جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 4 از 4 مجموع

موضوع: واریس پا - بارداری (مقالات)

  1. #1
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض واریس پا - بارداری (مقالات)

    واريس وريد ها:


    واریس ها برجستگي های آبي رنگ روي پاي شما است كه مي تواند ارثي باشد و يابدنبال تغييرات هورموني ويا در اواخر حاملگي بعلت بزرگي رحم و فشار آن روي عروق واندام تحتاني ايجاد مي شودواريس مي تواند در رانها و ساق پا درد ايجاد كند.


    *گاهي اطراف واژن هم وريد هاي آبي و متورم خواهيد ديد كه بعلت افزايش فشار روي وريد هاي لگن است


    براي كاهش واريس:


    در هنگام نشستن پا ها را روي هم قرار ندهيد و از يك چهار پايه كوچك براي زير پا استفاده كنيد

    در هنگام ايستادن پاها را مرتب جابجا كنيد

    شنا كردن و قدم زدن بسيار موثر است

    كفش پاشنه كوتاه بپوشيد

    روزي چند بار دراز كشيده پا ها را بالاتر از سطح بدن قرار دهيد

    از پوشيدن جورابهاي سفت بعلت كاهش خونرساني پرهيز كنيد

    اگر واريس در خانواده شما شايع است در بارداری از شورتهاي حمايتي مخصوص و يا جوراب واريس استفاده كنيد.

    اگر در ناحيه واژن واريس داشتيد بهتر است براي بهبود درد آن از پد هاي پهن و محكمي كه در لباس زير قرار مي گيرد استفاده كنيد

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    طي 9 ماه بارداري، شايد شما نيز اين حس را پيدا کنيد که پاهايتان سنگين است و واريس گرفته‌ايد. خوشبختانه اين ناراحتي نيز مانند بيشتر ناراحتي‌هاي دوران بارداري، موقتي و گذرا است. بارداري سبب تغيير سريع ارگانيسم بدن مادر مي‌شود. اولين اثر آن نيز کند کردن جريان خون در رگ‌هاي ران‌ها و ساق پا است. به همين دليل بسياري از زنان از واريس پاهايشان شکايت مي‌کنند. به مرور زمان که جنين بزرگ مي‌شود، رحم بيش از پيش حجيم‌تر شده و رگ‌هاي لگن را تحت فشار قرار مي‌دهد. اين فشار به ويژه در وضعيت خوابيده بسيار بيشتر است و از حرکت يکنواخت خون در رگ‌ها جلوگيري مي‌کند.
    از سوي ديگر، طي 9 ماه بارداري بعضي هورمون‌ها و به ويژه پروژسترون به مقدار بسيار زيادي توليد مي‌شود تا بافت‌ها را نرم کند و رشد جنين در رحم و زايمان راحت‌تر صورت گيرد. اين هورمون‌ها روي رگ‌هاي بدن نيز تاثير مي‌گذارند، آنها را منبسط مي‌کنند و ديواره‌هاي رگ‌ها را ضعيف‌تر مي‌کندو به اين ترتيب، جريان خون در رگ‌هاي پا کمي مختل مي‌شود. با اين حال، تمامي زنان باردار در مقابل اين‌گونه مشکلات يکسان نيستند. در اين ميان، عوامل وراثتي نيز دخيل بوده و احتمال بروز اين‌گونه ناراحتي‌ها با بالاتر رفتن تعداد زايمان‌ها نيز افزايش مي‌يابد. به طور معمول تنها 10 تا 20 درصد مادراني که براي اولين بار باردار شده‌اند، دچار سنگيني و خستگي پاها مي‌شوند ولي تقريبا 40 درصد زناني که براي چهارمين بار باردار شده‌اند، از اين ناراحتي رنج مي‌برند.
    در طول بارداري، زناني که خستگي پاها در آنها ارثي است يا در گذشته واريس داشته‌اند، بايد اين سه قاعده را رعايت کنند:
    • جلوگيري از افزايش وزن که سبب فشرده شدن بيشتر رگ‌ها مي‌شود، پياده‌روي تا حد ممکن و استفاده از جوراب مخصوص واريس. مصرف داروهاي تقويت کننده عروق نيز مي‌تواند تا حدي از سنيگني و درد پاها بکاهد. اين داروها تاثير سويي روي جنين نمي‌گذارند با اين حال بيشتر پزشکان آن را پس از زايمان تجويز مي‌کنند. در بيشتر موارد با تولد نوزاد تمامي مشکلات دوران بارداري از جمله خستگي پاها برطرف مي‌شود.
    • براي مدت طولاني سر پا نايستيد، وقتي مي‌نشينيد، پاهايتان را جفت نکنيد، وسايل سنگين را بلند نکنيد چون بيش از پيش به رگ‌هاي پا فشار مي‌آورند، مراقب وزن خود باشيد، به‌طور مرتب فعاليت ورزشي مانند پياده‌روي، شنا و ژيمناستيک انجام دهيد.
    • وقتي مي‌خوابيد، پاهايتان را 5 تا 10 سانتي‌متر بالاتر ببريد تا جريان خون راحت‌تر شود، از گرما فاصله بگيريد، شوفاژهاي زميني، حما‌م‌هاي گرم، اپيلاسيون با موم گرم و سونا براي شما مناسب نيست، سيگار را کنار بگذاريد. دخانيات دشمن جنين و رگ‌هاي خوني است.

    هفته نامه سلامت

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    واریس پاها در بارداری


    واریس، تورم رگ‌های سطح پوست است که در برخی موارد نیز دردناک می‌شود.

    این رگ‌ها معمولا در ناحیه ساق پا یا ران‌ها و به رنگ‌های آبی تیره یا بنفش دیده می‌شوند.

    هم‌زمان با رشد کودک و افزایش وزن مادر، این واریس‌ها شدت پیدا می‌کند.

    افزایش سطح هورمون پروژسترون در بدن مادر، باعث شل‌شدن دیواره رگ‌های خونی می شود.

    علاوه بر این، افزایش حجم خون در بدن نیز باعث بزرگ شدن رگ‌ها می‌شود.

    در ابتلا به واریس، عوامل دیگری مانند سابقه خانوادگی، چاقی و مدت زمان ایستادن نیز دخیل هستند.



    اگر چه شیوه‌ای قطعی برای پیشگیری از این مشکل وجود ندارد، اما با رعایت مواردی می‌توان شدت آن را کاهش داد:

    * ورزش: واریس بر اثر اختلال در جریان خون رخ می‌دهد، از این رو زنان باردار باید سعی کنند تا جریان خون را در بدن خود بهبود بخشند. پیاده‌روی، شنا، دوچرخه سواری، انجام حرکات ایروبیک و ... در این میان نقش مؤثری دارند.

    * بالابردن پاها: با قراردادن پاها روی سطحی بلند (بالاتر از سطح قلب) جریان خون دوباره به سمت قلب باز می‌گردد.

    * جوراب: کش تنگ جوراب مانع از جریان خون در رگ‌های میانی پا می‌شود. از این رو کش جوراب باید گشاد باشد تا خون به راحتی در پاها جریان داشته باشد.

    * نشستن چهار زانو: اگرچه ممکن است نشستن در این وضعیت برای مادر راحت باشد، اما باید توجه داشت که این وضعیت، فشار بیشتری را بر رگ‌ها وارد آورده و جریان خون را قطع می‌کند.

    * ایستادن طولانی مدت: ایستادن طولانی مدت باعث می‌شود تا خون در پاها جمع شود، اما در صورت حرکت دادن پاها، خون در پاها جریان پیدا می‌کند.
    در موارد حاد، واریس باعث تشکیل لخته خون یا زخم در پاها می‌شود و گاهی نیز این مشکل با تب همراه است که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

    اگر چه به طور طبیعی طی چند ماه پس از زایمان این مشکل از میان می‌رود، اما در صورت تداوم آن می‌توان از روش‌های دارویی با تجویز پزشک بهره گرفت.

    زهرا شیدایی

    روزنامه ایران

  4. #4
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,961
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    واریس و بارداری
    واريس در دوران بارداري تشديدميشود وبا پيشرفت بارداري و افزايش وزن بدتر ميشود.
    واريس ممكن است پاها و يا ولو(اندام تناسلي) را گرفتار كند.
    گاهي واريسها انقدر تشديد ميشوند كه منجر به خونريزي ميشود.
    علت تشديد ان در بارداري در واقع فشار رحم باردار بر عروق برگرداننده خون است كه
    مانع جريان صحيح خون ميشود.
    راههاي بر طرف كردن اين مشكل:
    1- در طي كارهاي روزانه به طور مرتب استراحت كنيد
    2-در طي روز چند بار دراز كشيده و پاهاي خود را بالا نگه داريد
    3-از جورابهاي مخصوص در واريس پا وكمربند در واريس ولو استفاده كنيد.
    نكته كليدي در مراقبت از واريس ان است كه از ايستادن ويا اويزان نگه داشتن طولاني پا

    اجتناب كنيد.
    در موارد شديد كه واريس نياز به جراحي دارد اين كار به بعد از بارداري موكول ميشود

    هفته نامه سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت