بيماريهاي روحي و رواني در افرادي که از نظر جسمي فعال هستند کمتر است .

    ااز فوايد فعاليت بدني حتي در صورتيکه دير نيز شروع شوند مي توان بهره برد . بيماريهاي شايع سالمندان شامل بيماريهاي قلبي عروقي ، آرتريت ، استئوپروز و فشار خون بالاست . با وجود اينکه فعال بودن از اوان جواني مي تواند از بسياري بيماريها جلوگيري کند ولي فعاليت منظم مي تواند از ناتواني و درد ناشي از بيماريهاي فوق نيز جلوگيري کند .

    فعاليت بدني مي تواند در درمان بيماريهاي مغزي مثل آلزايمر و افسردگي کمک کننده باشد . جلسات ورزشي سازماندهي شده متناسب با سطح آمادگي فرد ، يا پياده روي ساده مي تواند شانس يافتن دوستان جديد و داشتن ارتباط با جامعه و کاهش احسا س تنهايي روحي و رواني لازم هستند افزايش مي دهد .

    همانگونه که براي ساير سنين نيز مطرح است ، سالمندان مي توانند با مشارکت در فعاليت هاي بدني از آن لذت ببرند . هر کس با موقعيت يا ناتواني خاص که مي تواند توانايي وي را در فعال بودن تحت تأثير قرار دهد بايد قبل از انجام فعاليت بدني با پزشک مشورت کند . پياده روي شنا ، نرمش و کشش ، باغباني ، رقص ، گردش و دوچرخه سواري بهترين فعاليت براي سالمندان مي باشند .

    تعداد افرادي که بالاي ٦٠ سال سن دارند تا ٢٠ سال آينده دو برابر مي شود. بيشتر آنها نيز در کشورهاي در حال توسعه خواهند بود . کاهش و به تاخير انداختن ناتواني مربوط به سالمندي يک مساله عمده در بهداشت عمومي است و فعاليت بدني مي تواند نقش مهمي در ايجاد و حفظ سلامت در تمام سنين داشته باشد .

  4. #4
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    جلوگيري يوگا از افزايش وزن در افراد ميانسال


    محققان مي گويند : مردان و زنان ميانسالي که به تمرين يوگا مي پردازند، دچار معضل اضافه وزن و عواقب آن نمي شوند.

    به نقل از آخرين شماره مجله " درمانهاي مکمل در طب و سلامت " انگلستان ، مردان و زنان بين سنين 45 تا 55 سالگي به طور مشخص سالانه 1 پوند ( حدود 370 گرم) وزن اضافه مي کنند و در عين حال نياز به انرژي در آنان مدام افت مي کند، به همين جهت کالري مصرف شده، بصورت چربي در بافتهاي آنها ذخيره مي شود.






    با توجه به اين مطلب، پژوهشي روي 15 هزار و 550 فرد 53 تا 57 ساله صورت گرفت و مشخص شد 30 دقيقه تمرين روزانه يوگا، در افرادي که دچار اضافه وزن هستند نه تنها از گسترش آن جلوگيري مي کند، بلکه موجب کاهش وزن و رسيدن به حد تعادل آنها نيز، مي شود.
    پژوهشگران دليل اين امر را تاثير مثبت يوگا روي هشياري فرد نسبت به بدن خود مي دانند.
    آنها مي گويند : يوگا باعث مي شود چربيهاي اضافه بدن زودتر بسوزند و کالريهايي که فرد ازطريق غذا دريافت مي کند، بجاي ايجاد اضافه وزن ، دقيقا صرف اعمال حياتي فرد شود.

  5. #5
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    سالمندان با ورزش گام بزرگي در جهت سلامتي بردارند

    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: بهداشت و درمان - عمومي


    محققان اعلام كردند افراد مسن مي‌توانند با روي آوردن به ورزش گام بزرگي در جهت كسب استقلال و سلامتي بيشتر بردارند.

    به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس تحقيقات اخير نشان مي‌دهد كه با افزايش سن،‌ ظرفيت هوازي بدن يعني ميزان اكسيژني كه در حين انجام حركات ورزشي مصرف مي‌شود كاهش مي يابد.

    آنها افزودند كه اين وضعيت با افزايش هرچه بيشتر سن، شدت بيشتري پيدا مي‌كند. با اين حال اين تحقيق نشان داد با ورزش كردن، افراد مسن قادر خواهند بود كه ظرفيت اكسيژن خود را تقويت كنند.

    در اين تحقيقات 435 مرد و 375 زن با ميانگين سن 21 تا 87 سال مورد آزمايش قرار گرفتند.

    اين افراد سالها تحت نظارت بودند و مشخص شد كه در دهه‌هاي 20 و 30 سالگي عمر، ظرفيت هوازي بدن بين 3 تا 6 درصد كاهش مي‌يابد.

    نتايج ديگر اين بود كه اين ظرفيت در 70 سالگي به بعد حدود 20 درصد كاهش مي‌يابد

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
بیمارستان تخصصی بیکن مالزی