جستجو در سایت توسط گوگل

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج 1 تا 10 از 15 مجموع

موضوع: سلامت حافظه(اخبار وگزارشات)

  1. #1
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض سلامت حافظه(اخبار وگزارشات)

    دارويي براي تقويت حافظه

    جام جم آنلاين: دانشمندان آمريكايي گفتند دارويي اختراع كرده اند كه باعث افزايش فعاليت هاي شيمايي مغز مي شود. به نوشته عرب آنلاين ، دكتر جاري لينچ گفت: اين دارو با تكيه بر ماده cx717k كه يكي از مواد سازنده امباكينات است حافظه را تقويت مي كند.
    داروي مذكور به 16 داوطلب انگليسي داده و گفته شد اين دارو باعث تمركز و آگاهي آن ها مي شود.
    اين دارو در معالجه آلزايمر قابل استفاده است. شركت كورتيكس نيز قرار است از اين دارو در معالجه كودكاني كه تمركز ندارند استفاده كند.
    دكتر لينچ گفت: داروي تقويت حافظه باعث مي شود سلول هاي عصبي به طور مداوم و بهتر كار كنند و هيچ تاثير جانبي منفي ندارد چرا كه سرشار از ويتامين است.

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    ناراحتي عصبي ، حافظه را ضعيف مي كند

    جام جم آنلاين: يك تحقيق حاكي است ترشح ميزان بالاي هورمون هاي ناراحتي عصبي باعث كاهش حافظه در اشخاص سالخورده و جوانان مي شود.
    به نوشته عرب آنلاين ، محققان مركز تحقيقات بيمارستان داگلاس و دانشگاه ماك گيل كانادا با بررسي ميانگين ترشح هورمون كورتيزول سالخوردگان در 3 تا 6 سال به اين نتيجه رسيدند كه افزايش ميزان اين هورمون ، نارسايي هاي حافظه را به دنبال مي آورد.اين تحقيق مي افزايد: چون تاثيرات منفي ناراحتي عصبي طولاني است سالخوردگان اغلب دچار ضعف حافظه هستند.محققان گفتند: معالجه به موقع و بودن تحت نظر پزشك بهترين راه تنظيم ميزان هورمون كورتيزول است.اين گروه با بررسي كودكان و جوانان بين 6 تا 14 سال گفتند: كودكان طبقه متوسط و پايين جامعه بيش از هم سن و سالان خود در طبقه بالاي جامعه دچار ناراحتي هاي عصبي هستند.

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    روش موثر در بازسازي حافظه

    ٨ روش موثر در بازسازي حافظه :
    آيا اخيرا فراموش مي کنيد دسته کليد خود را کجا گذاشته ايد؟ داخل اتاق ميشويد بدون اينکه بدانيد براي چه کاري به ان سمت ميرويد؟

    آيا بعد از ريختن چاي در استکان قوري را در يخچال مي گذاريد؟ شماره تلفن منزل خود را فراموش مي کنيد ؟

    نگران نباشيد! متخصصان معتقدند که استرس هاي روزمره تا حدي مغز انسان را تحت تاثير قرار مي دهند که کم حافظگي را به وجود مي آورد.

    روانشناسان در اين زمينه تو صيه مي کنند که :

    ١. موز بهترين دوست حافظه : ويتامين b بهترين تغذيه حافظه است و موز داراي اين منبع غني ميباشد.

    ٢. مهرباني با خويشتن : انجام کارهاي مورد علاقه مانند خريدن يک شاخه گل , کتاب رمان, ملاقات دوستان قديمي و ........ باعث افزايش ترشح

    هورمون " دوپامين " مي شود که احساس خوبي را در فرد به وجود مي آورد و اين افزايش تاثير مثبتي بر سلسله اعصاب و آن بخش از مغز که مسوول حافظه است ميگذارد.

    ٣. قدم بزيند : زنان يا مرداني که در به طور مرتب قدم مي زنند بسيار کمتر دچار فراموشي ميشوند . چرا؟ تحقيقات نشان داده است که فعاليت ,ارتباط مغزي را در بخشي که ذهن مسوول حافظه است گسترش مي دهد.

    ٤. غذاي سس دار نخوريد : بر اساس تحقيقات انجام شده برروي عادت غذايي بيش از ٨ هزار نفر , استفاده از اين نوع سس ها و غذاهاي سويا دارباعث کاهش قدرت حافظه مي شود. علت آن است که يک ماده شيميايي موجود در اين نوع سس ها و سويا که گفته مي شود ضد سرطان و بيماري قلبي است دقيقا عکس اين خواص را با خود دارد. با اين حال يک بار خوردن آن در هفته چندان مشکلي ندارد!

    ٥. خواب به موقع : يک استراحت خوب مغز مي تواند اطلاعات بشتر و بهتري را به حافظه شما باز گرداند تا مغزي که تمام روز را بدون استراحت گذرانده باشد .

    ٦. بيشتر به خودتان برسيد : تحقيقات نشان مي دهد افرادي که رژيم هاي غذايي بسيار کم کالري در برنامه روزانه خود دارند نه تنها پروسه اطلاع رساني را بسيار کند انجام مي دهد بلکه از ديگر افراد هم سن و سال خود که اين رژيم را ندارند نيز کمتر قادر به استفاده از حافظه خود مي باشند.

    لذا به فکر خود باشيد و رژيم هاي غير موجه را فراموش کنيد.

    ٧. چاي گياهي بنوشيد : آهن براي عملکرد صحيح حافظه ضروري است و نوشيدني هاي کافئين دار به علت دارا بودن موادي به نام " تانن " ( اسيد تانيک) که ٧٥ درصد آهن موجود در بدن را از بين مي برند.

    ٨. خوردن قند و شکر مصنوعي را کاهش دهيد : اين امر ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند اما نوشيدن بيش از يک يا دو نوشيدني رژيمي در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخريب مي کند . خوشبختانه تاثيرات منفي اين مسئله دائمي نيست و شما به راحتي مي توانيد با قطع مصرف شيريني هاي مصنوعي مجددا حافظه خود را اصلاح کنيد.

  4. #4
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    اسيد فوليك زياد از تحليل تدريجي مغز جلوگيري مي‌كند
    مصرف زياد سبزي و ميوه‌هاي تيره رنگ در بهبود حافظه سالمندان موثرست



    براساس يافته‌هاي آخرين تحقيقات دانشمندان، استفاده زياد از اسيد فوليك از تحليل تدريجي مغز جلوگيري مي‌كند. به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين دانشمندان اعلام كردند كه استفاده زياد از اسيد فوليك، حافظه افراد مسن را نيز بهبود مي‌بخشد. پژوهشگران آلماني اعلام كردند كه همچنين تحقيقات نشان مي‌دهد كه رژيم غذايي شامل مقادير بيشتري از Folate ( يك نوع ويتامين B كه در حبوبات و ميوه‌هاي با رنگ تيره و سبزيجات وجود دارد) از بروز بسياري از بيماريها پيشگيري مي‌كند. همچنين ثابت شده است كه اين ويتامين از بروز عوارض مغزي و نخاعي در جنين و همچنين بيماريهاي قلبي و سكته جلوگيري مي‌كند. با اين حال اين دانشمدان اعلام كرده‌اند كه همزمان با بالا رفتن سن،‌ تحليل در مغز اجتناب‌ناپذير خواهد بود.

  5. #5
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    سيب زميني سرخ كرده شكلات و شيريني فراموشي مي آورند

    جام جم آنلاين: يك تحقيق پزشكي نشان داد غداهايي مثل سيب زميني سرخ كرده شكلات و شيريني جات باعث ايجاد فراموشي مي شود.
    به نوشته مجله علم اعصاب تكرار در مصرف اين غذاها زيان هاي جبران ناپذيري بر مغز وارد مي آورد و حافظه انسان را در معرض خطر قرار مي دهد.
    محققان در مركز تحقيقات مغز دانشگاه كاليفرنياي آمريكا گفتند: غذاهاي روغني نشاسته دار و شيرين تا حد زيادي مواد شيميايي و طبيعي مغز را از بين مي برند. اين مواد در آموزش يادگيري و يادآوري نقش بسزايي دارند. اشخاصي كه از خوراكي هاي روغني و غذاهاي نشاسته دار استفاده مي كنند اغلب از ناتواني مغزي خود گله مند هستند.
    دانشمندان با دادن غذا هاي روغني و شيرين به موش ها به مدت دو ماه و بدون كمترين فعاليت به اين نتيجه رسيدند كه آن ها نسبت به موش هايي كه همان غذا را مي خورند اما تحرك دارند و موش هايي كه غذاي سالم مي خورند اما بي تحرك هستند تفاوت دارند.

  6. #6
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    خواب شبانه حافظه را تقويت مي‌كند

    فارس: تحقيقات نشان مي‌دهد كه خواب شبانه باعث ايجاد تغييراتي در مغز مي‌شود كه تا‡ثير مثبتي بر حافظه افراد دارد.
    بر اساس اين پژوهش‌ها خواب، ‌خصوصاً خواب مناسب شبانه باعث تقويت قدرت حافظه مي‌شود.
    محققان‌ ‌دريافته‌اند كه نه تنها كودكان و نوزادان بلكه كساني كه آسيب‌هاي مغزي ديده‌اند نيز‌ ‌نيازمند خواب بيشتري هستند

  7. #7
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    عصاره گياهي مريم گلي باعث افزايش قدرت يادآوري مي‌شود

    نتايج يك تحقيق نشان مي‌دهد كه عصاره برگ گياه مريم گلي به صورت وابسته به دوز سبب افزايش ميزان يادآوري حافظه در موش‌هاي صحرايي نر مي‌شود.

    در اين تحقيق كه توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران و واحد ورامين انجام گرفته، آمده است: به دليل خاصيت آنتي اكسيداني گياه مريم گلي، اين گياه اثرات درماني متنوعي ازجمله اثرات ضدباكتريايي، ضدقارچي، ضد ويروسي و هيپوگليسميك دارد و همچنين به عنوان يك ماده محافظ در مواد غذايي از جمله گوشت و پنير استفاده مي‌شود.

  8. #8
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    كمبود ويتامين b12 افراد را دچار اختلال حافظه مي‌كند

    مصرف ويتامين b12 (كوبالامين) منجر به سلامت سلولهاي عصبي و سلولهاي قرمز خون مي‌شود.

    ويتامين b12 در موادي همچون جگر، گوشت سفيد، ماهي قزل‌آلا، آزاد و تن، ماست، شير، تخم‌مرغ، صدف و غلات يافت مي‌شود.

    عوارض كمبود اين ويتامين كم خوني، افسردگي، تهوع، كاهش وزن، يبوست، نفخ، بي‌اشتهايي، خارش دستها و پاها، گيجي، اختلال حافظه و تغييرات عصبي است.

    مقدار مصرف روزانه از اين ويتامين ‌٤/٢ ميكروگرم است

  9. #9
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    تقويت حافظه با تغذيه خوب

    رويترز: به‌عقيده پژوهشگران داشتن يك رژيم غذايي غني از ماهي در كنار يك زندگي پرجنب‌وجوش و سالم از تضعيف حافظه به‌دنبال افزايش سن پيشگيري مي‌كند. براساس مطالعات جديد افرادي كه ازنظر جسماني قوي هستند، از استرس‌هاي شديد دوري مي‌كنند و يك زندگي متنوع و با رژيم غذايي خوب دارند در سنين بالا زندگي بهتري خواهند داشت.

    WWW.SALAMAT.IR

    خوردن گل كلم حافظه را تقويت مي‌كند


    تازه‌ترين مطالعات نشان مي‌دهد مصرف برخي انواع ميوه و سبزي‌ها به ويژه گل كلم مي‌تواند حافظه را تقويت كند.

    به گزارش خبرنگار سرويس «نگاهي به وبلاگ‌ها»ي ايسنا بلاگر http://www.pezeshk.us/ به نقل از خبرگزاري فرانسه از لندن مي‌نويسد: اين تحقيق كه شواهد علمي در تاييد اين فرضيه ارايه مي‌كند در پيشگيري و درمان آلزايمر كاربردهاي مهمي خواهد داشت.

    عصاره پنج نوع ميوه و سبزي شامل گل كلم، سيب زميني، پرتقال، سيب و تربچه حاوي موادي است كه تاثير آن‌ها مشابه داروهاي درمان آلزايمر است.

    بيشترين ميزان اين ماده در گل كلم يافت مي‌شود.

    آلزايمر كه هيچ درماني براي آن پيدا نشده، شايع‌ترين شكل زوال عقل در بين سالمندان است. اين بيماري به شدت توانايي فرد را در انجام فعاليت‌هاي روزانه مختل مي‌كند و در بخش‌هايي از مغز كه تفكر، حافظه و زبان را كنترل مي‌كند ايجاد اختلال مي‌نمايد.

    بيشتر داروهاي درمان آلزايمر نقش بازدارندگي آنزيم استيل كلرينستراز را دارند كه عامل تجزيه پيام‌رسان عصبي استيل كولين است.

    هرچند پيش از اين هم دانشمندان مي‌دانستند برخي سبزيجات معمولي خواص ضد استيل كولينستراز دارند، اما هيچ تحقيق مفصلي در اين زمينه انجام نشده بود. مطالعه جديد اين تاثير را در تمامي اين پنج نوع ميوه و سبزي تاييد مي‌كند.

    محققان دريافتند اين ماده مؤثر گلوكوسينولات glucosinolates است كه دسته‌اي از تركيبات آن در تمام خانواده كلم‌ها يافت مي‌شود.

    با اين حال هنوز ثابت نشده است كه خوردن گل كلم تاثير مفيدي بر بيماري آلزايمر دارد يا خير؟

    اما تاثير طولاني مصرف مرتب اين تركيبات در جلوگيري از كاهش ميزان استيل كولين در دستگاه عصبي مركزي مفيد است.

  10. #10
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    خوردن مداوم سيب زميني سرخ كرده و شكلات سبب بروز فراموشي مي‌شود



    خوردن مداوم غذاهايي مانند سيب زميني سرخ كرده و شكلات و شيريني سبب بروز فراموشي مي‌شود.

    به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، بر اساس نتايج پژوهشها خوردن اين مواد زيانهاي جبران ناپذيري به مغز وارد مي‌كند و حافظه انسان را در معرض خطر قرار مي‌دهد.

    به گفته پژوهشگران، غذاهاي روغني، نشاسته‌دار و شيريني تا حد زياد مواد شيميايي و طبيعي مغز را كه در آموزش و يادگيري نقش بسزايي دارد از بين مي‌برد.

    افرادي كه از خوراكي‌هاي روغني و غذاهاي نشاسته‌دار استفاده مي‌كنند اغلب از ناتواني مغزي رنج مي‌برند

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت