واحد مرکزي خبر: يک کارشناس تغذيه گفت: «غذاي مناسب، مکمل برنامه‌ريزي درسي در موفقيت دانش‌آموزان در زمان برگزاري امتحانات است.»



دکتر احمدي زارع افزود: «غذاها در زمان امتحانات دانش آموزان به سه دسته تقسيم مي‌شود: دسته اول غذاهاي آرام‌کننده، دسته دوم غذاهاي تحريک‌کننده و دسته سوم غذاهاي بي‌حال کننده.» وي ادامه داد: «غذاهاي آرام‌کننده که اغلب معطرند داراي موادي مانند نخود، عدس، سبزي و منابع امگا هستند که علاوه بر ايجاد آرامش، ايمني بدن دانش‌آموزان را هم افزايش مي‌دهد.»


اين کارشناس تغذيه درباره غذاهاي تحريک‌کننده گفت: «اين دسته غذاها که شامل نوشابه‌هاي گاز دار، غذاهاي داراي سير و سرخ کردني‌ها هستند در زمان امتحانات اصلا نبايد مصرف شوند.» وي در مورد دسته سوم غذاها که بي‌حال کننده هستند گفت: «موادغذايي مانند ترشي ها، سوسيس، کالباس يا غذاهاي که بيشتر از 8 ساعت در يخچال مانده اند چون انرژي ندارند و تنها موجب سير شدن مي شوند به غذاهاي بي‌حال کننده معروف‌اند.» دکتر احمدي زارع خوردن ماهي به صورت سوپ، پنيروگردو را به دانش‌آموزان پيشنهاد کرد و افزود: «تخم‌مرغ آب پز نيز يکي از بهترين غذاها براي دانش آموزان در زمان امتحانات است.»