جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 2 از 2 مجموع

موضوع: اضطراب اجتماعی

  1. #1
    nasiri.a آفلاین است تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    ارسالها
    2

    پیشفرض اضطراب اجتماعی

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت پزشکان محترم سایت

    من پسر 18 ساله هستم که تا 2-3 سال پیش نسبتا خجالتی بودم. اما پس از معاشرت با یک دوست با جسارت و پر رو  وضع و اوضاعم نسبتا بهبود یافت. از جمله کارهایی که می کرد این بود که مثلا در پارک قدم می زدیم و با عرض پوزش  او به دخترها تیکه می انداخت و همه کارهایش روی من اثر گذاشته بود. حدودا 2 ماه پیش در ایام امتحانات مدرسه یک روز احساس کردم که تنفسم کم عمق شده. من خیلی جان دوست هستم و بخاطر هر اتفاق جزئی نگران سلامتی ام می شوم. از آن روز به بعد این فکر مدام در ذهنم بود تا رفته رفته و (به نظر خودم) بی جهت بشدت خجالتی شدم و این وضعیت هم اکنون ادامه دارد. ضمنا مدتی قبل از آن روز یکبار سر کلاس بشدت سرخ شدم و مورد خنده بچه های کلاس قرار گرفتم که تا آن روز این اتفاق (سرخ شدن) رخ نداده بود. در حال حاضر از صحبت کردن سر کلاس میترسم و در بعضی مواقع هنگام صحبت کردن با دوستان و یا حتی پدرم سرخ میشوم و حرارت بدنم بالا می رود. البته بعضی مواقع با فکر کردن در مورد بعضی مسائل میتوانم اعتماد به نفس خود را افزایش دهم و عادی شوم. اما هنگامیکه این مشکل یادم می آید دوباره حالم نامساعد میشود و وقتی گذشته خود را به یاد می آورم که چقدر روابط اجتماعی ام قبل از این خوب بود حالم بسیار بدتر میشود. گمان می کنم که به این مشکل هراس و اضطراب اجتماعی میگویند. اما آقای دکتر چطور ممکن است که ناگهان و بدون هیچ دلیل خاصی این مشکل به سراغم بیاید. و با توجه به اینکه این مشکل تازه است چطور جلوی آن را بگیرم. من دانش آموز پیش دانشگاهی هستم و 4 ماه دیگر کنکور دارم و در منزل و مدرسه هیچ مشکل دیگری ندارم. از شما پزشک گرانقدر خواهش میکنم راهی را به من پیشنهاد کنید.

    با تشکر فراوان از شما بخاطر سایت فوق العاده تان

  2. #2
    دکتر نادر آفلاین است مدیر کل انجمن ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,906

    پیشفرض

    اضطراب اجتماعی یک مسئله مزمنی هست .گرچه بعضی از این افراد تلاش می کنند که خودشان مشکلشان را حل کنند معمولا موفقیت آمیز نیست...بهتره اول به روانپزشک مراجعه کنید...قدم هائ بعدی درمان را در صورت لزوم ,پزشکتان راهنمائی خواهند کرد


    کنار آمدن با هراس اجتماعی
    روان درمانگران می‌توانند به کسانی که دارای هراس اجتماعی هستند کمک کنند تا مهارت‌های انطباقی برای مدیریت اضطرابشان را به دست آورند. این امر شامل درک و تنظیم افکار و باورهایی که باعث اضطراب می‌شوند، یادگیری و تمرین مهارت‌های اجتماعی برای افزایش اعتماد به نفس و جسارت، و سپس به کاربردن تدریجی و آهسته این مهارت‌ها در وضعیت‌ها و موقعیت‌های واقعی است.
    یادگیری روش‌های آرامش (relaxation) مانند تنفس و تمرین‌های شل کردن عضلات می‌تواند یکی از عناصر درمان باشد. تمرینات نمایشی نیز می‌تواند مفید باشد. در این تمرینات، روان درمانگر و نوجوان، وضعیت‌های خاصی را در نظر می‌گیرند و در آن به ایفای نقش می‌پردازند. این کار می‌تواند انجام این رفتارها را به هنگام مواجه شدن با شرایط واقعی، برای نوجوان آسانتر و خودکارتر سازد.
    گاهی اوقات صحبت‌هایی که فرد با خودش می‌کند باعث به وجود آمدن اضطراب در او می‌گردد. بنابراین یکی از روش‌های درمان می‌تواند اصلاح این گونه صحبت‌ها و یادگیری انجام صحبت‌های مثبت‌تر با خود باشد که به تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های انطباقی بیانجامد. نوجوان می‌تواند با راهنمایی روان درمانگر، افکار فعلی خود درباره موقعیت‌های خاص را اصلاح کند و از نگرانی‌های خود بکاهد.



    اضطراب اجتماعی(مقالات)
    اضطراب اجتماعی / مقاله و خبر
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی
گیفت کارت
تبلیغات در ایران سلامت