جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: اضطراب کنکور - مصرف دارو

  1. #1
    mazaheri_m42 آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Apr 2007
    ارسالها
    9

    پیشفرض اضطراب کنکور - مصرف دارو

    سلام.خواهر من 2هفته دیگه کنکور سراسری داره و از الان اضطراب داره. میخواستم سوال کنم که استفاده از داروی ایندرال(پروپرانولول) 10 میلی گرم (یک عدد) در روز کنکور ضرری برای خواهرم نداره با توجه به اینکه 18 سالشه و سابقه بیماری خاصی هم نداره. از طرف دیگه آیا استفاده از این دارو اثری روی تمرکزش نمیذاره؟
    ممنون از وبسایت مفید و جامعتون

  2. #2
    دکتر سید حمید سجاد آفلاین است مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,981
    Blog Entries
    3

    پیشفرض

    نه کار درستی نیست...مصرف این دارو در شرائط خاصی از اختلالات اضطرابی توصیه می شود که بهتر است تحت نظر پزشک استفاده شود چون در هنگام مصرف آن باید مسائلی لحاظ شود. برای اضطراب امتحان کنکور توصیه هائی شده است که خواندن آنها را به شما توصیه می کنم


    1- اگر در هر لحظه از زمان امتحان، احساس اضطراب و نگراني كرديد، لحظاتي به افرادي كه در زندگي شما الگوي قدرت و اعتماد به نفس به شمار مي‌روند فكر كنيد.

    2- اگر با سؤالي روبه‌رو شديد كه در نگاه اول متوجه شديد قادر به پاسخ دادن آن نيستيد چند لحظه تأمل كنيد و در ذهن‌تان آن مبحث را مرور كنيد و به سؤال و پاسخ‌هاي مشابه فكر كنيد. در پيدا كردن پاسخ عجله به خرج ندهيد و مطمئن باشيد با دقايقي تمركز مي‌توانيد پاسخ را بيابيد و درصورت به نتيجه نرسيدن آن سؤال را رها كرده و بعد از اتمام پاسخ‌دهي به سؤالات- درصورت داشتن زمان- دوباره به آن سؤال رجوع كنيد.

    3- اگر صبح روز كنكور احساس اضطراب و نگراني مي‌كنيد، به موسيقي بدون كلام آرامش‌بخشي گوش دهيد؛ اين كار باعث افزايش تمركز و آرامش شما مي‌شود.

    4- سر جلسه يك بطري آب كنارتان داشته باشيد تا درصورت تشنگي از آن بنوشيد؛ البته سعي كنيد از آب سرد استفاده نكنيد.

    5- خوردن ميوه‌هايي مانند سيب و موز را به‌طور پيوسته در برنامه غذايي پيش از امتحانتان بگنجانيد تا سطح قند‌خون‌تان، در حد متعادل باقي بماند.

    6- زماني از روز را فقط به دوره كردن آنچه خوانده‌ايد اختصاص دهيد و با برنامه‌ريزي مناسب براي تمامي درس‌هاي‌تان زمان دوره را در نظر بگيريد.

    وظايف والدين

    1- برنامه‌اي براي فرزندتان تهيه كنيد و در آن انجام آنچه تمركز او را بر هم مي‌زند را ذكر كنيد و آن را برجسته كنيد و با منطق نتايج منفي اين امر را تفهيم كنيد.

    2- ارتباط زياد از حد با دوستان و مكالمات طولاني مدت با تلفن فرزندتان را محدود كنيد؛ به‌خصوص در اين ميان حضور دوستان منفي‌باف و به‌اصطلاح آيه يأس خوان را مورد توجه قرار داده و آن را با قاطعيت محدود كنيد.

    3- از تنگنا قرار دادن بيش از حد فرزند در دوران درس خواندن براي كنكور و محدود كردن و حتي در برخي مواقع متوقف كردن همه شرايط عادي زندگي فرزندتان خودداري كنيد زيرا اين امر باعث مي‌شود كه فرزندتان خود را در شرايط اضطراري و خاص احساس كند و در اين حالت احساس دلهره و اضطراب به او تلقين مي‌شود.

    4- از توقع بيش از حد و ايجاد شرايط رقابت غيرسازنده در فرزندتان خودداري كنيد و به‌طور پيوسته تبعات منفي درس نخواندن و موفق نبودن در كنكور را به او گوشزد نكنيد.

    5- او را از عملكرد اعضاي خانواده مانند پدر، مادر، خواهر و برادر بزرگ‌ترش درصورت نتيجه مثبت نگرفتن از امتحانات نترسانيد.

    6- شرايط محيطي خانواده را آرام نگه داريد.

    اضطراب امتحان (مقالات)
    اضطراب امتحان (مقالات)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت