معمولا این دسته افراد بالاتنه پر و کروی شکل دارند و اندام بالاتنه این دسته از پایین تنه بزرگتر است. بیشتر وزنشان دور شکم و کمرشان جمع شده است و به همین دلیل کمر نامشخصی نیز دارند.


ایجاد تعادل در اندامی به شکل سیب:
اگر در این دسته قرار دارید باید توجه را از سمت شکم و کمرتان به نقاط خوب بدنتان مثل صورت، موها و پاهایتان بکشانید.

برای تعادل چه بپوشید:
هرگز بالاتنه هایی که چین خوردگی و تزئینات پارچه‌ای دارند یا بلوزها و کت‌های پفی و حجیم نپوشید چون این نوع لباس‌ها بالاتنه شما را گرد و چاق‌تر می ‌کنند.
شلوار بوت کات، دامن‌هایی که چین دار و پلیسه دار هستند، نپوشید چون این نوع دامن‌ها کمر و شکم شما را بزرگتر نشان می دهد. یقه‌ گرد بزرگ یا هفت برای شما مناسب است و گردن و بالاتنه شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

از موارد زیر پرهیز کنید:
- پارچه های سفت و ضخیم مثل پارچه های کتانی
-لباس‌هایی با رکاب‌های خیلی باریک
-بالاتنه های قالب تن
-تزئینات زیاد روی لباس مثل جیب‌ها و دگمه های تزئینی بزرگ و متعدد
-شلوارهای cargo ( شلوارهایی که گشاد با جیب های زیاد هستند)
شلوارهای پلیسه دار و چین دار
- لباس‌هایی با کمر کشی یا کمر بنددار

دوخت