جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: ibs ,mdd

  1. #1
    mehdizade8 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    ارسالها
    13

    Question ibs ,mdd

    با سلام
    من دختری 26 ساله ام که 8 ساله ibs دارم،9 ماه پیش بعلت مسمومیت، آمپول متوکلوپرامید تزریق کردم که دچار حساسیت شدید و عوارض اکستراپیرامیدال شده و در پی آن ibsام شدت یافت و باعث شد بارها به بیمارستان مراجعه کنم،بعد از گذشت 5\1ماه و تحت نظر متخصص گوارش بودن و مصرف داروهای گوارشی متعدد و بهبود نیافتن شدت بیماری ibs و وارد شدن فشار روحی دیگری،دچار حالاتی شدم بطوریکه بی علت و ناگهانی دچار سرگیجه،خواب رفتگی سر و عضلات بدن،بی حسی و پایین آمدن فشار شده که پس از مدت کوتاهی و به مرور از بین می رفت(چندین بار در روز)و این حالات باعث می شد گاهی تا چند ساعت گریه می کردم وچون حداکثر 3 تا 4 ساعت می خوابیدم به پیشنهاد دکتر گوارش به روانپزشک مراجعه کردم که وی تشخیص mdd داده ومعتقد بود که ibs م نیز خوب خواهد شد،ابتدای درمان با1 قرص آمی تریپتیلین25 و کلونازپام(4\1 صبح و عصر) بود، بعد از گذشت 3ماه حالات ذکر شده از بین رفت ولی بعلت عدم بهبود ibs وخواب کم و حساسیت روحی زیاد، دکتر به مرور داروی آمی تریپتیلین را افزایش داد و البته طی این مدت داروهایی همچون والپروات سدیم،الانزاپین،داکسپین و پروپرانولول را نیز امتحان کردم اما تنها به بدتر شدن وضعیت من منجر می شد تا اینکه از 3ماه پیش داغ شدن های ناگهانی سر روزی چندین بار هم به مشکلاتم اضافه شد و نهایتا در آخرین مراجعه ام داروهای من به 6 آمی تریپتیلین25 و 3پرفنازین2 ویک چهارم کلونازپام1 تبدیل شد، پس از آن به دلیل دل درد های شدید صبحها و ادامه یافتن اسهال به متخصص داخلی دیگری مراجعه کردم که با مخالفت شدید وی در مصرف این داروها مواجه شدم که باعث تردید من در ادامه درمان شده، اکنون نیز با مصرف 2 پرفنازین هنوز داغ شدنهایم ادامه دارد ،به نظر شما آیا این دارو ممکن است به مرور در بهبود مشکلم موثر واقع شود؟ همچنین با مصرف طولانی مدت آمی تریپتیلین با دوز بالا ibs درمان می شود؟ لطفا راهنماییم کنید متشکرم

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    مسائل شما باید در کلینک حل شود...

    اظهارات شما مبهم است...

    گمان نکنم مصرف داروی متو کلوپراماید باعث شروع بیماری روده تحریک پذیر بشود ...!

    عوارض اکستراپیرامیدال ! داروی متو کلوپراماید ارتباطی با بیماری روده تحریک پذیر ندارد...

    باید وضع شما دقیقا مشخص بشود که افسردگی شدت بیشتری دارد و مهمتر است یا روده تحریک پذیر و درجه و وضع این مشکل شما چقدر است... اگر افسردگی باعث اختلال جدی در زندگی شده قائدتا تمام توجه باید به آن باشد و اگر از یک روش درمان نتیجه نگرفتید از روش دیگری که پزشک روانپزشک پیشنهاد می کند استفاده کنید خوشبختانه
    نتایج درمان افسردگی قابل ملاحظه است و روانپزشکان هم تجریه خوبی در درمان این مشکل دارند...درمان علامتی
    روده تحریک پذیر هم در کنار این مسئله باید مورد توجه باشد

    اگر روده تحریک پذیر بیشتر اختلال ایجا کرده و افسردگی اهمیت کمتری دارد شاید استفاده از داروهای صد افسردگی کمک کند شاید کمک کند... بستگی به حال شما دارد که باید بنا به حال بیمار تصمیم گرفت
    درمان بیماری روده تحریک پذیر- داروی ضد افسردگی
    درمان بیماری روده تحریک پذیر- داروی ضد افسردگی

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت