جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: افت قند خون با ورزش

  1. #1
    sadegh83 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسالها
    2

    پیشفرض افت قند خون با ورزش

    سلام

    گاهي دچار افت قند و سر درد می شوم به خصوص هنگام ورزش . چرا اين اتفاق مي‌افتد و چه بايد کرد؟

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    اگر مبتلا به ديابت هستید، بايد دوز داروهایتان را با توجه به نوع فعاليت و با نظر پزشك تنظيم كنید.

    البته براي ورزش و فعاليت زير نيم ساعت با شدت متوسط، نيازي به تنظيم دوز داروها نيست ولي براي ورزش‌هايي كه بيش از نيم ساعت طول مي‌كشد و شدت بالايي دارد، حتما بايد ميزان داروها با نظر پزشك متخصص كم شود. اگر مبتلا به ديابت نيستد و هر روز ورزش مستمر انجام مي‌دهید، بايد مصرف قند را از شب قبل شروع كنید.

    به اين شكل كه از رژيم‌هاي غذايي حاوي كربوهيدرات يا قندهاي پيچيده (غذاهايي مانند ماكاروني، برنج، نان و سيب‌زميني) استفاده كنید تا قندخون در حد مناسبي بماند.

    بهتر است نيم ساعت قبل از ورزش هم يك ماده غذايي شيرين مانند شيركاكائو، موز، خرما و... بخورید تا قند پايين نيفتد. در صورتي كه مدت زمان ورزش طولاني است، هر 30 تا 45 دقيقه نيز از نوشابه‌هاي حاوي قند و نمك استفاده كنید.

    بايد بدانيد علايم افت قند حين ورزش عبارتند از: تعريق، سردرد و تاري ديد، اما براي اطمينان بيشتر بايد بررسي‌هاي لازم صورت بگيرد تا مطمئن شويم بيماري‌هاي ديگر از جمله بيماري‌هاي قلبي، مشكلات هورموني و... مطرح نيست

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت