جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 6 از 6 مجموع

موضوع: عادتهای خوب غذائی - شام

  1. #1
    mehri-r آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    ارسالها
    18

    پیشفرض عادتهای خوب غذائی - شام

    من موقع شام خيلي گرسنه مي شومُ وچون مي خواهم غذاي سبك بخورم مشكل دارم كه چي بخورم؟
    لطفا من را راهنمايي كنيد
    آخرین ویرایش توسط دکتر نادر در تاریخ 06-May-2009 انجام شده است

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    شامت را به دشمنت بده!

    جام جم آنلاين: كارشناس آلماني مي گويد: نخوردن شام، عمر را طولاني و انسان را با نشاط مي كند. به نوشته الرايه، پروفسور يوهانس هوبار ، كارشناس طب داخلي طي مقاله اي در روزنامه راينيچ تسايتونگ ، نوشت: ميانگين عمر مردم جزيره اوكيناواي ژاپن صد سال است و همچنان در سلامت كامل زندگي مي كنند. آيا مي دانيد راز اين طول عمر چيست و چرا به اين جزيره مي گويند جزيره افرادي با عمر طولاني؟ وي افزود: مردم اوكيناوا شام نمي خورند و به علت استفاده از ماهي و سبزي جات ، از نشاط فراوان برخوردارند. اين كارشناس آلماني نوشت: مردم اين منطقه تا گرسنه نشوند، نمي خورند و براي همين داراي وزن متعادل هستند. وي اضافه كرد: به گفته 3000 ساله آسيايي ها: شامت را به دشمنت بده. وي افزود: كسي اگر شانزده ساعت غذا نخورد، تاثير بسيار مثبتي بر هورمون هاي بدن خود خواهد ديد.

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    بلافاصله پس از صرف شام نخوابيد

    پزشكان مي‌گويند افرادي كه دچار مشكل بازگشت اسيد معده به مري هستند نبايد بلافاصله پس از شام بخوابند.

    به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران واحد علوم پزشكي تهران، فاصلة بين غذا و به رختخواب رفتن رابطة مستقيمي با سوزش معده و بازگشت اسيد معده به مري دارد و بايد حداقل 3 ساعت بين شام و زمان خوابيدن فاصله باشد. در غير اين صورت به مرور زمان مشكل بازگشت اسيد تشديد مي‌شود و حتي ممكن است زمينه ساز سرطان مري شود.

    در صورت رعايت فاصله زماني ياد شده به تدريج مشكلات گوارشي كمتر و علائم بيماري بهبود مي‌يابد.

  4. #4
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    خوردن پنير قبل از خواب

    جام جم آنلاين: محققان انگليسي گفتند خطرناك بودن خوردن پنير قبل از خواب، خرافه است. به نوشته عرب آنلاين، خرافه انگليسي مي گويد خوردن پنير باعث ديدن خواب هاي بد و وضعيت مزاجي ناسالم مي شود. انجمن پنيرسازان انگليس از 200 داوطلب دعوت كرد تا ضمن آزمايشي، 20 كيلو انواع پنير را نيم ساعت پيش از خواب بخورند.
    72 درصد اين افراد گفتند خواب آرامي داشتند و 67 درصد نيز گفتند خواب هايي كه ديده اند به خوبي به خاطر دارند. هيچ يك از شركت كننده ها خواب ناراحت كننده و كابوس نديده بودند.

  5. #5
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    بعد از شام ، غذا نخورید

    نتایج تحقیقات محققان آمریکایی حاکی است، احتمال ابتلا به اختلالات جدی در بیماران مبتلا به دیابت که پس از شام شب باز هم به خوردن غذا روی می‌آورند، افزایش می‌یابد. این محققان با مطالعه روی 714 بیمار دیابتی دریافتند، احتمال چاقی، کنترل ضعیف فشار خون، دیابت، بیماری قلبی، اختلال عملکرد کلیه و آسیب عصبی در بیمارانی که بیش از یک سوم کالری‌های روزانه خود را از خوردن غذا پس از شام دریافت می‌کنند 2 تا 3 برابر بیشتر است. مجله مراقبت دیابت به نقل از این محققان می‌نویسد ، نشانگان خوردن شبانه نوعی واکنش به استرس در این بیماران است

    توصيه محققان: كمر بندها را هنگام شام شل كنيد

    تحقيقات انجمن پزشكان آمريكا حاكي است تغيير شيوه زندگي مي‌تواند در كاهش سوزش سردل كمك كننده باشد. به نقل از health day، اين پزشكان مي گويند: <خوردن غذاي كمتر در هر وعده غذايي باعث كاهش فشار در قسمت پاييني لوله مري مي‌شود و از بازگشت غذا جلوگيري مي كند.> كاهش مصرف غذاهايي مثل فلفل، سير، پياز، گوجه فرنگي، غذاهاي پرادويه، مركبات، كافئين و نيكوتين و آزاد كردن كمر بند ولباس‌هاي تنگ در كاهش اين بيماري موثر است. عدم دراز كشيدن بعد از غذا حداقل به مدت سه ساعت، ترك سيگار و كنترل وزن،خوابيدن به پهلوي چپ مي تواند سوزش سر دل را به حداقل برساند




    شام حداكثر 6 ساعت قبل از خواب صرف شود
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  6. #6
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    خوردن قبل از خواب


    خوردن غذا در آخر شب آن‌هم در حجم زیاد علی‌الخصوص هم که بیشتر از کربوهیدرات‌ها تشکیل شده باشد باعث افزایش درصد چربی بدن خواهد شد.

    زمان و نوع غذائی که در آخر روز می‌خورید تأثیر زیادی بر روی وزن‌تان دارد. اگر فرد در زمان مناسب غذای مناسب بخورد به‌طور حتم کاهش وزن در زمان خواب را تجربه خواهد کرد. و حال اگر فرد در زمان نامناسب غذای نامناسب بخورد آن‌موقع است که فردای آن‌روز وقتی از خواب بیدار شد، اندکی افزایش درصد چربی را تجربه خواهد کرد.
    برای موفقیت‌آمیز کردن روند کاهش وزن، شخص می‌بایست دو تا ساعت قبل از خواب چیزی نخورد. البته فرد نمی‌بایست قبل از خواب احساس گرسنگی شدید کند البته اندکی احساس گرسنگی قابل قبول می‌باشد.. هنگامی‌که فرد قصد کاهش وزن را دارد داشتن اندکی احساس گرسنگی قبل از رفتن به داخل رختخواب علامت خوبی می‌باشد. شاید بتوان این علامت را این‌طور بیان کرد که بدن وظیفه محوله روزانه‌اش که همانا کاهشی چربی است را به‌درستی انجام داده است.
    اگر یک‌چنین احساسی در فرد ظاهر نشود می‌توان آن‌را نشانهٔ عدم چربی‌سوزی دانست. بیائید در نظر بگیریم که شما از دستوری که مغزتان قبل از رفتن به رختخواب صادر کرده پیروی می‌کنید در این‌صورت دیگر بدن سراغ چربی ذخیره شده داخلی‌اش نمی‌رود و به احتمال زیاد بر میزان آن نیز خواهد افزود. هر زمان که ما غذا می‌خوریم سرعت متابولیسم تا حدی افزایش می‌یابد. ولی این خاصیت متابولیسم شب‌هنگام و در وعده غذای آخر شب یا کلاً قطع و یا به حداقل می‌رسد. بنابراین در این وعده آن خاصیت افزایش سرعت متابولیسم که پس از خوردن یک وعده غذائی ظاهر می‌شود را نخواهید داشت.
    دلیل این مسئله هم به این خاطر است که بدن حداکثر تا دو ساعت پس از وعده غذای قبل از خواب خود را آماده خوابیدن می‌کند. کاهش سرعت متابولیسم قبل از خواب جزء عملکردهای طبیعی بدن محسوب می‌شود. بنابراین هر زمان که سرتان را روی بالش قرار می‌دهید کالری مصرفی بدن‌تان به‌حدی می‌رسد که تنها بتواند کالری مورد نیاز برای ضربان قلب، شش‌ها، مغز و ارگان‌های حیاتی دیگر را فعال نگه‌دارد. و این میزان به‌طور معمول حداقل کالری مصرفی محسوب می‌شود.
    خوردن غذا در آخر شب دارای تأثیرات منفی در سرعت متابولیسم در روز بعد نیز می‌باشد. برای نمونه فرض می‌کنیم که فرد در ساعت ۹:۳۰ دقیقه شب یک‌عدد ساندویچ را به همراه مقداری چیپس خورده و ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه هم به رختخواب رفته. ساعت ۸ صبح روز بعد وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شود آخرین چیز در ذهنش صبحانه می‌باشد. دلیل آن‌هم خیلی ساده است، چون شخص هنوز به‌دلیل خوردن غذای شب قبل احساس سیری می‌کند. و بدین ترتیب و با نخوردن صبحانه مشکل دو چندان می‌شود چون صبح هنگام سرعت متابولیسم در بالاترین سطح خود قرار دارد ولی به‌دلیل نخوردن صبحانه بدن سرعت متابولیسم را در پائین‌ترین سطح خود حفظ می‌نماید.
    ● مواردی که باید به‌خاطر داشته باشید
    خوردن غذا در آخر شب آن‌هم در حجم زیاد علی‌الخصوص هم که بیشتر از کربوهیدرات‌ها تشکیل شده باشد باعث افزایش درصد چربی بدن خواهد شد.
    خوردن موادغذائی با شاخص گلیسمیک بالا مثل (پاستا، سیب‌زمینی، برنج، شکر و...) قبل از خواب باعث افزایش یک‌باره ترشح انسولین شده و در نتیجه تولید و تأثیر مهم و مفید هورمون رشد (HGH) را بی‌رنگ می‌سازد.
    هیچ می‌دانستید که ۸۰ درصد هورمون‌های چربی‌سوز و عضله‌ساز در خواب ۸ ساعتی شب آزاد می‌شود.
    در صورت نخوردن غذا برای ۱۱ ساعت (۸ شب تا ۷ صبح برای مثال) بدن از ساعت پنجم خواب حدوداً ساعت یک نیمه‌شب شروع می‌کند به چربی‌سوزی آن‌هم در نرخ بالا و ادامه دادن به این روند تا بیدار شدن صبح روز بعد.
    وعده غذای شب را حداقل ۳ ساعت قبل از خواب میل کنید چون بدین‌ترتیب زمان بیشتری برای کالری سوزی خواهید داشت و در ضمن گرسنگی شدید هم سراغ‌تان نخواهد آمد.
    در طول روز هر ۳ ساعت یک‌بار یک‌وعده غذائی و یا میان‌وعده سبک میل کنید.
    وعده آخر غذای روزانه‌تان می‌بایست بیشتر از پروتئین (برای مثال سینه‌مرغ) و فیبرها (کاهو، سبزیجات) تشکیل شده باشد. حتی‌المقدور سعی کنید در وعده انتهائی از خوردن کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای پرهیز کنید.
    اگر جزء آن‌دسته از افراد هستید که نمی‌توانید اشتهای‌تان را کنترل کنید پس حتی‌المقدور در شب از کربوهیدرات‌های با شاخص گلیسمیک پائین مثل سبزیجات تازه، خیار، سیب، آلبالو و حبوبات آن‌هم در حجم کم میل کنید.
    اگر در حال حاضر تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهید و عضله‌سازی را هم به برنامه‌تان افزوده‌اید پس به‌عنوان وعده‌غذائی شب، پنیر کم‌چرب محلی که دارای آمینواسید با سرعت جذب آهسته کی‌سین (Casein) را به‌عنوان منبع پروتئینی‌تان انتخاب کنید.

    مجله دانش ورزش
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت