8 ترس خیالی در مورد مواد غذایی

مترجم:مژگان عبدالکریمی (همکاری افتخاری)



امروز همه چیز به نوعی نگران کننده و ترسناک به نظر می رسد. از همه آنها ترسناکتر مسائلی در مورد غذاها می باشد. هر روز داستان های وحشتناکی مثل ماهی های حاوی جیوه و کلسترول بالاو... می شنویم.

اما خبر خوشی برای شما دارم. مسئله وحشتناکی در مورد غذاهای موجود در سوپر مارکت ها وجود ندارد. چراکه شما میدانید که چطور از خود مراقبت کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به حس درونی و غریزی خود اعتماد کند. وخبر خوب اینکه در این جا خوراکی های آمده است که از این پس می توانید با خیالی راحت آنها را میل نمایید.

1.چربی شما را چاق می کند.

خوردن چربی شما را چاق نمی کند. در واقع نخوردن کافی چربی باعث چاقی­تان می شود. طبق تحقیقات مجله جورنال مدیسین 2008، رژیم های غذایی حاوی چربی مفید بیشتر، بهتر از رژیم های غذایی با چربی کم است. این چربی های مفید هم برای سلامت وهم برای کاهش وزن سودمند است. چربی­های غیر اشباع شده مانند آنچه در آجیل و ماهی آزاد و روغن زیتون یافت می­شود از عناصر اصلی در رژیم غذایی سالم می باشد.



2.نان باعث چاقی تان می شود.

درواقع مصرف نوع مناسبی از نان و غلات باعث کاهش وزن شما می­شود. دراصل، افرادی که غلات کامل مصرف می کنند نسبت به افرادی که غلات را از رژیم غذایشان حذف کرده اند شکم های کوچکتری دارند و چربی کمتری در ناحیه شکمشان انباشته میشود. چراکه فیبر غذایی موجود در غذاهای حاوی غلات کامل (حاوی دانه کامل غلات و سبوس آن) سرعت هضم غذا را کاهش داده و مدت بیشتری فرد را سیر نگه می دارد. البته توصیه می شود که همچنان از مصرف غلات فراوری شده و تصفیه شده و آردهای غنی شده خودداری کنید. تنها از نان هایی که حاوی غلات کامل و گندم کامل است، استفاده نمایید.



3. خوردن چندین وعده غذایی سبک باعث چاقی شما می­شود.

در اصل با خوردن وعده­های غذایی سبک در طول روز می توانید کمری باریک داشته باشید. اخیرا محققان اسپانیایی دریافته اند که افرادی که رژیم غذایی حاوی وعده­های غذایی سبک، با پروتئین بالا و قند پایین را دارند، کاهش وزنشان بیشتر است. چرا؟ چون خوردن مرتب وعده های غذایی سبک در طول روز، سطح قند خونتان را متعادل نگه می دارد و اجازه نمی دهد بدنتان چربی بیشتری ذخیره کند. از جمله غذاهایی که پروتیئن بالا و قند پایینی دارد می توان آجیل و لبنیات کم چرب مثل ماست را نام برد.



4. قهوه برای سلامتی مضرر است.

طبق تحقیقات 2006 در مجله دیابت، افرادی که قهوه مصرف می کنند کمتر دچار دیابت نوع دو می شوند، همینطور خطرابتلا به بیماری­های پارکینسون، زوال عقلی، سکته، افسردگی در این افراد کاهش می یابد. براساس تحقیقات دانشگاهی در پنسیل وانیا، قهوه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی آمریکایی هاست.



5. فکر کردن به غذاها منجر به چاقی می شود.

طبق تحقیقات هلندی­ها تفکر به غذاها(مناسب) می تواند به شما کمک کند تا لاغر بمانید. نکته ای که اینجا وجود دارد این است که زمانی که از افراد لاغر سوال شد، هنگامی که 2 ساعت قبل از وعده غذاییتان گرسنه میشوید چه کار می کنید؟ پاسخ انها به این سوال این بود که یک مشت آجیل می خورم. در نتیجه افراد لاغر حتی هنگام گرسنگی در فکر غذاهای سالم هستند.

برای اینکه کمتر گرسنه شوید غذاهای مغذی و آجیل ها را در دسترس خود قرار دهید. بعلاوه برای صرفه جویی در وقت و پول خود و مصرف کالری کمتر، سعی کنید غذاهای خانگی مصرف کنید(بجای غذاهای آماده).



6. دسر زندگی­­­تان را تباه می کند.

دسرها زندگی را زیباتر می کند و به شما کمک می کند لاغر بمانید. بی شک کیک شکلاتی برای سلامتی شما خوب نیست اما تحقیقات نشان داده است حذف کامل دسرها باعث افزایش تمایل شما به مصرف آنها می شود. پس مقدار کمی از آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا برای زیاد خوردن آن رویا پردازی نکنید.



7. گوشت قرمر باعث حمله قلبی می­شود.

تحقیقات اخیر هارواد نشان داده است که درحالی که خوردن گوشت فراوری شده مثل هات داگ می تواند به بیماری­های قلبی منجر شود. در عین حال خطری افرادی که گوشت های فراوری نشده را مصرف می کنند، تهدید نمی کند. گوشت حاوی پروتئین کامل و تمامی 9 اسید آمینو حیاتی مورد نیاز بدن میباشد. در مطالعات بسیاری مصرف پروتئین، کاهش وزن را نشان داده است. بعلاوه گوشت و فراورده های حیوانی تنها منبع ویتامین ب12 است. ویتامینی که باعث تولید گلبول های قرمز می­شود و سیستم عصبی را حفظ می­کند. بنابراین گوشت را به رژیم غذایی خود بیافزایید.

مراقب باشید خوردن میزان زیادی از چربی­های اشباع شده می­تواند منجر به حمله قلبی شود.



8.تخم مرغ بمب کلسترل است.

شاید بزرگترین تفکر اشتباه این باشد که تخم مرغ بخاطر کلسترول موجود در زرده آن برای قلب مضر است. اما حقیقت این است که میزان کلسترول موجود در تخم مرغ تاثیر کمی بر میزان کلسترول بدنتان دارد. وقتی صحبت از ldl یا کلسترول بد خون می­شود باید چربی ­های اشباع شده را مجرم اصلی بدانید. تخم مرغ منبع مناسبی از پروتئین و ویتامین­های گروه ب است و حتی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. تحقیقات 2008 در مجله بین المللی چاقی نشان داده است که کسانی که هرروز برای صبحانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کنند، کاهش وزنشان به میزان قابل توجهی بیشتر از کسانی است که صبحانه نان بیگل می­خورند.

آخرین مورد، روز خود را با خوردن صبحانه ای عالی که منجر به شروع و ادامه سوخت ساز بدن در ساعات بعدی می شود ، درست آغاز کنید.

ترجمه شده از یاهو