یائسگی در برخی از زنان با افت و خیزهای شدید رفتاری همراه است؛ این زنان دستخوش مجموعه‌ای از عواطف شامل نوسانات خلقی، ترس، افسردگی و تحریک‌پذیری می‌شوند.

برای تسکین دادن این نوسانات خلقی رعایت این توصیه‌ها کمک‌کننده است:

* به اندازه کافی در هر شب بخوابید، و یک برنامه منظم خواب و بیداری داشته باشید.

* دست کم 30 دقیقه در هر روز هفته ورزش کنید.

* تعداد فعالیت‌هایی را که را به عهده می‌گیرید، محدود کنید.

* راه‌هایی را پیدا کنید که به کنترل استرس کمک کند.

* از دوستان‌تان کمک بخواهید، به گروه همسالان بپیوندید یا به مشاور مراجعه کنید.

* با دکترتان درباره داروها و گزینه‌های درمانی برای کمک به کنترل علائم یائسگی گفتگو کنید.

* با خواندن کتاب یا با اختصاص دادن یک زمان بی‌دغدغه به خودتان، به آرامش‌بخشی یا بپردازید.

HealthDay