جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 4 از 4 مجموع

موضوع: سلامت تغذیه- مصرف زیاد شیرینی جات

  1. #1
    م صادق آفلاین است عضو دائمی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    32

    پیشفرض سلامت تغذیه- مصرف زیاد شیرینی جات

    با سلام

    من 24 سال دارم واز بچگي علاقه زيادي به شيريني جات داشتم و حتي در كودكي در يك مراسم عروسي 13 شيريني خامه اي خوردم و الان هم مصرف شيريني ام بالاست. البته چاق نيستم و 68 كيلو وزن دارم. بعضي ها ميگويند خوردن شيريني به اين حد براي كبد ضرر دارد. از شما ميخواستم ضررهاي خوردن شيريني را براي من بيان كنيد.
    با تشكر فراوان

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    ... عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در ادامه يادآور شد: مصرف شيريني‌ها نيز از قاعد كلي مورد ذكر درمورد آجيل پيروي مي‌كند، با اين تفاوت كه زياده مصرف كردن شيريني عوارض بيشتري را در مقايسه با مصرف بي‌رويه آجيل به همراه خواهد داشت. وي گفت: ‌عنوان مي‌شود كه مصرف شكر در دنيا سه برابر ميزان مورد نياز آن است به عبارتي مي بايست مصرف شكر را به يك سوم كنوني تقليل داد، كه قطعاً كاهش مصرف شيريني از راهكارهاي موثردر اين راستا خواهد بود. اين متخصص علوم تغذيه گفت: شيريني‌جات به لحاظ دارا بودن انرژي زياد بويژه در موادي نظير خامه‌ها كه حاوي انرژي متراكمي هستند، در امر چاقي و افزايش وزن نسبت به آجيل از اهميت بيشتري برخوردارند. وي با تاكيد بر بيشتر بودن پيامدهاي مصرف بي رويه شيريني در اطفال، اذعان داشت: يكي از آثار شيريني كاهش اشتها به لحاظ ايجاد سيري كاذب مي باشد، كه اين امر براي اطفال كه درسنين رشد قرار دارند باعث كمبود سايرمواد مغذي مورد نياز جهت رشد و بالندگي مي‌گردد. دكتر مظفري در پايان با اشاره به استفاده از برخي تركيبات نظير رنگ‌ها، ‌كاكائو و ساير مواد در تهيه و تزيين شيريني‌ها گفت: توصيه مي شود از مصرف زياد اين قبيل شيريني‌جات بخصوص در اطفال و كودكان، جلوگيري شود. ...

  3. #3
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    زیاده روی در مصرف شیرینی و شکلات در ایام نوروز هم مانند سایر مواقع می تواند منجر به بروز مشکلاتی برای سلامت شود . در کودکان زیاده روی در مصرف تنقلات ، شیرینی و شکلات در این ایام اغلب باعث بروز مشکلات گوارشی مثل درد معده ، تهوع و استفراغ می شود ، ضمن این که مانع مصرف وعده های اصلی غذا می شود و به این ترتیب تداوم این وضعیت به مدت ۲ هفته در تعطیلات می تواند منجر به بروز مشکلات جدی در تغذیه آن ها شود .مشکل دیگری که در نتیجه مصرف زیاده از حد شیرینی و شکلات ممکن است در کودکان ایجاد شود . مشکلات دندانی است به ویژه اگر بعد از هر بار مصرف به بهداشت دندان ها و مسواک زدن توجه نشود . در مورد افراد بزرگسال نیز زیاده روی در مصرف می تواند منجر به مشکلات گوارشی و همچنین افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه اضافه وزن در این ایام شود و در مورد افرادی که مبتلا به قند خون و یا چربی خون بالا هستند زیاده روی در مصرف باعث اختلال در وضعیت سلامت آن ها خواهد شد . بنابراین برای برخورداری از تعطیلات همراه با آرامش و سلامتی تعادل در مصرف مواد غذایی را در این ایام در نظر بگیرید .

  4. #4
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    شيرينى ها را با دقت انتخاب كنيد




    همه ما دوست داريم وزن متعادلى داشته باشيم. افراد اغلب فراموش مى كنند كه نوشيدنى ها مى توانند نقش بسيار مهمى را در كنترل وزن بدن ايفا كنند. مصرف نوشيدنى هاى كم كالرى يا بدون كالرى روش خوبى براى كاستن كالرى دريافتى بدن بدون گرسنگى كشيدن است. يك رژيم متعادل، شامل مقادير غذايى كنترل شده، نوشيدنى هاى كم كالرى و ورزش است كه مى تواند بدن را سالم نگاه داشته و وزن آن را متناسب نگاه دارد.
    در سال ،۲۰۰۴ اتحاديه رژيم غذايى آمريكا به اين نتيجه رسيد كه جايگزين هاى غذايى با قند كم مى توانند با طعم دادن به غذاها و نوشيدنى هاى كم كالرى، رژيم سالمى را تشكيل دهند. آنها همچنين مى توانند طعم نوشابه ها و غذاهاى مغذى كه بايد كمتر مصرف شوند را بهتر كنند.
    اين اتحاديه علاوه بر اينكه نتيجه گرفت شيرين كننده هاى كم كالرى مى توانند به دريافت كالرى كمتر كمك كنند، گفت شيرين كننده هاى نامغذى مى توانند وزن افراد چاق را كم كنند. جايگزين كردن قند يا شيرين كننده نامغذى مى تواند در هر روز دريافت ۳۸۰ كالرى را كاسته و يا اگر در روز ۹۵ گرم مصرف شود در هر ۹ يا ۱۰ روز يك پوند (معادل ۴۵۴ گرم) از وزن فرد را بكاهد.
    ذخيره انرژى بايد براى اشخاصى كه مقدار زيادترى از انرژى عمومى خود را از قندهاى اضافه تأمين مى كنند، مهم باشد. كاهش كالرى ها تحت عنوان رژيم غذايى به علاوه ورزش مى تواند دليل مصرف غذاها و نوشيدنى هاى كم كالرى و يا بدون كالرى باشد. تمام غذاها و نوشيدنى هاى كم كالرى و بدون كالرى در آمريكا آزمايش شده و توسط سازمان غذا و دارو تأييد مى شوند و اين بدان معناست كه مصرف آنها براى بزرگسالان و كودكان بى خطر است. شيرين كننده هاى كم كالرى و بدون كالرى نه تنها براى كودكان خوب است، بلكه دكتر استيو آبرام، پروفسور طب كودكان مى گويد: «من به عنوان يك متخصص كودكان فكر مى كنم استفاده از شيرين كننده هاى نامغذى توسط كودكان موجب مى شود آنها دريافت كالرى خود را كنترل كرده و وزن سالمى داشته باشند.»
    آيا به خوراكى هاى شيرين علاقه داريد؟
    اگر شما به شيرينى جات علاقه داريد، طبيعى است. ما به طور بيولوژيكى طورى هستيم كه چنين غذاها و نوشيدنى هايى را ترجيح مى دهيم. نوزادان وقتى به دنيا مى آيند، طعم شير مادر را دوست دارند و همان طورى كه بزرگ مى شوند، جذب شيرينى هاى ديگر مى شوند و اين بد نيست. غذاها و نوشيدنى هايى كه طبيعتاً شيرين هستند، مانند ميوه ها يا آب ميوه ها، اغلب حاوى مواد مغذى مهمى شامل ويتامين ها و گلوكز مى باشند. سوخت هايى كه سلول هاى بدن ما را نيرومند كرده و به ما يك نيرو و انرژى سريع مى دهند.
    مشكل اين است كه بيشتر ما كالرى بسيار زيادى مصرف مى كنيم، اما راه حل درست چيست؟ نبايد شيرينى ها را به كلى از برنامه غذايى حذف كرد. متخصصان مى گويند اين راه حل خوبى نيست، زيرا خوراك خوشمزه يا شيرين اغواكننده بوده و شخص در مقابل آن مقاومت خود را از دست مى دهد. دكتر فوريت، متخصص چاقى مى گويد: «رژيم هاى زودگذرى كه برمبناى پرهيز از شيرينى جات هستند، محكوم به شكست مى باشند.» راهنماى جديد رژيم غذايى مى گويد كاهش اندكى در مصرف كالرى غذاها و نوشيدنى ها داشته و فعاليت فيزيكى خود را افزايش دهيد و از نوشيدنى ها و غذاهاى كم كالرى استفاده كنيد تا ميل خود را نسبت به انواع پركالرى يا شيرين كاهش دهيد
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت