جستجو در سایت توسط گوگل

صفحه 3 از 3 ابتداابتدا 123
نمایش نتایج 21 تا 24 از 24 مجموع

موضوع: قهوه (مقالات)

  1. #21
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    نوشیدن قهوه برای شما خوب است !


    جام جم آنلاين: یک بار دیگر این سوال مطرح می شود که قهوه برای سلامت خوب است یا نه؟ آخرین اطلاعات بدست آمده در این زمینه نشان می دهند مصرف قهوه سودمند است.
    به گزارش اچ.اس بالتی مور ، محققان اروپایی طی 10 سال عملکرد شناختی را با یک تست استاندارد تعیین کرده و مصرف قهوه را در طول این دهه مورد ارزیابی قرار دادند.
    نتایج نشان دادند زوال شناختی در افرادی که بطور مرتب قهوه می نوشیدند در مقایسه با آنها که اصلا قهوه مصرف نمی کردند ، کمتر بود.
    البته فقط بر اساس نتایج یک مطالعه مشاهده ای نمی توان تغییری در عادت افراد به مصرف یا عدم مصرف قهوه ایجاد کرد.
    اما به نظر می رسد نتایج فوق به تایید یک مطالعه اخیر که با استفاده از رادیولوژِ ی نشان داده بود کافئین عملکرد مغز را افزایش می دهد ، کمک می کند.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  2. #22
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    قهوه بنوشيم يا نه؟

    جام‌جم آنلاين: نتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد نوشيدن مقادير زياد قهوه به ويژه بدون كافئين به جلوگيري از ديابت كمك مي‌كند.
    به گزارش سي.بي.اس قهوه احتمال ديابت دو را كاهش مي‌دهد. اين نوع ديابت با گذشت زمان در نتيجه چاقي و از دست دادن توانايي استفاده از انسولين براي تنظيم قند ايجاد مي‌شود.
    اين مطالعه در مدت 11 سال به بررسي 28000 زن يائسه پرداخته است. بر اين اساس قهوه به ويژه نوع بدون كافئين آن در اين زنان اثر حفاظت‌بخش در برابر ديابت نشان داده است به طوري كه ديابت در زناني كه بيش از 6 فنجان قهوه (از هر نوع) در روز مي‌نوشيدند 22 درصد كمتر بود. كساني كه مصرف قهوه بيشتري داشتند 33 درصد كاهش در ابتلا به ديابت نشان دادند.
    اين در حالي است كه انجمن قلب امريكا نوشيدن بيش از دو فنجان قهوه كافئين دار در روز را توصيه نمي‌كند.
    تحقيقات بيشتري مورد نياز است تا اثر قهوه در جلوگيري از ديابت كاملا تاييد شود. تاكنون ورزش و كنترل مرتب تحت نظر پزشك بهترين روش‌هاي جلوگيري از ديابت شناخته شده‌اند.
    يافته‌هاي مربوط به اثر قهوه در جلوگيري از ديابت و اثر آن بر سلامت قلب ، نتايج ضد و نقيضي را در پي داشته است.
    به نظر مي‌رسد تعداد كمي از افراد داراي ژن آنزيم كبدي خاصي هستند كه با نوشيدن قهوه احتملا ابتلاي آنان به بيماري قلبي را افزايش مي‌دهد.
    اگر شما در مورد مصرف قهوه و اثر آن بر قلبتان نگران هستيد با پزشك خود در اين باره مشورت كنيد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #23
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    نوشيدن متعادل قهوه براي بدن مفيد است



    به رغم 20 سال پژوهش‌هاي قابل اطمينان، هنوز بسياري از مردم به دليل نگراني از مشكلات ناشي از مصرف قهوه براي سلامت بدن از نوشيدن آن خودداري مي‌كنند. به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از منابع اينترنتي، اين در حاليست كه آخرين پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه مصرف متعادل اين نوشيدني - چند فنجان در روز - مي‌تواند حتي براي سلامت بدن مفيد باشد. محققان دانشگاه هاروارد مقاله‌اي در خصوص مزايا و مضرات اين نوشيدني متداول منتشر كرده‌اند كه نگراني‌هاي افرادي را كه به مقدار متعادل قهوه مي‌نوشند از بين مي‌برد. مطالعات نشان مي‌دهد كه خطر ابتلا به ديابت نوع دوم در ميان افرادي كه به طور منظم مقدار مناسبي قهوه مي‌نوشند به مراتب كمتر از سايرين است. به علاوه قهوه خطر بروز سنگ‌هاي صفرا را كاهش مي‌دهد؛ مانع از بروز سرطان روده مي‌شود؛ فعاليت گوارشي را بهبود مي‌بخشد؛ خطر آسيب‌هاي كبدي را در افرادي كه در معرض ابتلا به بيماريهاي كبدي هستند كاهش مي‌دهد و بالاخره خطر بروز پاركينسون را كاهش مي‌دهد. قهوه همچنين تحمل و بردباري بدن را در برابر فعاليت‌هاي فيزيكي طولاني مدت افزايش مي‌دهد. به علاوه محققان به افرادي كه از قهوه براي بيدار ماندن استفاده مي‌كنند توصيه مي‌كنند كه دفعات مصرف اين نوشيدني را بايد در طول روز پخش كنند تا تاثير آن بيشتر شود. براي مثال اگر معمولا 16 اونس در صبح قهوه مي‌نوشيد سعي كنيد آن را به 3-2 اونس در هر ساعت تقسيم كنيد كه در اينجا نيز مجددا رعايت تعادل حائز اهميت است. از سوي ديگر همين بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه قهوه كاملا هم بي ضرر نيست. كافئين موجود در قهوه كه ماده اصلي تشكيل دهنده آن است يك محرك ملايم اعتيادآور است. به علاوه قهوه تاثيرات خفيفي بر روي قلب و عروق از جمله افزايش ضربان قلب، افزايش فشار خون و ضربان نامنظم گاه گاه قلب مي‌شود كه بايد مورد توجه قرار گيرد. اين پژوهش‌ها به ويژه در زمينه تاثير اين نوشيدني بر روي بهداشت زنان مانند سلامت سينه‌ها، سرطان و پوكي استخوان صورت گرفته است و در مجموع نتايج بررسي‌ها حاكي از آنست كه مصرف بي رويه قهوه مي‌تواند تاثيرات مضر و منفي در پي داشته باشد و بنابراين بايد از اين امر خودداري كرد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  4. #24
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    قهوه و كاهش جريان خون به قلب

    جام جم آنلاين: تحقيق نشان داد مصرف دو فنجان قهوه در روز ، توانايي بدن را براي خون رساني به عضلات قلب پس از تمرين هاي ورزشي ، كاهش مي دهد.
    به نوشته عرب آنلاين ، دكتر فيليپ كوفمان ، از بيمارستان دانشگاهي زوريخ گفت: تاثير قهوه در خونرساني به عضلات قلب افرادي كه در وضعيت استراحت به سر مي برند ، چشمگير نيست اما وقتي اين افراد ورزش مي كنند ، كاهش اين موضوع بسيار قابل توجه مي شود.
    وي افزود: معمولا خونرساني به قلب پس از تمرينات ورزشي بسيار افزايش مي يابد كه استفاده دو فنجان قهوه اين موضوع را كاهش مي دهد.
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت