جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 5 از 5 مجموع

موضوع: تغذیه سالم - سالاد

  1. #1
    moein43 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    ارسالها
    11

    پیشفرض تغذیه سالم - سالاد

    می خواستم از اساتید سوال کنم که آیا خوردن سالاد قبل از ناهار و یا شام می تواند مضر باشد منظور من این هست که اگر فردی اول سالاد بخورد و بعد ناهار و یا شام بخورد مشکلی دارد یا خیر
    منظور از سالاد :کاهو . گوجه فرنگی و خیار است

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    مشکلی نیست و بلکه توصیه هم شده است که بهتره قبل از صرف غذا سوپ و سالاد میل شود

    محققان: پیش از غذا سوپ و سالاد بخورید

    صدف كوه‌كن:
    اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه سالاد را در انتهاي غذاي خود مي‌خوريد بهتر است بدانيد كه دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه خوردن يك كاسه سوپ كم‌كالري يا سالاد، پيش از شروع غذاي اصلي، برگ برنده‌اي براي كاهش وزن به شمار مي‌آيد.
    به گزارش خبرگزاري رويترز، نتايج به دست آمده از بررسي 8 برنامه غذايي كاهش وزن محبوب در آمريكا كه مصرف‌كنندگان آنها تحت بررسي كلينيكي قرار گرفته‌اند به دست آمده است.

    اين تحقيقات كه در مجله خبري مصرف كنندگان به چاپ رسيده است، نشان مي‌دهد كه محققان نتايج حاصله را پس از 3، 6 و دوازده ماه به دست آورده‌اند و جالب است بدانيد كه براي اين بررسي حداقل 40 نفر از مصرف كنندگان هررژيم را تحت بررسي قرار داده‌اند.

    البته در تمام اين بررسي‌ها، رژيم ولومتريك باربارارولز - متخصص تغذيه در آمريكا - در صدر قرار داشت.

    اين رژيم مصرف‌كنندگان را به خوردن غذاهاي كم كالري و پر كردن رژيم غذايي مصرف كنندگان با ميوه و سبزي تشويق مي‌كند.

    نكته حائز توجه اين رژيم، اين است كه خوردن يك كاسه سوپ كم‌چربي يا سالاد، پيش از غذاي اصلي از اصول اين رژيم به شمار مي‌آيد.

    البته اين استراتژي نويدبخش در ساير رژيم‌هاي مورد بررسي چندان آشكار نبود اما كاهش كالري دريافتي و افزايش مواد غذايي كم كالري نظير سبزي‌ها و ميوه‌ها كه احساس گرسنگي را مهار مي‌كنند در تمام آنها به چشم مي‌خورد.

    جالب است بدانيد كه نكته ديگري كه در اين مجله به عنوان ارزش براي كاهش وزن مناسب مطرح شده بود، نقش مراقبين بهداشتي و كساني بود كه به پايش كاهش وزن افراد مي‌پردازند.

    اين مقاله به اين نكته نيز اشاره مي‌كند كه جلسات هفتگي كه به بررسي كاهش وزن در رژيم گيرنده‌ها مي‌پردازد در ايجاد انگيزه و پشتيباني از ايجاد تغيير در رژيم غذايي و تحرك افراد مفيد و موثر است.

    در پايان اين گزارش نيز، برترين راهكارهاي كاهش وزن كه براساس تحقيقات و آمار و ارقام مركز ملي كنترل وزن در آمريكا به دست آمده بود، چنان كه پيروي كنندگان از آنها حداقل 5/13 كيلو وزن كم كرده بودند و اين كاهش وزن را حداقل يك سال حفظ كرده بودند، چنين برمي‌شمرد:

    1 - حتماً صبحانه بخوريد و آن را وعده اصلي غذايي روزانه قرار دهيد.
    2 - ورزش را شروع كنيد.
    3 - برنامه غذايي‌تان را از مواد غذايي كم كالري و كم حجم با تعداد وعده‌هاي زياد انتخاب كنيد.
    4 - طبق برنامه كاهش وزن تعيين شده پيش برويد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #3
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    سطح مواد مغذي مهم در خون افرادي كه سالاد مي‌خورند بيشتر است

    طبق يك مطالعه، سطح چند ماده مغذي مهم در خون افرادي كه مقدار زيادي سالاد و يا بطوركلي سبزيجات خام مي‌خورند، بيشتر است.

    به گزارش سرويس بهداشتي رويترز، محققان دريافتند كه مصرف سبزيجات خام حتي يك وعده در روز، افراد را به كسب ميزان توصيه شده ويتامين‌هاي ‪B6‬ ,‪ A, E‬و فوليك اسيد نزديك‌تر مي‌كند.

    همچنين با افزايش جذب سالاد و سبزيجات خام، سطح ويتامين‌هاي ‪ C‬و ‪،E‬ فوليك اسيد و چندين كاروتنوييد در خون بالا مي‌رود. كاروتنوييدها آنتي- اكسيدان‌هايي هستند كه به بسياري از سبزيجات و ميوه‌ها رنگ‌هاي زرد، نارنجي و قرمز مي‌دهند.

    دكتر "ال. جوزف سو" از مركز علوم بهداشتي دانشگاه ايالتي لوييزيانا در "نيو اورلئان" گفت اين تحقيق بر اساس اطلاعات ناشي از يك نظرسنجي تحت عنوان "سلامت و تغذيه" بر روي ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۶۶۸‬بزرگسال آمريكايي بدست آمده است.

    افراد شركت‌كننده در اين مطالعه رژيم غذايي خود را در ‪ ۲۴‬ساعت گذشته گزارش دادند و تحت آزمايش‌هايي پزشكي كه شامل اندازه‌گيري سطح مواد مغذي موجود در خون بود، قرار گرفتند.

    در اين مطالعه مشاهده شد كه در مجموع در كساني كه هر روز سالاد و سبزيجات مصرف مي‌كنند، سطح مواد مغذي در خون و نيز احتمال تامين جذب ويتامين ‪ C‬در حد توصيه شده، دو تا سه برابر بيشتر است.

    يك پروفسور همه‌گيرشناسي دانشگاه "كاليفرنيا" در "لس آنجلس" گفت لازم نيست مردم براي كمك به تامين چند ماده مغذي توصيه شده، زياد سالاد بخورند و مصرف يك وعده در روز نيز سطح مواد مغذي موجود در خون را بالا مي‌برد.

    در اين مطالعه همچنين مشاهده شد كه سس سالاد با جذب بيشتر سطح مواد مغذي در خون ارتباط دارد و مي‌توان چنين نتيجه‌گيري كرد كه وجود روغن در بسياري از سس‌هاي سالاد به جذب برخي مواد مغذي كمك مي‌كند.

    مشروح اين مطالعه در مجله "اتحاديه علم تغذيه آمريكا" (‪Association‬ ‪ (American Dietetic‬به چاپ رسيده است.

    خبرگزاری ایرنا
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  4. #4
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    مصرف سالا‌د حتي يك‌بار در روز بيش از حد تصور كنوني دانشمندان سودمند است .
    تحقيقات پژوهشگران دانشگاه كاليفرنيا و لوئيزيانا نشان مي‌دهد : كساني كه‌سالا‌د و سبزيجات مصرف مي‌كنند ميزان ويتامينهاي B6 , E ,C و اسيد فوليك درخون انها بسيار بيشتر از ديگران است.به گفته پژوهشگران مصرف سالا‌د به‌ميزان يكبار در روز روش ساده‌اي براي بهبود وضع تندرستي به شمار مي‌رود .

    تامين مواد مغذي با خوردن سالاد
    سلامتيران: محققان آمريكايي مي‌گويند، سطح چند ماده مغذي مهم در خون افرادي كه مقدار زيادي سالاد و يا‌ ‌بطوركلي سبزي‌هاي خام مي‌خورند، بيشتر است. به گزارش رويترز، به گفته اين محققان مصرف حتي يك وعده سبزي‌هاي خام در روز، باعث مي‌شود افراد تقريبا همان ميزان توصيه شده ويتامين‌هاي E، A، 6B و فوليك‌ ‌اسيد را دريافت كنند. همچنين با افزايش دريافت سالاد و سبزي‌هاي خام، مقدار ويتامين‌هاي‌ C، E و اسيد فوليك‌ ‌و كاروتنوييد در خون بالا مي‌رود.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  5. #5
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    سالاد و مسئله چاقی

    ‌مدت‌هاست بعضي از رستوران‌هاي فست فود مانند مك‌دونالدز، سالاد را هم به فهرست غذايي‌شان‌ ‌افزوده‌اند. اما حتي سالادي كه در اين رستوران‌ها سرو ميشود غذاي سالمي نيست. گفته مي‌شود سالاد مرغ مك دونالدز حتي بيشتر ازيك همبرگربزرگ كالري دارد و سس آن51‌گرم چربي وارد بدن مي‌كند‌.

    براي پيشگيري از چاقي، سالاد بدون سس و نان سبوس دار مصرف كنيد

    فست فود و سالاد همیشه انتخاب مناسبی نیست

    ‌مدت‌هاست بعضي از رستوران‌هاي فست فود مانند مك‌دونالدز، سالاد را هم به فهرست غذايي‌شان‌ ‌افزوده‌اند. اما حتي سالادي كه در اين رستوران‌ها سرو ميشود غذاي سالمي نيست. گفته مي‌شود سالاد مرغ مك دونالدز حتي بيشتر ازيك همبرگربزرگ كالري دارد و سس آن51‌گرم چربي وارد بدن مي‌كند‌.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت